UTVIKLINGSSAMTALEN En PLANLAGT UTVIKLINGSSAMTALE handler om medarbeiderens ARBEIDSOPPGAVER 1.Prioritering etter oppgavens betydning for organisasjonen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan undervise om psykososialt arbeidsmiljø?
Advertisements

LEDELSE KNYTTET TIL BYGGEPLASS OG EFFEKTIVITET
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Omstilling uten nedbemanning
Velkommen til nettverkssamling 14. mars 2013 KS Agenda Møtesenter
En gymtime skal bestå av tre deler: Oppvarming Hoveddel Avslutning
Velkommen til TV -konferanse Vrådal og 19. mai 2009.
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Erling S. Andersen Handelshøyskolen BI
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Målet for kompetansearbeidet er økt kvalitet for brukeren Oslo
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Kompetanseutvikling Seminar Bjørnefjorden 09. febr Av
Prioriteringer i fakultetsadministrasjonen
- Den gode utviklingssamtale
NORSK LEDELSE I EUROPA. Betydningen av medarbeidere Mennesker som kostnad Mennesker som ressurs Mennesker som strategi.
”Vi står midt i et paradigmeskifte innen lederskap som dessverre altfor få ledere har oppdaget. Et skifte som handler om lederens evne til å skape selvledelse.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Revidert arbeidsgiverpolitikk Gir Partsammensatt samarbeidsutvalg sin tilslutning til rådmannens forslag?
Trivsel, fravær, og turnover
Endringsprosess som har ført til arbeidsglede
USIT 3.0 etter LUP. Ledersamling 25. og 26. november Avslutning av LUP –Opprettholde/videreutvikle kunnskap og ny kompetanse fra LUP Bruke kunnskap fra.
. Hovedmål: ILN skal søke, og selv bidra til å utvikle, medarbeidere som kombinerer kompetanse, engasjement, selvstendighet og ansvarsbevissthet.
Nye arbeidsformer: Team og teambygging Bergen kommune
Pål Berg Handelshøyskolen BI
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Motivasjon i arbeidsforhold
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Profesjonelle ledere og medarbeidere på Horten videregående skole Foreløpig oppsummering av avdelingenes innspill fra planleggingsdagen 22. april.
Lederutvikling hos USIT
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
Personalutvalet i Bø kommune Mandag 26. april 2010.
Ledelse som vi vet virker godt Professor Anders Dysvik, Ph.D Institutt for ledelse og organisasjon Handelshøyskolen BI.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Involvering og forankring av arbeidsgiverpolitikken i Gjøvik kommune. HR – sjef Elin G. Limoseth
Arbeidsgiverpolitikk gir gode resultater Strategikonferansen i Akershus Spesialrådgiver Hanne Børrestuen.
LUP for avdelingsledere Sluttevaluering
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Mulighetenes Oppland Ledere med mot Lederutvikling i Oppland fylkeskommune Åsmund H Sandvik HR-sjef.
Samarbeid og medbestemmelse Samling: Samarbeid og medbestemmelse i staten. Målgruppe: mellomledere. Arbeidshefte.
LEDELSE I ET MER MYNDIG NAV- KONTOR Tom Colbjørnsen Professor Handelshøyskolen BI Konferanse om partnerskapet i NAV-kontorene 25. april 2016.
Lederutvikling ”Det handler om å lede…” Utviklingsprogram for ledere i offentlig sektor.
REFLEKSJONER ETTER “UNION-SAKEN” Handelshøyskolen BI, 13. oktober 2005 Professor dr. juris Tore Bråthen Handelshøyskolen BI
Den gode skoleeier I Nes.
Hvordan lese rapportene
Ressursfokus vs mangelfokus
Skolebasert kompetanseutvikling
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Samarbeid og medbestemmelse
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
Lønnsutvikling og lønnsforhandlinger i staten En veiledning for ledere
10 FAKTOR som utviklingsverktøy – Vestvågøy kommune Før vi går i gang
Skolebasert kompetanseutvikling
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Praksiserfaringer- London 2016
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Debattgrunnlaget 2015 Drammen kommunes svar og innspill til KS i forbindelse med årets mellomoppgjør Drammen kommunes kontaktperson: Fungerende forhandlingsleder.
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Men hvordan gjør vi det…?
SAMLING FOR KOORDINATORER
STAMI regions-samling 21.november 2018
Velkommen til workshop 1: Digital kompetanse i kommunene
10-faktor Medarbeiderundersøkelse
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Utskrift av presentasjonen:

UTVIKLINGSSAMTALEN En PLANLAGT UTVIKLINGSSAMTALE handler om medarbeiderens ARBEIDSOPPGAVER 1.Prioritering etter oppgavens betydning for organisasjonen 2.Vurdering av mestring og gjennomføringskraft Andre saker som dukker opp, tas DER og DA – Samarbeid, trivsel, motivasjon, arbeidskultur, teamfølelse, kommunikasjon, konflikter, delegering, tilbakemeldinger, forholdet til lederen, etc. Tilbakemelding er ferskvare ! Etter forslag fra professor Anders Dysvik Handelshøyskolen BI

GJELDENDE MAL SOM BLE VEDTATT BRUKT FOR MANGE ÅR SIDEN

1.OPPGAVEMOTIVASJON 2.MESTRINGSTRO 3.SELVSTENDIGHET 4.BRUK AV KOMPETANSE 5.MESTRINGSORIENTERT LEDELSE 6.ROLLEKLARHET 7.RELEVANT KOMPETANSEUTVIKLING 8.FLEKSBILITETSVILJE 9.MESTRINGSKLIMA 10.NYTTEORIENTERT MOTIVASJON Utviklet av professor Linda Lai Handelshøyskolen BI

Medarbeideren fyller ut skjemaet på forhånd: 1.Prioriterer egne oppgaver 2.Vurderer egen mestring