[Produktnavn] Markedsføringsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Selge et produkt eller en tjeneste
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Anvendelse av verktøyene
Webredaksjonsmøte 26. april Agenda Bilder og bildebehandling Sundvollen- websamling Arkivstruktur for bilder og dokumenter Administrativt, transport.
Forretningsmodell 9 deler som beskriver forretningsmodellen
Foreldrekomitéen Medlemmer: – Svein Ringstad (leder) – Anne Marie Mørk (medlem) – Bjørg Fjellstad (medlem) Ansvar:
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Mål og Planer Presidentåret Mål og Strategi 1. ”Hvor står vi ?” Status 2. ”Hvor vil vi ?”Mål 3. ”Hvordan komme dit ?”Tiltak.
Gruppeundervisning /
File name – Page 1 Frosta, Levanger og Verdal - felles kommunestyre 14. oktober Jørund K. Nilsen Frosta, Levanger og Verdal - felles.
Strategi- og aktivitetsplan
Markedsføringsplan Navn.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Markedsføring.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Årshjul 2015/16 Vaulen Skole FAU
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
<arbeidsgruppenavn>
[Firmanavn] Forretningsplan.
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Fase 0 Fase 1 Fase 2 Fase 3 Førkommersiell anskaffelse (PCP)
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
Produktnavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
SUS 2/18 Arbeidsmiljøundersøkelsen orientering i fakultetsstyret SU
Faglig arena Arkivverket
Segmentering og posisjonering
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Beskrivelse av salgspresentasjon Kan utvides til to linjer
Sådan bruger du 1 Slet de linjer og tekst, du ikke har brug for 2
Presentasjon av forretningsplan
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Presentasjon av forretningsplan
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Prisstrategier på bedriftsmarkedet
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produkt her
Beskrivelse av salgspresentasjon Kan utvides til to linjer
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Rammer og føringer Det offentlige i Norge kjøper inn varer.
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

[Produktnavn] Markedsføringsplan

Massemarkeds/ følgere Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising, konkurranse Massemarkeds/ følgere Antall kunder Tidlige brukere/ pionerer Utløpstid Tid

Produktdefinisjon Beskriv produktet/tjenesten som skal markedsføres

Konkurranse Det konkurransepre-gede miljøet Gi en oversikt over produktkonkurrenter, deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot nytt produkt A B C D Ytelse Pris

Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

Kommunikasjonsstrategier Meldinger etter bruker demografi

Pakking og oppfyllelse Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende, strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produkt Varers inntakskost Sammenfatt varers inntakskost og stykkliste på høyt nivå

Lanseringsstrategier Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Fase 1 Fase 2 Fase 3

PR Strategi og utførelse PR-strategier Høydepunkter i PR-planer Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.

Reklame Strategi og utførelse Oversikt over strategi Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter

Andre reklamefremstøt Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer

Prising Prising Policyer Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål

Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig

Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder

Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner

Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år Mål for suksess/fiasko Krav til suksess

Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Aktivitet 2 Aktivitet 3 Aktivitet 4 Aktivitet 1 Milepæl