Bilde inn Kommunikasjonsstrategier
Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje ved en meddelelse som er fremført personlig (muntlig eller skriftlig), eller ved at meddelelsen er sendt gjennom et medium, for eksempel et massemedium.
Markedskommunikasjon Informasjon fra virksomheter til nåværende eller potensielle kunder på markedet. Det informeres om virksomhetens muligheter til å tilfredsstille kundenes behov og løse deres problemer.
Kommunikasjonsmål- og strategier Strategier Mål
Kommunikasjonsstrategier Valg av budskap Formulering av budskapet Valg av kommunikasjonsformer Valg av mediemiks
Rasjonelle belønninger
Følelsesmessige belønninger 1
Følelsesmessige belønninger 2
Selvtilfredsstillende belønninger
Appeller Informative appeller Problemløsende Produktdemonstrasjoner Produktsammenligninger Produktanbefalinger Transformative appeller Positive Negative
Produktsammenligninger
Produktanbefaling
Positiv appell
Negativ appell
Mediemiks Mediemiks: Sammensetningen av de mediene vi benytter i en kampanje Radio, fjernsyn og kino Plakater, lysreklame og utst. materiell Elektroniske medier Trykte medier
Levende reklameplakat
Komm.strategier i livssyklusen Introduksjon: I nntrengningsstrategi eller skumme-fløten- strategi Vekst: Skape merke- kjennskap og merke- kunnskap Modning: Holde på markedsandelen, gjøre relanseringer osv Tilbakegang: Redusere reklameinnsatsen