Prosjekt Betre Læringsresultat 2014/2015 Oppvekstforum
Innleiing Politisk bestilling frå FrP/Høgre Budsjettet for 2013 (vedtatt desember 2012) Del av Kvalitetsplanen for Oppvekst og Kultur. Organisert i Prosjekt Betre Læringsresultat Fokus på læringsresultat 5-7 års perspektiv Skal rapportera til Tenesteutvalet
Vegen fram Mai 2011 – kommunestyret Kvalitetsplan for Oppvekst og kultur vedteke Desember 2012 – kommunestyre Budsjett 2012 - Oppdrag Prosjekt Betre Læringsresultat Februar 2013 Seminar for politikarar, KFU, leiinga og tilsette i skulane April 2013 Høyring og innspel frå alle skulane April 2013 Strategisamling for leiinga ved skulane Mai 2013 Tiltaksplan Prosjekt Betre Læringsresultat vedteke Oktober 2013 Prosjekt Betre Læringsresultat blir lagt fram for Tenesteutval Desember 2013 Lagt fram i kommunestyremøte Januar 2014 Barnehagane vert kopla på Prosjekt Betre Læringsresultat Februar 2014 Prioriteringane vert presentert for Tenesteutvalet August 2014 Møte mellom styringsgruppa og arbeidsgruppa Oktober 2014 Konkretisering av tiltak for Prosjekt BLR 2014/2015
Hovedfunn Styrking av læraren – fagleg og i rollen som klasseleiar Styrking av kvalitetsvurdering Fokusera innsats på prioriterte områder innan Læringsmiljø/klasseleiing Heim-skule samarbeid Grunnleggjande ferdigheiter Lesing Rekning Skuleleiing
Økonomisk konsekvens Behov for auka driftsutgifter på ca 30 millionar
Foten i bakken – kvar byrjar vi
Organisering Styringsgruppe Administrasjonen Delprosjekt 1 Delprosjekt n Referansegruppe
Styringsgruppe Eirik Andre Hesthamar FRP (Leiar) Helge Olav Nygaard KRF Line Rye, kommunalsjef oppvekst og kultur Signe Christensen, skulefagleg rådgjevar Irene Ullensvang, barnehagefagleg rådgjevar Vi supplere styringsgruppa med: Rektor/barnehagestyrar
Referansegruppe Signe Christensen, skulefagleg rådgjevar Knut Vidar Garlid, rådgjevar oppvekst Annbjørg Dalland, pedagogisk konsulent Os barneskule Ungdomstrinnet? Nina Bruvik, pedagogisk leiar Lysekloster barnehage Monica Røttingen, pedagogisk leiar Søre Øyane Naturbarnehage Nina Moberg Hauge, lærar Søfteland barneskule Gyrid Eikeland Ziegler, lærar Nore Neset barneskule Irene Ullensvang, barnehagefagleg rådgjevar Ingrid Nissen Kjørsvik(Utdanningsforbundet)
Fokus – fase 1 God skulestart Tidleg innsats
5-7 års perspektivet Forskingsbasert - tiltak vi veit verkar Systemutvikling Barnehage Psykososialt læringsmiljø Individuell tilpassing Utviklingsplaner Skule Tilpassa opplæring (spesial undervisning) Læringsmiljø og klasseleiing Lokalt arbeid med læreplaner og vurdering Arbeid med grunnleggjande ferdigheiter
Konkrete tiltak 2014/2015 Barnehage DUÅ i barnehagane Etablering av fagsenter for oppfølging av førskuleborn Samarbeid barnehage – heim Plan for overgangar Språkstimulerande tiltak Innføring av «Språk 4» ved førebyggjande helsetenester Samhandling mellom barnehagane Plan for psykososialt arbeid
Konkrete tiltak 2014/2015 Skule Assistentressurs 1. klasse LP-modellen Vokal/Puls – sikre innlegging av resultat Grunnleggande ferdigheiter Lesing og leseopplæringa Nettverk 1. klasselærarar Val av verktøy til hjelp i leseopplæringa Klasseleiing og Læringsmiljø Sosiale læreplaner Elevane sitt utbyte av opplæringa Samarbeid skule - heim Plan for overgangar Ungdomstrinn i utvikling (Nasjonal satsing)
Omsorgs og læringsmiljø - barnehage Barnehagane skal tilby eit omsorgs- og læringsmiljø som er til barnas beste Sikra barn eit oppvekstmiljø som både gjev utfordringar og som er tilpassa barnets alder og funksjonsnivå Styrke barns moglegheit for læring og aktiv deltaking i fellesskap med jamnaldrande Beskriva kva som kjenneteiknar «den gode barnehagekvardagen»
Klasseleiing og Læringsmiljø - skule Lærarkompetanse med stor effekt på læring: Formativ evaluering med vekt på læringsstrategiar og læringsprosesser Vurdering for læring Nasjonalt tilsyn Klare standardar for god undervisning Læraren er tydeleg leiar Struktur i undervisninga «Den gode timen» Beskriv kva som kjenneteiknar «den gode timen» Positiv og støttande relasjonar mellom elev og lærar
Felles «Kommunal standard» ? Skal handle om: Kva er god praksis hos oss? Kva for felles standard vil vi leggje vekt på?
Oppsummering Vi har endra organiseringa av prosjektet Styringsgruppe Referansegruppe Tidsplan/milepælplan skal utarbeidast Samla bilete av tiltak i barnehage og skule som bidreg til betre læringsresultat konkretisere og prioritere tiltak Kort sikt - budsjett 2015 Lengre sikt – 2020 Kvalitetsplan skal rullerast i 2015
Vi må dra i same retning!
Spørsmål / Kommentarer