Utdanningskomiteen 19. mai

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Advertisements

STYRKET KONTAKT MELLOM FUP OG FAKULTETENE Kort orientering vedrørende utvidet universitetspedagogisk konsultasjon Møte i studiekomiteen 8. desember.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Seksjonssjef Hege Bolstad Pettersen
Marianne Nordstrøm Klinisk ernæringsfysiolog, PhD Frambu senter for sjeldne diagnoser Siste nytt fra Frambu.
7. mars 2016 Prosjekter i EA knyttet til arbeids- og læringsmiljøet.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Sammenheng mellom IKT-bruk og læringsutbytte i videregående opplæring Rapportering om status og framdriftsplan for prosjektet til Østlandssamarbeidet 25.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
U TVIKLINGSPROGRAMMET L IERNE Lierne Utvikling AS Sikre, skape og utvikle 130 arbeidsplasser i Lierne.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
KS si rolle som medlems- og interesse- organisasjon Arbeider for styrking av lokaldemokratiet og best mulige rammevilkår for kommunene Formidling av fakta-
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
Fylkesutdanningssjefene og fagskolen Rydding i roller Presentasjon ved nasjonal fagskolekoordinator Bård Inge Thun RFFs årskonferanse i Trondheim 2. mai.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
Prosjekt Etterbruk av skolebygg Felles oppstartmøte for arbeidsgruppene onsdag Agenda:  Presentasjon av organiseringa av prosjektet  Presentasjon.
Evaluering av FUP’s kurs i pedagogisk basiskompetanse v/ Tone Dyrdal Solbrekke Faglig leder FUP Utdanningskomiteen
FUGE-videreføring av UiBs satsing Hva gjorde vi i FUGE?
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Beslutningsunderlag for etablering av felles FIU-enhet
kort om FYR retter seg mot alle elever på YF utdanningsprogram
Kvalifikasjonsrammeverket
Senter for læring og utdanning
12. mai 2016 Allmøte USIT.
KDL – ny struktur og innhold
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Familieråd En for alle, alle for en
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Endringsprosesser ved UiT
Prosessen Arbeidet ble innledet våren 2015 gjennom at et grunnlagsnotat, som inneholder en oppsummering av strategier, mål, tiltak og regulatoriske forhold.
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Forslag til foreløpig fordeling av statlig bevilgning 2012
«Et FAU blir det som vi foreldre gjør det til»
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Beredskapsarbeid når UiOs kriseberedskap ikke slår inn
Forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) i Statped
USITs Målbilde og prioriteringer
Elever og foresatte 10.trinn
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
- digitalisering av pensum
Seksjon for digitale medier i læring
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Halvårsrapport 2017 Internrevisjon
Seminar - organisering
Avdeling for fagstøtte
Om førstelektorprogrammet
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Studieledernettverket 2/ Digitalt læringsmiljø
Informasjonsmøter for ansatte
4. nettverksmøte – de siste brikkene
Studieledernettverket 15. februar 2019
Administrative fellesløsninger
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Gevinstrealiseringsstrategi
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Utdanningskomiteen 19. mai UiO: Senter for læring og utdanning Forslag til faglig profil og organisering Utdanningskomiteen 19. mai Senteret skal støtte opp under UiO ambisjoner og verdigrunnlag.

Status Rapport levert 20. april – diskutert på universitetsstyremøte 2. mai. Positiv tilbakemelding Orientert tjenestemannsorganisasjonene Berørte miljøer invitert av universitetsdirektøren til informasjonsmøte 15. mai. Kommer: Møte med nyvalgt rektor og prorektor 22.mai Dekanmøte 31. mai Møter med miljøene Revidert versjon (presiseringer og konkretiseringer) av rapporten sendes styre. Vedlegg til behandlingen på styremøtet 20. juni. Berit Karseth og Hedvig Lie Nygaard

Et senter for læring og utdanning som har som oppgave å: Universitetsstyret har vedtatt at det skal etableres en koordinerende enhet for læring og utdanning i løpet av 2017. Dette er nedfelt i UiOs utviklingsavtale med KD. Med dette som utgangspunkt anbefaler vi følgende: Et senter for læring og utdanning som har som oppgave å: Tilby universitetspedagogisk utdanning Tilby tjenester, kurs og rådgivning i anvendelse av teknologi og digitale medier i undervisning, læring og vurdering Tilby konsultasjon til UiOs ulike fakulteter og enheter Utføre, evaluere og bistå i koordinering av utviklingsprosjekter rettet mot studentenes læringsmiljø, grunnleggende akademiske ferdigheter og læringsutbytte Utvikle og koordinere støtte for studentens informasjons- og mediekompetanse Gjennomføre, koordinere og formidle forskning på høyere utdanning, undervisning og læring Synliggjøre og koordinere informasjon om pågående aktiviteter relevant for universitetspedagogisk kompetanseutvikling, utdanningskvalitetsarbeid, undervisning og læring Være en pådriver og bidragsyter i UiOs strategiske kvalitetsarbeid og i realisering av felles satsninger rettet mot utdanning.   Berit Karseth og Hedvig Lie Nygaard

Senteret ledes av en faglig leder som har professorkompetanse. Det utdanningsvitenskapelige fakultet er vertsfakultet for senteret. Senteret har et eget styre som ledes av prorektor/viserektor for utdanning. Ved siden av faglig leder, en administrativ koordinator og en webredaktør, overføres stillingene fra DML til senteret. Vitenskapelig ansatte ved FUP vil fortsatt være ansatt ved Institutt for pedagogikk, men den delen av stillingen som er knyttet til universitetspedagogisk utdanning og konsultasjon ledes og koordineres gjennom senteret. Oppgaver som utføres ved UB knyttet til læringsmiljø og oppbygging av informasjons- og mediekompetanse knyttes til senteret og inngår i senterets portefølje. Oppgaver som utføres ved FFS kan flyttes til senteret, men hvorvidt dette innebærer flytting av stillinger til senteret må nærmere avklares. Berit Karseth og Hedvig Lie Nygaard

Senterets ordinære oppgaver og tjenester er finansiert gjennom basisbevilgning og skal ikke faktureres. Etablert praksis med inntil 300 timer konsultasjon til fakultetene videreføres. Senteret bør samlokaliseres, og direktøren gis i oppgave å finne denne plasseringen. Helst så sentralt som mulig. Det gjennomføres en evaluering av senteret i løpet av de fire første årene.   Berit Karseth og Hedvig Lie Nygaard