Dyreslagene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Omdømme Lillehammer: Er noe forandret siden 2008?
Advertisements

Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Nasjonalt studieveilederseminar 22. september 2015 Hvordan har studentene det, egentlig?
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Har Kvalitetsreformen bidratt til redusert frafall og økt studieinnsats? Elisabeth.
Befolkningsundersøkelse om ulike boligspørsmål Undersøkelsen er gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat juni 2014.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
Holdninger til naturskader og klima TNS Gallups Klimabarometer 2 / 2010 Prosjekt: © 2011.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
Meldal kommune Profilundersøkelse - ekstern befolkning 2009.
Max Havelaar Garantimerket for rettferdig handel Rapport fra en kvantitativ markedsundersøkelse September 2004.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
DOMMERMANUAL TEMA NORDEN NM 2016 Trondhjem mars.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 7. januar 2016.
Tilstede med glede ØKT GRUNNBEMANNING OG ANSVARLIGGJORTE MEDARBEIDERE FOR ØKT NÆRVÆR Januar 2014 – desember 2015.
Verving Kurs for lokallagsledere og hovedtillitsvalgte
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Enorme forskjeller BNP og HDI BNP måler produksjonen i samfunnet, og ikke hvor bra befolkningen har det (selv om det er en sammenheng mellom BNP og velferd).
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Holdninger til helseforsikring
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Kapittel 19 Operative tiltak.
Forbruker og finanstrender 2017
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Sluttkonferanse Opplevelser i nord
Quiz.
Inntakskvalitetsundersøkelsen 2010
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Masteroppgåve, UiA Litt om utvalet mitt!.
En verden av usikkerhet
Hva er inflasjon? Inflasjon er en vedvarende stigning i prisnivået. Et fall i prisene kalles deflasjon. Inflasjon innebærer ikke at alle varer stiger like.
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
Den nye sekretæren Den typiske kontormedarbeideren i Fagforbundet er en 48 år gammel kvinne Hun er ansatt i stilling som sekretær Hun er ansatt i en norsk.
Statsbudsjettet mangler klarspråk. Eksempler fra delen «Hovedtrekk».
Trym Nordstrand Jacobsen
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Familiesegmentet Tele2
Verdiarbeid KL-møte februar 2014.
Statistikk 2 Sentral- og spredningsmål
Erfaringer med bruk av NS 8435
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Befolkningsundersøkelse 2017
Forbrukersamfunnet Forbruksmønsteret forandrer seg
Etter denne timen skal du kunne:
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Margrethe Helgebostad
Sparebankforeningens årsmøte 2007
Kor attraktiv er Bø og korleis kan vi påvirke nærings- og besøksattraktiviteten? 16. Februar 2015.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
ØKONOMIDELEN 1P KOMPETANSEMÅL:
Innspill til programrådsmøte
Kapittel 23 Årstidene.
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Religion og Identitet Lisa Stornes
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Nominelle renter og realrenter
Folkehelsemelding 2019 Den åttende levekårsundersøkelsen
Høstrapport – tall og statistikk
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Vitaminer og mineraler
Utskrift av presentasjonen:

Dyreslagene

Tre ulike undersøkelser/ kilder – som sier noe om merkevareassosiasjoner, merkepreferansene og viktigheten av norsk Den første er en observasjon, de to siste viser en utvikling som er i vår favør Ipsos MMI: Uhjulpet og hjulpet kjennskap til Gilde og Prior (ref Inger Lises innspill – dette tracker vi årlig). Den faglige utfordringen er at de virkelige differensierende faktorene ofte er ikke-uttalte hos forbruker/ ubevisste, og er derfor vanskelige å fange opp og jobbe målrettet med Matmerk 2016: viser at befolkningen er mer opptatt av å kjøpe norsk, samt hva ved det norske de fremhever Gilde/Prior Merkevaretracker, Ipsos MMI: Viser at merkepreferansene for Gilde og Prior er styrket totalt og på flere viktige kategorier

Uhjulpet merkeassosiasjon - ordskyer for Gilde og Prior Kilde: Ipsos MMI, desember 2016. Webomnibus med 500 respondenter i et landsrepresentativt panel. Ordskyene er basert på akkumulasjon av enkeltord i respondentenes besvarelser: Hva forbinder du med …..? Noter alle ord og assosiasjoner du kommer på – både konkrete ting og ord som beskriver dine følelser for og opplevelse av …… Kommer du på flere assosiasjoner eller ord du forbinder med ….. som ikke er konkrete produkter? Det kan være en følelse, en opplevelse, en erfaring eller ord du ville brukt om ……. dersom du skulle beskrive ……. som en person

Ordsky desember 2016

Ordsky desember 2016

Ordsky februar 2015

Ordsky februar 2015

Gilde verdiprofil – samlet oversikt 3. kvartal 2016 Hjulpet merkeassosiasjon Gilde verdiprofil – samlet oversikt Kjerneverdier for Gilde er erfaring, trygghet, kvalitet, norsk bonde, norske råvarer og god smak 54 % sier i 3. kvartal at utsagnet "fra den norske bonden" passer godt til Gilde. Dette er det høyeste nivået vi har målt for denne kjerneverdien i Gildes merkestrategi. Generelt scorer Gilde noe bedre på flere av profilparameterne i 2016 enn i 2015, bl.a. på "svært høy kvalitet", "god smak" og "kommer ofte med nye og gode produkter".

Prior verdiprofil – samlet oversikt 3. kvartal 2016 Hjulpet merkeassosiasjon Prior verdiprofil – samlet oversikt Kjerneverdier for Prior er erfaring, kvalitet, trygghet, norske bonde, norsk råvare, god smak…..og sunnhet 49 % sier i 3. kvartal at utsagnet "et merke jeg forbinder med sunnhet" passer godt til Prior. Dette er 4 %-poeng høyere enn for 1 år siden. Ellers har Prior i 2016 etablert seg på et høyere nivå enn før både på "svært høy kvalitet" og "god smak".

Verdien av Norsk opprinnelse på maten har økt For oss som er opptatt av et merke som kommer fra den norske bonden er det ekstra hyggelig å se at 9 av 10 er enig i at de velger norsk mat fordi de vil støtte den norske bonden! Kjennskap til og verdien av Nyt Norge har økt

Ja, vi vil fortsatt ha norsk mat! Kilde: Brandtracker, Mediacom, 2016

Hvorfor velge norsk?

Nyt Norge – stadig viktigere veiviser til norsk mat Kilde: Brandtracker, Mediacom, 2016

- NY KJENNSKAPSREKORD Kilde: Brandtracker, Mediacom, 2016

Merkepreferansene til Gilde og Prior totalt har økt Gilde: Økning på kjøtt totalt og pølser spesielt, nedgang på ferskt uforedlet Prior: vi er tilbake og høyere enn før Narazinsaken, eggkommunikasjonen (alt utenom C) har økt Priors posisjon sterkt Gilde og Prior: Sterk preferanse svekket, hoveddriver er relativt sett svakere distribusjon og synlighet, og dermed mindre til stede i folks bevissthet

Gilde har blitt mer norsk!

Gildes merkepreferanse har økt for pølser og kjøttvarer totalt - Klar nedgang for ferskt kjøtt (svin, storfe, lam, kjøttdeig) og leverpostei

Etter at Priors merkeprofil ble svekket av Narasin-saken høsten 2014/våren 2015 har Prior steget til et høyere nivå enn noensinne i 2016

Prior har hatt en relativt stabil preferanseutvikling det siste året - «Egg har alt unntatt vitamin C»-kommunikasjonen ga et lite løft i preferansen for Prior egg