Er private organisasjonar viktige i fredsprosessar? Elling N.Tjønneland og Arne Strand, UD – Februar- 2006.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Solidaritet i praksis for Zimbabwe. ”Vi oppfordrer alle organisasjonsledd i NTL til å støtte Norsk Folkehjelps prosjekter i Zimbabwe. Dere kan bidra til.
Advertisements

Midtøsten, Iran, Afghanistan
Evner Vesten å bruke makt rasjonelt? Oslo Militære Samfund Mandag 8. oktober 2012.
IKKE BLAND ROLLENE – Om militær maktanvendelse og sivil bistand
Universell Utforming – regional samling Gruppeoppgaver.
Makt og Global Styring Ole Jacob Sending NUPI. Globalisering –Globalisering: • Verden blir ”mindre” (tid/rom) • Spredning av ideer og problemer • Ofte.
15 En urolig verden.
Kretsledermøte 20. mai 2011 Program Kretsledermøtet 2011 Klokken 1600 – 1800: •Åpning og innledning •Regnskap 2010 – budsjett 2011 •Styrets arbeid siden.
Hvem / hva er ? Norges største organisasjon for de som jobber!
”Krig er utvikling i revers”
Konfliktårsaker (Furnham)
Skandinavisk næringsliv og CSR
1 Statssekretær Dag-Henrik Sandbakken Hamar, 5. desember 2005 Framtidas regioner og kommuner - regjeringas målsettinger, forsøk og erfaringer så langt.
Universell Utforming – regional samling Velkommen til Oslo
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Organisering av elektronisk samhandling – hvordan få det til ? Svein Erik Wilthil, KS.
Bygovernance Jacob Aars Storbyenes boligmarked – drivkrefter, rammebetingelser og handlingsvalg Bergen 2. desember 2005.
14 Samarbeid over grenser
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
FN-by prosjektet Samarbeid mellom UNEP/GRID-Arendal, Arendal kommune, Aust-Agder fylkeskommune og Ungdommens bystyre Bygger på ideer og initiativer for.
Mål for ungdomsfeltet av Erasmus+ ►Forbedre ungdommenes nøkkelkompetanser ►Styrke ungdoms deltakelse i demokratiet ►Aktivt medborgerskap.
Norwegian Institute of International Affairs Norsk Utenrikspolitisk Institutt Kurs i internasjonal politikk Oslo, Fanehallen, 26. november 2010 Dr. Nina.
Torbjørn L. Knutsen Internasjonal politikk etter den kalde krigen: Nye konflikter, nye kriger?
Aktørenes roller i planprosessene
Internasjonal Seksjon Ansvar og arbeidsoppgaver. Bemanning 18 ansatte Aktivitet: mangedoblet.
Hva er god kvalitet i eldreomsorgen? Faglig Forum for helse og sosialtjenesten, Oslo juni 2003 Politisk rådgiver Roger Iversen, KRD.
Norsk Folkehjelp - Fellesforbundet
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling Nettverk natur og kulturbasert nyskaping i Nord-Trøndelag? Turid Haugen, KS.
1 Statssekretær Roger Iversen, Kommunal- og regionaldepartementet Utfordringer i offentlig sektor.
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Regionale forskningsfond
FNS og miljø Hege Merete Knutsen sgo Hege M. Knutsen, UiO, sgo 2300 Innhold Begrepsavklaring: FNS, EAC, miljøteknologi Teoretiske argumenter for.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Strategi- og aktivitetsplan
AID standard Statssekretær Jan-Erik Støstad ILO-komitémøte 4. desember 2009 Regjeringens strategi for et anstendig arbeidsliv – globale arbeidsstandarder.
Helsefremmende arbeidsplasser i Orkla
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Kapittel 15. Konflikter og terrorisme Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 5a definere.
Konfliktar etter den kalde krigen. Ordforklaringar  Krig mellom statar: Blir brukt våpen mellom dei militære styrkane (USA mot Irak)  Borgarkrig: Bruk.
Afghanistan – krig eller fred? Arne Strand, Kvarteret – Oktober
Kapittel 16. Arbeid for fred og menneskerettigheter Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen:
Regionale konferanser - Utvikling av virkemidler for regional FoU og innovasjon (VRI)
Ingrid Fiskaa Fagforbundet Sør-Trøndelag, november 2007.
Organiseringen av FN Generalforsamlingen (ofte kalt Hovedforsamlingen) er kanskje det nærmeste vi kan komme et verdensparlament FN-sekretariatet, som er.
I de fleste samfunn blir godene i dag fordelt på to måter: Fordeling gjennom offentlige budsjetter, der politikeres prioriteringer og vedtak står sentralt.
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Linn Herning Rådgiver i For velferdsstaten En offentlig sektor for framtida: mål – eller mening? - Hvordan utvikle offentlig sektor samtidig som man utkjemper.
Terrorisme og militære aksjonar USA og krigen mot terrorisme etter 11.september 2001 Mål for økta: Vite årsaker til terror(xit-pass)
Forebygging av konflikt: rom for å velgja fred November 2005 Arne Strand.
Afghanistan: folket, krigen og framtida Arne Strand
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Mobiliseringskonferanse Interreg
Terje Skjeggedal og Roald Lysø
UNESCO og den femte C'en Klima- og miljødepartementets arbeid med involvering i verdensarvområdene Av seniorrådgiver Ingunn Kvisterøy.
Den kalde krigen – hvem var fiender?
Økonomisk krise og mangel på det meste.
Internasjonalt samarbeid
Romatraktaten.
”Krig er utvikling i revers”
Konfliktar etter den kalde krigen
Treff vår analyse noko viktig i dag?
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
Tema for 2014 er: Folk forandrer verden!
Bred eller smal – rund eller spiss og klar?
FNs organisasjon for utdanning, vitenskap, kultur og kommunikasjon
Lokal samfunnsutvikling i kommunene (LUK)
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Diskuter formålet med FN og anna internasjonalt samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Er private organisasjonar viktige i fredsprosessar? Elling N.Tjønneland og Arne Strand, UD – Februar- 2006

