Digital strategi for «Virksomhetens navn»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Foto: Einar M. Aslaksen Åse Kari Haugeto, leder Deltasenteret
Advertisements

Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
Bilag 5 Strategier for HELFO mot HELFO har vært gjennom en spennende reise fra etablering av Trygdeetatens oppgjørsorganisasjon i 2004 og fram til.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Hvem digitaliserer vi for? Brukersentrert digitalisering.
STUDIEFORBUNDET FUNKIS I TELEMARK. Styret 2015/2016.
Februar 2013 IKT-strategi Gruppe 4 Jan Magne LangsethGro Li Sletvold Fridtjov Valde JansonAmel Konjhodzic Anne Berit SkogvangBerit Aarnes Magnus.
Universell utforming Asker kommunes arbeid med universell utforming i kommunikasjon med innbyggerne.
Forstå og identifisere mulighetene i digital transformasjon
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Veileder for gevinstrapportering
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Hvor får brukerne den beste hjelpen?
Kompetansenettverk innen velferdsteknologi i Telemark
Brukermedvirkning i formidling av aktivitetshjelpemidler og hvordan har vi på NAV Hjelpemiddelsentral Møre og Romsdal valgt å gjøre denne formidlingsprosessen.
Årets norske Leanvirksomhet
Introduksjon til FINF1001: Digital forvaltning
Digitalisering av plan- og byggesaksprosessen – gevinster?
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Gjennomgang og rapportering
Digitalisering av offentlig sektor
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Forvaltningspolitikk og Digital agenda for Norge (Meld. St
Samarbeid Norge.no Brønnøysundregistrene
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Firmanavn Forretningsplan.
Digital agenda for Norge Meld. St. 27 (2015–2016)
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
Statpeds digitaliseringsprosjekt
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
USITs Målbilde og prioriteringer
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Riktig hjelp på riktig sted
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Realtime analyse brukt til beslutningsstøtte
Den digitale fremtiden
Økt digital kompetanse hos innbyggerne på fosen
Målbildet Stab/støtte
Finanskomité møte 9. mai 2018 Kommunal Forvaltning.
Årets norske Leanvirksomhet
25. desember 2018.
Årets norske Leanvirksomhet
Firmanavn Forretningsplan.
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Status i digitaliseringsarbeidet
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
I 2016 leverte vi sluttrapporten fra Foranalyse dokumentasjonsforvaltning og arkiv. Med vi, mener jeg en gruppe bestående av representanter fra en rekke.
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Digihjelpen – Levanger kommune
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Digital utsending av brev Presentasjon for ledelsen
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE.
Årets norske Leanvirksomhet
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Programkontoret.
Utskrift av presentasjonen:

Digital strategi for «Virksomhetens navn» Hvorfor Hvordan Digital transformasjon Hva skal transformeres og hvordan? Kundeservice Hvordan skal virksomheten hjelpe brukerne/kundene? Innovasjon Hva er virksomhetens ambisjoner for innovasjon? Virksomhetens visjon for digitalisering Sett inn virksomhetens visjon eller hovedmål for digitalisering Målsettinger for digitalt førstevalg Nettsted Sosiale medier Mobil/apps Drop-in Brevpost Publikasjoner Brukerstøtte – førstelinje. Tlf – e-post - chat Kontaktkanaler mot kunde/bruker Kundemøte Alle kanaler for kundekontakt er digitalisert og samordnet Hva Hva er kjernen i virksomhetens digitaliseringsstrategi? Hva skal virksomheten oppnå? Hvordan skal virksomheten jobbe for å oppnå målene? Hvilke førende prinsipper for digitalisering er de viktigste? Endringsledelse og endringsevne Har virksomheten behov for nye retningslinjer, prosedyrer, opplæring eller endringsledelse for å oppnå ønskede effekter? Styring og ledelse Hvordan ledes og styres digitaliseringsprosjekter? Hvordan bemannes og forvaltes ressurser? Teknologistøtte Hvilke støttesystemer og teknologi er det behov for i digitaliseringsprosjektene? Bedre… (for eksempel) kundeopplevelse opplæring og rådgivning som brukerne har nytte av i sin (arbeids) hverdag forståelse for brukerbehov og nye arbeidsformer og mer sammenhengende tjenester Mer … (for eksempel) bruk av selvbetjente digitale løsninger tid for kundebehandlere/saksbehandlere til å ta seg av kompliserte saker tilfredse brukere tilpassede tjenester til brukernes behov samarbeid på tvers i organisasjonen Kortere … (for eksempel) saksbehandlingstid svartid før brukere/kunder får svar når de tar kontakt med brukerstøtte tid før brukere/kunder får svar på klager Redusere… (for eksempel) hindringer for brukerne., f eks … komplisert regelverk, unødvendige skjemaer, antall ganger brukerne skal oppgi samme informasjon kostnader ved å betjene brukerne antall henvendelser i kostbare kanaler Gevinster