Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE."— Utskrift av presentasjonen:

1 INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE

2 «Digisos er ikke noe hokus-pokus - hjelp til selvhjelp er greia» «Bli med bort til PC’en så skal jeg vise deg». NAV Nordstrand «Digisos gir oss raskere og bedre oversikt når vi skal behandle og bedre grunnlag for oppfølging og dialog med brukerne.» NAV Hamar «Ingen annen offentlig etat er så gode til å bidra med personlig veiledning på nye digitale løsninger – vi gjør folk mer digitale.» Leder NAV Fyllingsdalen «Vi skal aktivt digitalisere i hele kommunen». Kommuneledelsen i Aurskog-Høland «Lederdrevet innføring og utvikling bidrar til å få med de ansatte. Ansatte er de viktigste ambassadørene og alle må ha god kunnskap om Digisos.» NAV Jevnaker God intern informasjon og organisering ved oppstart for alle medarbeidere. Intern rolleavklaring. «Det går så det suser her». NAV-leder Vestre Toten

3 Vi er i 2018, og så må vi drømme om digitale løsninger!
Digitalisering gir tid til oppfølging. Veileder på Nav-kontor Veileder på Nav-kontor Digitalt er bedre – da kan jeg se det når som helst og hvor som helst, alltid tilgjengelig. Jeg ønsker å slippe å komme ned hit. Utsagn bruker Utsagn bruker

4 Sitater brukere Brukerbehov
Skulle gjerne fått beskjed om saken min var påbegynt og hvor lang tid det tar før den er ferdig. Det må bli lettere å gi beskjed og få beskjed om endringer. Utsagn fra bruker Utsagn fra bruker Fint å kunne sjekke status i sak, at søknaden er komplett og når saken er ferdigbehandlet. Jeg må stille opp fysisk for å forsikre meg om at de faktisk har fått kontoutskriften. Ting fordufter. Utsagn fra bruker Utsagn fra bruker

5 Sitater veiledere Veilederbehov
Håper digitalisering vil føre til at man har tid til flere jevnlige planlagte samtaler. Vi må forstå at brukerne ikke kan ha innsikt i hvordan vi jobber. Veileder på NAV-kontor Veileder på NAV-kontor Det tar mye tid å komme i kontakt med folk som henvender seg digitalt, når det ikke er mulig å svare dem digitalt. Vi vil gjerne følge opp – da unngår vi at de blir avhengige av sosialhjelp. Veileder på NAV-kontor Veileder på NAV-kontor


Laste ned ppt "INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google