[Produktnavn] Markedsføringsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

[Produktnavn] Markedsføringsplan
Anvendelse av verktøyene
Webredaksjonsmøte 26. april Agenda Bilder og bildebehandling Sundvollen- websamling Arkivstruktur for bilder og dokumenter Administrativt, transport.
Markedsføringsplan Navn.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Markedsføringsloven ● 16.juni 1972 ● Spilleregler for næringsdrivende.
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Årshjul Idrettsrådet i Trondheim
Årshjul 2015/16 Vaulen Skole FAU
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Presentasjon av forretningsplan
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Presentasjon av forretningsplan
<arbeidsgruppenavn>
[Firmanavn] Forretningsplan.
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Evaluering av [prosjektnavn]
Kurs i entreprenørskap
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Velkommen! [Firmanavn].
Markedsføringsplan Navn.
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Valgfag innsats for andre
(Selskapsnavn) Markedsplan
Segmentering og posisjonering
Flere lesere, flere muligheter
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Utforskende undervisning A – Forarbeid
NRK Norges viktigste kilde
LMK - den rene motorhistoriske kulturorganisasjon!
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
Velkommen til Academic Day!
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
StiNe – Studieinformasjon på nett
Beskrivelse av salgspresentasjon Kan utvides til to linjer
Presentasjon av forretningsplan
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Presentasjon av forretningsplan
KULTURSTRATEGI FOR TRØNDELAG
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Tittel for bedriftsmøte
Prisstrategier på bedriftsmarkedet
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Rekruttere elever til å lage innhold
Beskrivelse av salgspresentasjon Kan utvides til to linjer
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Informasjonsmøter for ansatte
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Utskrift av presentasjonen:

[Produktnavn] Markedsføringsplan

Oppsummering av markedssituasjonen Markedet før, nå og i fremtiden Se gjennom endringer i markedsandeler, ledelse, aktører, endringer i markedet, kostnader, prisfastsetting og konkurranse Massemarkedet/ etternølerne Antall kunder Trendsetterne/ innovatørene Levetid Tid

Produktbeskrivelse Beskriv produktet/tjenesten som markedsføres

Konkurranse Konkurranse-markedet Vis en oversikt over konkurrerende produkter, deres styrke og svakheter Mål hver enkelt konkurrents produkt opp mot det nye produktet A B C D Ytelse Pris

Markedsposisjon Markedsposisjon for produkt eller tjeneste Utredning som uttrykkelig definerer produktet i markedet og i forhold til konkurrentene over tid Løfte til forbruker Utredning som oppsummerer fordelene ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

Kommunikasjonsstrategier Avertering ved hjelp av publikum Fokuser på forbrukerdemografi

Emballering og levering Produktemballasje Diskuter leveringsbetingelser, prisfastsetting, innpakning og strategi Diskuter leveringsproblemer for ting som ikke sendes direkte sammen med produktet Solgte varers kostnad Oppsummer produktkostnader og detaljerte materialfortegnelser

Iverksette strategier Iverksette plan hvis produktet skal annonseres Budsjett for salgsfremmende tiltak Skaff til veie støttemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Sep Okt Nov Des Fase 1 Fase 2 Fase 3 Aug

PR Strategi og iverksetting PR-strategier Viktige momenter i PR-plan Ha en PR-plan i reserve som omfatter utgivelsesdatoer, foredrags- engasjement, planlagte konferanser osv.

Annonsering Strategi og iverksetting Strategioversikt Oversikt over medier og tidsberegning Oversikt over annonseutgifter

Andre salgstiltak Direkte markedsføring Tredjepartsmarkedsføring Oversikt over strategi, kjøretøy og tidsberegning Oversikt over responsgrad, mål og budsjett Tredjepartsmarkedsføring Felles markedsføringsopplegg med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre salgskampanjer

Prisfastsetting Prisfastsetting Strategi Oppsummer spesifikk prisfastsetting eller strategier for prisfastsetting Sammenlign med tilsvarende produkter Strategi Gi en oppsummering av strategien som er relevant for forståelsen av hovedproblemene ved prisfastsetting

Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Oppsummer distribusjonskanalene Distribusjon gjennom kanal Vis en plan over hvor stor prosentandel av distribusjonen som kommer fra de enkelte kanalene. Her kan et sektordiagram være nyttig.

Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter muligheter for spesifikke markedssegmenter Drøft distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Drøft bruken av tredjepart ved distribusjon til vertikale markeder

Internasjonalt Internasjonal distribusjon Drøft distribusjonsstrategier Diskuter problemer som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal strategi for prisfastsetting Lokaliseringsproblemer Fremhev krav til lokal produktvariasjon

Suksessrate Målsetting for første år Målsetting for kommende år Mål på suksess/nederlag Krav for å lykkes

Timeplan Tidsberegning: Viktige punkt på timeplanen for en 18-måneders periode Trekk ut tidsavhengige forhold som er avgjørende for å lykkes Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Sep Okt Nov Des Oppgave 2 Oppgave 3 Oppgave 4 Oppgave 1 Milepæl Aug