Bilde inn Kommunikasjonsstrategier. Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Advertisements

Målgrupper og segmentering
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
12. Oppsummering.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Ingen kommentar…? Mediekontakt som merkes Rena 2008 ERIK LARSEN.
Øystein Pedersen Dahlen
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
71/2 Massekommunikasjon i praksis
Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler
9. Samarbeid mellom reklamebyrå og annonsør
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Gruppeundervisning /
Sykkelkommunikasjon – hva gjør vi?
Mevit2529 Medieretorikk Forelesing 2:”Retorikk i vår tid” Espen Ytreberg.
Kognitivt perspektiv Kirsti Lauvås
Markedsføringsplan Navn.
25.august 2009 Hans Fredrik Dahl Exfac03-MVIT: Kommunikasjon og mediering.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Massemedier. Hva er et massemedium? Teknisk hjelpemiddel eller kontaktledd som gjør det mulig å kommunisere med et stort antall mennesker som ikke befinner.
©TNS 2016 Velkommen til frokostmøte. ©TNS 2016 Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2016 Av Berit Solli Arkitektbedriftene 4. februar Frokostmøte.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Sikker Digital Post - SDP
Del 2 – Introduksjon Kapittel 6 Kjennskap
Om forvaltningens kommunikasjon med innbyggerne
Hvordan lage kampanje Fra tanke til handling!
INFORMASJONS- ARBEID FOR
Rekrutteringskampanjen 2015
Årets Sponsor.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Markedsføringsplan Navn.
(Selskapsnavn) Markedsplan
Gode venner som hjelper andre
Kommunikasjon i helsetjenesten
Realtime analyse brukt til beslutningsstøtte
Kommunikasjon.
Kommunikasjonsformer
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder
Kommunikasjon og språkfunksjoner
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Bilde inn Kommunikasjonsstrategier

Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje ved en meddelelse som er fremført personlig (muntlig eller skriftlig), eller ved at meddelelsen er sendt gjennom et medium, for eksempel et massemedium.

Markedskommunikasjon Informasjon fra virksomheter til nåværende eller potensielle kunder på markedet. Det informeres om virksomhetens muligheter til å tilfredsstille kundenes behov og løse deres problemer.

Kommunikasjonsmål- og strategier Strategier Mål

Kommunikasjonsstrategier Valg av budskap Formulering av budskapet Valg av kommunikasjonsformer Valg av mediemiks

Rasjonelle belønninger

Følelsesmessige belønninger 1

Følelsesmessige belønninger 2

Selvtilfredsstillende belønninger

Appeller Informative appeller Problemløsende Produktdemonstrasjoner Produktsammenligninger Produktanbefalinger Transformative appeller Positive Negative

Produktsammenligninger

Produktanbefaling

Positiv appell

Negativ appell

Mediemiks Mediemiks: Sammensetningen av de mediene vi benytter i en kampanje Radio, fjernsyn og kino Plakater, lysreklame og utst. materiell Elektroniske medier Trykte medier

Levende reklameplakat

Komm.strategier i livssyklusen Introduksjon: I nntrengningsstrategi eller skumme-fløten- strategi Vekst: Skape merke- kjennskap og merke- kunnskap Modning: Holde på markedsandelen, gjøre relanseringer osv Tilbakegang: Redusere reklameinnsatsen