Sterk vekst i bruken av NGOar sidan 1990 slutten på den kalde krigen gav nytt handlingsrom og nye muligheiter kva betyr kampen mot terror for private organisasjonar?

Mangslungen rolle – frå forhandlingsbordet til press for positiv fred plass ved forhandlingsbordet overvaking og rapportering tilrettelegging og mekling på lokalt nivå mobilisere lokal og nasjonal støtte for fred mobilisering regionalt og internasjonalt press for rettferd og forsvar av menneskerettar tenkesmie for fred

Nye oppgåver større fokusering på politiske prosessar, forhandlingsløysingar og gjenreising leverandør av tenestar til forhandlarar, givarland og internasjonale organisasjonar (frå opplæring til nødhjelp)

Korleis styrke relevans og gjennomslag? Lokal forankring og konfliktsensitivitet Strategi og arbeidsplanar Koherens og samordning

Litteraturen seier: Private organisasjonar er ikkje alltid så effektive, kan også gjere meir skade enn nytte i noen situasjonar Etterrettelegheit, innsyn, representativitet Økonomisk avhenge og kommersialisering Alle private organisasjonar har ikkje like gode føresetnader

Type organisasjon og aktivitet Nødhjelpsorganisasjonar – minimum Do No Harm, mogeleg lokal konfliktreduksjon Advocacy/spesialiserte organisasjonar – fremheva rettar til sivilsamfunn/ (marginaliserte) grupper, lokalt, nasjonalt og internasjonalt Reine freds/dialog organisasjonar, kontakt mellom partar, forhandlingar/forsoning (lokalt, nasjonalt og internasjonalt) Rehabilitering/utviklings organisasjonar, breit engagement, inkl konfliktløysning, lokalt, nasjonalt og internasjonalt – bånd til myndigheiter, lokale organisasjonar og diaspora Viktig faktor: kontakt med og utvikling av lokale kapasitet Viktig spørsmål: kan/bør lokal konflikt løysning hevast opp på det nasjonale plan?

Aceh og forhandlingsrolle Den private organisasjonen Centre for Humanitarian Dialogue vart akseptert som ’mellommann’ av både den Indonesiske regjeringa og motstandsrørsla GAM. Begge kunne benekta at dei var i formelle fredssamtalar. HDC vart sett på som ein nøytral part, som ved å trekkja på kontaktar i FN, EU og USA kunne sikra framdrift i prosessane Utgangspunktet var trong for assistanse til internt fordrivne – det opna opp for ein humanitær pause, våpenkvile og dermed formalisert kontakt mellom partane. Innledande steg var akademisk studie om tilhøva i Aceh som danna ein felles forståing av situasjonen – og utgangspunkt for samtalar om humanitære behov og fredsavtale.

Bistand og dialog i konflikt Kabul 1995, - etnisk delt by – store grupper internt fordrivne etter etniske linjer UNHABITAT og NGOar forhandla fram tillatelse til utdeling av mat og sheltermateriale i eit nøytralt område – der alle frå eit tidlegare etnisk blanda nabolag vart kalla inn Utdeling ’forhindra’ i fleire timar – for at tidlegare naboar skulle ha anledning til å møtast utafor kommandantane sin kontroll for å oppretthalda kontakt og motvirka den etniske delingsstrategien Vidareutvikla med gjenoppbyggings prosjekt i same område

Utviklings orientert National Solidarity Programme, NGO implementert –samme standard for alle landsbyar i Afghanistan –Trening av lokalsamfunn i konflikthandtering –Involvering av kvinner i utviklings/fredsprosessar Mine Action for Peace, NGO implementert –Nasjonalt DDR program med mineryddings trening –Felles trening av soldatar frå forskjellige fraksjonar –Naturleg forsoning, dei må ha gjort opp seg imellom for å kunna stola på kvarandre i jobben dei skal gjera

Utfordringar og kritiske spørsmål Solidaritet eller konflikthandtering? Samarbeid og dialog med internasjonale organisasjonar Forholdet mellom private organisasjonar og militære styrkar Konfliktforståing Forhold til statar og internasjonale organisasjonar, styrke eller svakheit One size does not fit all?