Kapittel 7: Ord og bilete

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
1 Tema Vg1, kap 2.
Faginformasjon om programfagene for
Analyser en sakprosatekst
Kunnskapsløftet Den digitale dimensjonen i læreplanen for norskfaget.
LÆREPLANEN Mediefag videregående skole
MEDIE- OG INFORMASJONSKUNNSKAP
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
Sammensatte tekster ?.
Frå eitt medium til eit anna
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Tema Vg1, kap 4.
Sammenheng i tekst Trinnforelesning A
Skriving i begynneropplæringa
Fra kontekstavhengig til kontekstuavhengig språkbruk
Språk og språkpolitikk i Norden
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Komponenter i Saga en grunnbok pr. årstrinn en lesebok pr. årstrinn digitalbok nettside lærerveiledning digital og papir grammatikkbok 8-10.
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
LNU: Teksttyper versus sjangere Bente Heian Utdanningsdirektoratet.
MEDIEHISTORIE MI1 – Tanks Mars FRA LÆREPLANEN ● “Et historisk perspektiv er grunnleggende når en skal studere forholdet mellom medium og samfunn.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Sammensatte tekster Etter Anne Løvland: På mange måtar.
| Formelle tekstar. Formelt språk ver sakleg og presis du skal ikkje bruke ein personleg tone kutt ut uformelle ord som slang, banning, forkortingar og.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Sammensatte tekster. Hva er en sammensatt tekst?  Når flere utrykk opptrer sammen kaller vi det en sammensatt tekst.  Eksempler på slike uttrykk er:
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
| Formelle tekstar. Formelt språk vær sakleg og presis du skal ikkje bruke ein personleg tone kutt ut uformelle ord som slang, banning, forkortingar og.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Kap. 6 Tankar, tru og tvil i Bibelen
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
| Samansette tekstar.
Massemedia.
Lesing i matematikkfaget
Bruksgjenstand i leire
Skriftspråk og talespråk
LESEKURS.
| Samansette tekstar.
Kapittel 17 Tale og lytte Læreplanen seier at du skal kunne
Munnleg kommunikasjon
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Kapittel 11 Retorikk Læreplanen seier at du skal kunne
Å skrive novelle.
Kort om implementering
UNIVERSELL UTFORMING AV IKT
Kapittel 3: Lyrisk dikting
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Omsetjing og vurdering
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 3: Film Kapittel 6 Læreplanmål
Kommunikasjon og språkfunksjoner
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 7: Ord og bilete © All Over Press/Magnum/Stuart Franklin 1 Tema vg1, kap 7

Læreplanen seier at du skal kunne tolke og vurdere samspelet mellom munnleg og skriftleg språk, bilete, lyd og musikk, rørsle, grafikk og design og vise samanhengen mellom innhald, form og formål gjere greie for estetiske uttrykk i teater, film, musikkvideo, aviser og reklame og drøfte ulike funksjonar knytte til språk og bilete gjere greie for mangfaldet av munnlege, skriftlege og samansette sjangrar og medium i det norske samfunnet i dag, og den rolla dei speler i samfunnet 2 Tema vg1, kap 7

bilete, reallyd, effektlyd, musikk … og ev. teksting Samansette tekstar er eit eige hovudområde i læreplanen i norsk Film: bilete, reallyd, effektlyd, musikk … og ev. teksting Snakkeboble Logo Overskrift Tilvising Teikning © Frode Øverli Bilete Reklame Brødtekst 3 Tema vg1, kap 7

Tolke og vurdere Korleis samspeler alle elementa i dei samansette tekstane? Korleis kan vi analysere og tolke desse tekstane? Vi må sjå nærmare på delane for å forstå heilskapen. 4 Tema vg1, kap 7

Biletet Biletet er det sentrale i mange samansette tekstar Korleis kan vi tolke dette biletet av den belgiske kunstnaren René Magritte? 5 Tema vg1, kap 7 © René Magritte/BONO 2009

Kva fortel dette maleriet av Håkon Gullvåg om pianisten Leif Ove Andsnes? © Håkon Gullvåg/BONO 2009 6 Tema vg1, kap 7

Korleis kan vi tolke dette måleriet av Kjell Nupen? Fotograf O. Væring AS © Kjell Nupen/BONO 2009 7 Tema vg1, kap 7

Kva for historie(r) fortel dette reportasjebiletet? © All Over Press/Dagbladet/Henning Lillegård 8 Tema vg1, kap 7

Tekst og bilete på framsida av ei laussalsavis Korleis er samspelet mellom tekst og bilete på denne sida? Kva for typar av bilete er valde? Korleis er dei sette saman? Korleis er tekstane utforma? Kvar er avislogoen plassert? Korleis kan vi lese denne sida som eit samla uttrykk (ikonotekst)? Vurder bilete, tekst, fargar og linjer. Korleis vil de vurdere samanstillinga av saker (innhald) på denne framsida? 9 Tema vg1, kap 7

Internettaviser: nyhendepresentasjon i hypertekst Denne framsida inneheld mange element. Svært mange av elementa kan vi klikke på. Lenkjene fører oss «innover» i hyperteksten. Vurder: Kor funksjonell er denne framsida?0 10 Tema vg1, kap 7

Innhald og utforming i lærebøker Kva for element består dette oppslaget frå Tema vg1 av? Korleis er samspelet mellom tekst, bilete og andre element på sida? Korleis fungerer dette for lesaren? 11 Tema vg1, kap 7

Tekst og bilete i reklame Kva for element består denne reklamen av? Korleis er utforminga? Kven kan vere målgruppe for denne reklamen? Korleis kan vi vurdere denne reklamen? 12 A-magasinet 10/8 2007 Tema vg1, kap 7