Alta.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
De dårige følelsene. Veiene ut..
Advertisements

Kommunikasjon og anerkjennende samtaler
Veiledning av elever / lærlinger
Historiefaget i skolen
Månedsevaluering Juni I mai og Juni har barna vært på tur til gimle museum. De har kjørt buss, og for noen var det en ny opplevelse. De så mange forskjellige.
Tids tyv i barnehagen En utfordring for styrer
Kristin Karlbom Sveaas Barnesykepleier/Helsesøster
Barn i sorg og krise Hva er Sorg?
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol - for foreldre med tenåringer
Kvalitet og brukermedvirkning
RLE UKE 6 I gode og onde dager.
Essay er en skriftlig sjanger.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
PRINSIPPER FOR FORELDREVEILEDNING
ROGNAN BARNEHAGE GRØNN GUL BLÅ RØD ROSA.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Loggbok Hva er det du stusser over? Hva er det som gjør at du bekymrer deg? Hva har du sett eller hørt? Hva har vedkommende sagt eller gjort? Hva er.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Aggresjon.
Fortellinger som metode.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
IKT – prosjekt i barnehagen Mål: Dokumentasjon av hverdagen vår.
Lese digitalt Å lese digitalt – og viktigheten av navigasjon.
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
Er sm En presentasjon for Gvarv Skole/Sauherad Ungdomsskole.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Agenda -Litt om oss i teamet pr. i dag. -Oppstarten. Inntrykket til nå. Greie gutter. Mange forskjellige gutter. Forskjellige nivå -Treningene ; Kretsen.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Velkommen til foreldremøte. Sosialt miljø O Veldig kjekk klasse O Generelt godt miljø i klassen O Elevene er inkluderende og hjelpsomme mot hverandre.
Her kommer litt om det vi har gjort på i august, og hva vi skal gjøre i september.
Velkommen til foreldremøte i Setskog Barnehage Tema: SOSIAL KOMPETANSE v/ Vigdis, Monica C, Sarah og Karoline Foreldreråd.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
SAMSPILLMETODEN DIALOG Informasjon til foreldre Bergen 2012.
Aggresjon. Aggressivitet Begrepet aggressivitet beskriver en stabil tendens til å utføre negative handlinger, noe som kan karakteriseres som et personlighetstrekk.
Bli med! Barn.
Norsk skole.
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2017
1.mars 2018 Videregående skole.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
Hvorfor satse på IA?.
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Mulig.
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Sett inn video fra Vimeo:
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
Matematikk på ungdomstrinnet
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Konflikt Forslag til spørsmål: - Hva ser dere på bildet?
Redsel Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er redd
Tittel Å være redd Eliessa Rivas Oslo
Forslag til for- og etterarbeid
Venner & valg Velkommen.
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Sinne Film:
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
BARNEHAGEÅRET 2019/2020  SEPTEMBER HUSK: MERKEDAGER:
Utskrift av presentasjonen:

alta

Før kursdagen: Bruk litt tid til å tenke gjennom hva som er forskjellig - i samspillet du har med de barna du synes det er lett å snakke med, fra samspillet med de barna som du synes det er mer krevende å nå fram til. Hva gir du de «lette» barna, til forskjell fra hva de barna som du opplever er krevende, får fra deg? Husker du sist du skulle snakke med et barn og foreldre om noe som kunne være følelsesmessig krevende for barnet, foreldrene og/eller deg? Hva skjedde? Om dere kommer fra samme arbeidsplass – utforsk gjerne disse spørsmålene sammen før kursdagen.

Etter kursdagen: Hvilket barn – som faller innenfor din yrkesrolle - vil du i det nærmeste året særlig satse på å bidra til en bedre selvfortelling for. Og hvilke andre viktige voksne for dette barnet vil du prøve å få med på å dele fortellingen om barnet med.