Hva vi snakker om SIS 1070 Teknologiledelse-1 obligatorisk fag i siv.ing.utdanninga (unntatt IØT) ca 1200 studenter H stud.ass’er 4 faglærere +

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Advertisements

Forventninger til undervisningsstøtte ved ISM Oppstartsseminar Ragnar Hotvedt.
Truls Fretland - Seminar 29.november 2005 Flervalgsøvinger og tester I diskret matematikk og algoritmer høsten 2005.
Teaching for test God idé eller umoralsk? Erfaringer fra sommerskole.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 – Materiallære
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Oppfølging av studenter: Kontroll av registrering og betaling Det er nødvendig å føre kontroll med registrering av studenter hvert semester. Vi har rapportering.
Helge Sigurd Hansen, Studieavdelingen Frafallsundersøkelsen ved HF- og SV-fakultetet Presentasjon 4. februar 2010 for den ”Nasjonale arbeidsgruppen for.
Systemforvaltning Faglærere: Bjørn Klefstad og Knut Arne Strand
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Beste praksis Arbeid for bedre læring i matematikk ved ingeniørutdanningen OFA.
1 Administratorens hverdag Uninett-konferansen
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
Institutt for spesialpedagogikk Velkommen til Informasjonsmøte SPED1010 Vår 2011.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier!
”Studenttinget oppfordrer Rektor til å nedsette et utvalg som går igjennom ex.phil.- emnets form og innhold” Hva har skjedd?
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
Forum for studentaktive læringsformer
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
Velkommen! Foreldremøte 14.sept Program for kvelden:  Rektor Litt om skolen Kommunalt ordensreglement Endring i Opplæringsloven Mobberutinen Skolens.
Studentparlamentets handlingsplan Prioriteringer for utdanning Marianne Andenæs, leder av Studentparlamentet ved UiO Studiekomiteen
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO FS: en bærebjelke i UiOs læringstjeneste HowTo: FS-> UREG -> ClassFronter (LMS) v/Bård Henry Moum.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Hvordan få frem den sjeldne stemmen i utdanningssystemet? Et pågående prosjekt ved Siri Grønhaug og Ingrid Wiig Senter for sjeldne diagnoser.
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Utfordringer for ingeniørutdanningene Hallstein Hemmer Kjemi og materialteknikk Avdeling for teknologi.
Implementering av Blackboard på HF
Virtuelle kjemiske rom
Status HP Utdanning og læringskvalitet
Fordypningsemner: Vurderingsform
7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?
Emneevaluering Høsten 2010.
En smak av Digital vurdering på 15 minutter
Å gjøre det åpenbare – aktivisere studenten
Prioriteringer 2016 – Webseksjonen Even Halvorsen
Felles Studentsystem FS- nettverket
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon
Digital eksamen på SV H15 Hva gikk bra og hvorfor?
Velkommen til masteren i spansk, portugisisk og Latin-Amerika-studier!
Ulike undervisningsformer - digitalisering av undervisning
Studiebarometeret
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
FS-Seminar - Leangkollen
Ny som universitetslærer
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Digitalt læringsmiljø
Digital eksamen - relevante tilbud
27. mai 2016 Studielederne.
TP-nettverket Utvikling høst 2018.
Time- og eksamensplanlegging
Studieledernettverket 15. februar 2019
Hanne Studielederseminar februar 2019
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Brukernavn for internasjonale studenter (UTV)
Studentenes Si fra-systemet 2018 Læringsmiljøutvalget 22.april 2019
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Utskrift av presentasjonen:

Hva vi snakker om SIS 1070 Teknologiledelse-1 obligatorisk fag i siv.ing.utdanninga (unntatt IØT) ca 1200 studenter H stud.ass’er 4 faglærere + fagkordinator + und.ass 2 paralleller

Formål 1 Skape bedre og mer stabile administrative systemer for fag som undervises over nett Skape bedre pedagogikk ved bruk av digitale media Utvikle undervisningsformer som er nødvendige for fjernundervisning

Formål 2 Administrasjon- få etablert en kopling mellom FS og emnet – vite hvem som er studenter - få studentene i gang med øvingsarbeidet i grupper helt fra semesterstart - få digital overføring av data til eksamensavdeling/FS - etablere samband mellom øvingsgruppene og deres fakulteter

Formål 3 Pedagogikk- bedre mulighetene for studentene til å velge sine egne veier og planer - frigjøre forelesninger til utdyping og bearbeiding - utvikle samarbeidet mellom studenter ved produksjon av svar på øvingsoppgaver - gi muligheter til å differensiere øvingsinnhold etter fakultet - knytte bibliotek aktivt til undervisningen

Områder 1.Registrering av studenter 2.Overføring av navn/nummer til Tekno-1 fra FS 3.Oppretting av øvingsgrupper 4.Utlegg og redigering av informasjon 5.Arbeidet i øvingsgruppene 6.Kontakten med fakultetene 7.Kontakten med UBIT 8.Eksamen

Noen resultater Oppstart gikk seint2 første øvinger måtte gjøres individuelt Utlegg/redigering informasjonhar måttet gjøres av én person (und.ass.) Øvingsgruppene ikke noe bruk av CK Kontakt fakulteterikke etablert Bibliotekikke etablert

Noen konklusjoner Vi har hatt lite utbytte av CK som læringsmedium Vi har ikke fått testet CK som læringsarena Vi har fått avdekket en rekke administrative anstøtsteiner Vi er glade for at vi hadde et parallelt program i beredskap