Prosjekt Etterbruk av skolebygg Felles oppstartmøte for arbeidsgruppene onsdag Agenda:  Presentasjon av organiseringa av prosjektet  Presentasjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Advertisements

# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
1 1 Kommunenes nye byggesaksbehandling – nye kontrollformer: Byggesaksarbeidet i endring Presentasjon Norges Forskningsråd 12. november 2004 Sosialpsykolog.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
1 Rammen for arbeidet i KOSTRA Mandatene for –Samordningsrådet –arbeidsgruppene Mandatet for Samordningsrådet –Sammensetning  KRD (ledelse), berørte dept.,
Bjørn H. Kopperud FAPL / Kakerlakk Artemis brukerforum SUHS – 8. nov. 12.
Sett inn Prosjektnavn Prosjektleder: … Statnett:... Prosjektbeskrivelse OBS! Se notater under foilen for veiledning!
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid Presentasjon av rapport fra spørreskjemaundersøkelsen Gruppearbeid Oppsummering med skisse.
PKI-anskaffelse Leverandørmøter mars Agenda leverandørmøter – Velkommen, kort presentasjonsrunde – Kort presentasjon av prosjektet (10 min) – Kort.
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Revidert programplan VRI Anja Gjærum Informasjonsmøte om VRI 22.april 2013.
1 1 IPLOS KOSTRA arbeidsgruppe 09. april 2011 Bjørn Gabrielsen.
Fylkesutdanningssjefene og fagskolen Rydding i roller Presentasjon ved nasjonal fagskolekoordinator Bård Inge Thun RFFs årskonferanse i Trondheim 2. mai.
Plan vår 2013 KOSTRA-arbeidsgruppe psykisk helsearbeid og rusarbeid Viktige datoer: 1. juli: Oversendelse av rapport til Samordningsrådet for KOSTRA 16.
KS Folkevalgtprogram Holmestrand. KS – kommunesektorens organisasjon.
Evaluering av NAV-reformen ( ) Møte i Brukerforum 21. august 2007 Steinar Kristiansen, Norges forskningsråd.
Kommunereformen – status
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Byregionprosjektet – fase 2
Resultatmåling av brukerstyrt forskning Styrker og svakheter
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Interkommunal eierstrategi
Samhandlingsreformen
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Utdanningskomiteen 19. mai
Oppstartsmøte gruppe januar 2017
Nytt fra GKRS Økonomiforum 2015.
Nasjonalt kvalitetsindikatorprosjekt
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
veien til ledelse Ledermobilisering
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Utlysning av studentoppgave
Integrering av Ambulanse Midt-Norge Forprosjektrapport
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Valgfag innsats for andre
Velkommen til ordførers møte med brukerrådslederne 25. januar 2018
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Organisering Nybrott Styrets mening er at det er for mage personer som skal velges på årsmøte, og vi ser på nødvendigheten for at dette reduseres fra.
NAV-veiledere i vid. skole
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Fv 260 Frogner bru Åpent møte 28. mai
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Framdriftsplan og aktivitetsoversikt
Partsammensatt samarbeidsutvalg 09. mars 2015
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Mal for styringsdokument
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Informasjonsmøter for ansatte
Møte med administrerende direktør og HALD-kommunene
Brukergruppemøte Vann og Avløp
Workshop #1 – Administrativ organisering
Administrative fellesløsninger
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Utredningsgruppe samferdsel
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Ressurser og økonomi:
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Fremdrift: Status:
Hva er en foreldrekontakt?
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Felles oppstartmøte for arbeidsgruppene onsdag Agenda:  Presentasjon av organiseringa av prosjektet  Presentasjon av mandat for arbeidsgruppene  Presentasjon av tidsplan for prosjektet fase en, to og tre  Presentasjon av skjema for enkeltprosjekter (for eksempel D 4)  Diskusjon om informasjonsarbeidet  Diskusjon om fase 4, gjennomføring  Konstituering av gruppene

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Mandat for arbeidsgruppene  Kort bygningsmessig beskrivelse, størrelse, standard og infrastruktur i byggene  Kort tomtemessig beskrivelse  Servicefunksjoner i nabolaget som kan være av betydning for etterbruk  Beskrive den kommunale boligsituasjonen, d.v.s. ledige kommunale boliger  Fylle ut skjema for mulige etterbruksalternativer  Vurdere eierskap til bygninger og prosjekter  Vurdere ekstern medfinansiering  Skissere prosess og tidsplan for realisering  Skissere pengebehov til forprosjektet (gjøres løpende og så tidlig som mulig) ”Rapport” leveres prosjektgruppe seinest uke 7 i 2013

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Organisering av prosjektet Styringsgruppe: Formannskapet Prosjektgruppe (oppnevnt av formannskapet): – Ståle Støen (SV), leder – Bjørn Kenny Skomakerstuen (Ap) – Kolbjørn Kjøllmoen (Sp) Prosjektgruppa rapporterer til styringsgruppa

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Organisering av prosjektet, forts.: Arbeidsgrupper A) Aktiviteter i Verket skole B) Bedrifter i Verket skole D) Dalen skule Arbeidsgruppene rapporterer til prosjektgruppa

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Framdriftsplan: – Møte i prosjektgruppa og – Åpne møter på skolene den og – Møte i prosjektgruppa – Oppstartsmøte for arbeidsgruppene – Møter i prosjektgruppa ca. hver 5. uke – Møter i arbeidsgruppene fra ca. uke 40, hver 4. uke – Arbeidsgruppene avgir rapporter til prosjektgruppa i uke 7 – Oppsummering i prosjektgruppa i uke 13 – Prosjektgruppa avlegger forprosjektrapport til formannskapet i løpet av april 2013

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Framdriftsplan, forts.: Behandling m/beslutning i formannskap/kommunestyre i mai 2013 Gjennomføringsfase fra juni 2013 og utover

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Skjema for beskrivelse av enkeltprosjekt : Innhold:  Kort beskrivelse av enkeltprosjekt/aktivitet  Antatt rombehov, hvilken skole, del av skole  Aktører for å etablere prosjektet/aktiviteten  Aktører for å drive prosjektet/aktiviteten  Antatt kapitalbehov i etableringsfasen  Mulig eksterne finansieringsaktører  Plan for informasjon  Hensiktsmessig eierskap  Tidsplan

Prosjekt Etterbruk av skolebygg Forslagene ønskes prioritert. Kriterier for prioritering:  Arbeidsplasser  Inntjening  Ringvirkninger  Tilflytting  Realisme  Hvor arbeids- og kapitalkrevende er realiseringen?