| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Advertisements

GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Muntlige presentasjoner
11 Fotolesing.
STUDIETEKNIKK og gode vaner
Tankekart og læringstrategi
Uke okt.-30.okt. Uke okt.-30.okt. Ord å forklare: Klokhet/ visdom Ord å forklare: Klokhet/ visdom.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Panorama Vg2 Basis Lesing Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne - vurdere og gi tilbakemelding på andres muntlige presentasjoner.
DIGITAL STUDIETEKNIKK 2015 Stipendiat Marianne Hagelia Emne ansvarlig ved Digital Kompetanse i Læring videreutdanning på nett.
Lese- og skrivestrategier. Forstår jeg det jeg leser?
Muntlig kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – hvordan du appellerer til mottakeren for å få fram ditt budskap og overbevise mottakeren. Greske.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Produsentuavhengig legemiddelinformasjon for helsepersonell Søkeeksempel på RELIS.no (13. mai 2016)
Klasseledelse: Oppstart av en undervisningstime Berit Bratholm:
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Joanna Haynes Barn som filosofer Å lære gjennom spørsmål og dialog i førskole og skole.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE TORSDAG 22. SEPTEMBER 2016.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Studieteknikk Bison.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LESEKURS.
Muntlig vurdering – å veilede andre
Grunnleggende om veiledning
Informasjon om eksamen
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
Å arbeide i studiegruppe:
Hvordan forberede meg til tentamen?
Studieteknikk for meir effektiv læring
Noen kritiske spørsmål
Tittel på kurspresentasjon
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Studieteknikk for nybegynnere Basert på boka: 101 gode råd om studieteknikk av Vegard Molnes og Vidar Kjetilstad Håkon Tolsby Håkon Tolsby.
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Lekser.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Leseutvikling og læringsstrategier
Velkommen til foreldremøte
Velkommen til foreldremøte i
Den matematiske samtalen
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
Velkommen – presentasjon av deg selv
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Praktisk i 1.klasse
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
Modul 4 – Representasjoner
– hvilke spørsmål skal de svare på?
Elevoppgaver Kom godt i gang med Unibok.
Opplæringspresentasjoner
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Morten H. Abrahamsen BI Stavanger,
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Forberedelse til praksis
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Velkommen til foreldremøte for 6.trinn
Hvordan SKRIVE en god CV?
Utskrift av presentasjonen:

| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring

Du kan lære det du vil Du vil forbedre resultatene i de fagene du arbeider med. Hjernen hjelper deg ved å produsere flere hjerneceller i de områdene du bruker mye. Dette gjelder både teoretiske og praktiske fag. Tre viktige ord: Øvelse, nøyaktighet, tålmodighet.

Effektiv læring Start læringen fra første time! Vær aktiv! Vær forberedt! Vis positiv interesse!

Bruk av PC Lær mer om bruk av datamaskinen. Bruk den aktivt til å finne informasjon, skrive tekster og lage presentasjoner. Lag et oversiktlig system for lagring av dokumenter. Ha bare vinduer som er relevante for faget åpne under læring.

Læring i timene Ta notater Noter ned ord du ikke forstår Still spørsmål Vær aktiv i gruppearbeid Bidra til et godt og positivt læringsmiljø

Lag tankekart for å huske bedre

Lag tokolonne nøkkelord Eksempel:

Når du skal lese nytt fagstoff Hva kan du om emnet fra før? Se på bilder. Se på overskrifter og margtekster. Hva handler teksten om?

Når du skal lese nytt fagstoff (forts.) Les rolig gjennom teksten Stopp opp når du ikke forstår. Slå opp vanskelige ord. Handler teksten om det du trodde? Hvis ikke, se over teksten på nytt.

Hvordan huske bedre Les stoffet med ettertanke Skriv ned nøkkelord Gjenfortell stoffet for deg selv eller andre Undervis en annen i stoffet Spis sunt og sørg for å få mosjon

Vær en aktiv kunnskapssøker Les aviser og bøker Se på debatter Les blogger og skriv selv Følg med i samfunnslivet rundt deg