Presentasjon av forretningsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Advertisements

Kommersialisering CO2 lagring Kommersialisering CO 2 lagring.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Elementer i en forretningsplan
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
NABin fagmøte 2005 Hvordan velge riktig bindemiddel? Oslo 11. oktober 2005.
Innsamlingssystem for brukte smøreoljer m.v. Innspill fra Norsk forening for farlig avfall (NFFA) i møte med SFT 3. mars 2008.
Vinterstemning. Nordlandsløftet Samling 28. og 29. november Struktur og grunnlagsdokumentet Frode Thomassen.
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Forslag til oppsett på forretningsplanen
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
UB som pedagogisk metode -ideèr og planer. Ideèr og planer ”Se mulighetene og gjør noe med dem”
IPR Intellectual Property Rights. Gruppe 20 Henning KristensenPål Hjørnevik Tom Kristiansen Karl-W Kirkedam.
Verdien av god virksomhetsstyring – Folketrygdfondets perspektiv Seminar NFF 29. januar 2014 Olaug Svarva - Administrerende direktør NFF 29. januar 2014.
Forretningsplan.
Innovasjon Innovasjon
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Markedsføringsplan Navn.
2010 Introduksjonsforelesning Økonomisk aktivitet og økonomisk politikk Steinar Holden Økonomisk institutt, UiO 18. august.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Strategi & bemanningsplaner
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Kreativitet Opplæring
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Introduksjonsforelesning Økonomisk aktivitet og økonomisk politikk
[Firmanavn] Forretningsplan.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Firmanavn Forretningsplan.
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Årets norske Leanvirksomhet
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Markedsføringsplan Navn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Tiltak for utvikling av ferjemarkedet på lang sikt
Firmanavn Produkter og tjenester
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Plan for forretningsprosjekt
Presentasjon av forretningsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Årets norske Leanvirksomhet
STATUSRAPPORT Programmet
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av forretningsplan Firmanavn Presentasjon av forretningsplan

Målsetting Beskriv tydelig firmaets langsiktige mål. Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet, men vær så konsis som mulig.

Konkurranse Oppsummer konkurransen. Skisser firmaets konkurransemessige fortrinn.

Gruppen Før opp administrerende direktør og hovedledelsen etter navn. Ta med tidligere prestasjoner for å vise at dette er personer som har oppnådd suksess. Oppsummer antall år med erfaring i dette feltet.

Markedssammendrag Oppsummer markedet i fortid, nåtid og fremtid. Gå gjennom de endringene i markedsandeler, lederskap, aktører, vridninger i markedet, kostnader, utsalgspris eller konkurranse som utgjør muligheten for firmaets suksess.

Salgsmuligheter Identifiser problemer og muligheter. Beskriv forbrukernes problemer, og definer produkt- eller tjenestemulighetene som disse problemene skaper.

Forretningskonsept Oppsummer nøkkelteknologien, konseptet eller strategien som forretningen er basert på.

Mål og målsettinger Før opp mål for fem år fremover Fastslå spesifikke, målbare målsettinger for å oppnå femårsmålene. Før opp målsettinger for markedsandeler. Før opp målsettinger for inntekt/lønnsomhet.

Økonomisk plan Skisser en økonomisk plan på høyt nivå som definerer økonomimodell og prisforutsetninger. Denne planen bør inkludere forventet salg på årsbasis og overskudd for de tre neste årene. Bruk flere lysbilder til å dekke dette materialet på en tilstrekkelig måte.

Ressurskrav Før opp krav for følgende ressurser: Personale Teknologi Økonomi Distribusjon Promotering Produkter Tjenester

Risikoer og gevinst Oppsummer risikoene ved det foreslåtte prosjektet, og hvordan de skal håndteres. Anslå forventet gevinst, spesielt hvis du er ute etter finansiering.

Nøkkelproblemer På kort sikt På lang sikt Identifiser viktige beslutninger og problemer som må løses umiddelbart eller på kort sikt. Fastslå konsekvensene av å utsette beslutninger. På lang sikt Identifiser problemer som må løses på lang sikt. Hvis du er ute etter finansiering, må du være spesifikk om alle problemer som krever økonomiske ressurser for å løses.