Et strategisk forskningsprosjekt som element i høgskolens forskningsstrategi Roel Puijk Høgskolen i Lillehammer Ålesund 20. november 2008
Strategisk forskningsprosjekt –Interne erfaringer –Forhold til NFR Høgskolens forskningsstrategi –Utvikling Ph.D-områder –Krav til Ph.D
Hovedmålsetting TiDE: Et paraplyprosjekt som knytter sammen ulike delprosjekter som hver for seg tar utgangspunkt i hovedmålet for prosjektet: å analysere konsekvenser av digitalisering, konvergens og nye medier for fjernsyn.
Hovedmålsetting TiDE: Et paraplyprosjekt som knytter sammen ulike delprosjekter som hver for seg tar utgangspunkt i hovedmålet for prosjektet: å analysere konsekvenser av digitalisering, konvergens og nye medier for fjernsyn.
Andre målsetninger med prosjektet: Fra individuell til kollektiv forskning Flerfaglige perspektiver –Film, fjernsyn, kunsthistorie, produksjonsfagene Nettverk –Høgskolen i Gjøvik –Bransjen –Internasjonalt Stipendiatmiljø
Hovedstrategi forskning: Ph.D områder Ph.D som ledd i universitetsambisjon Sammenslåing til Innlandsuniversitet HiL: to forskningssentre: –BUK (Barns og unges kompetanseutvikling) –IF (Innovativ forvaltning) Tverinstitusjonell Ph.D område: –Visuelle medier
Ph.D program visuelle medier: På tvers av høgskolene Flerfaglig Flere SHP prosjekter i bunn –TiDE (HiL) –Fargelab (HiG) –Senter for mediepedagogikk (HiL)
Ph.D utfordringer for høgskolene: Disiplinfagene ’opptatt’ Tverfaglighet –Faglig integrering –Organisatoriske utfordringer: undervisning ↔ forskning Regional tilknytning Stabil doktorgradsutdanning
Fagfellevurderte artikler Andre artikler i vit. tidsskrift Faglige bøker / lærebøker Kapitler i faglige bøker / lærebøker Andre vitenskapelige rapporter utgitt av HiL 5521 Andre vitenskapelige rapporter utgitt utenfor HiL Sum publikasjoner Publikasjonspoeng 72, ,595,6