Mot hukommelsens latente stadium En sann praktisk plage.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NERVER OG HUD.
Advertisements

STRESSMESTRING Hva er stress Forekomst Behov for aktivitet-hvile
Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!?
LÆRING Grunnleggende prosesser
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Samarbeid med foreldrene Daglig samarbeid Gjensidig åpenhet og tillit (kunnskapsdepartementet)
skrevet av Nina MA Eilevstjønn team A1A, Hive
BASIS - CELLER Alle levende organismer er bygd opp av celler
12 Reflekterende lesing.
Barn og læring Oppgave i pedagogikk skrevet av Nina MA Eilevstjønn team A1A, Hive
Forelesning 8: Descartes
I dag snakker vi om psykiske problem:
Stjernemennesker på Jorden
KOGNITIV LÆRINGSPSYKOLOGI
Estetisk kompetanse og skapende virksomhet
Benny Huser HSH1 I arbeid med mennesker En introduksjon til yrkesetikk og taushetsløftet Kull 2005 høst 2005.
Bakgrunn 1- filosofi Psykologiens tema er bevisstheten
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Å mestre livet med en alvorlig sykdom Seminar om myelomatose 5. oktober 2015 v/ Karianne Enger Psykologspesialist v/ St. Olavs Hospital.
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Bruk og brukere Kapittel 3 INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 26 august 2013.
{ Nervecelle - sender og tek i mot informasjon Nervecelle - sender og tek i mot informasjon Ei nervecelle består av tre delar: ein cellekropp ein cellekropp.
MAKROKOSMISKE SAMTALER (og –krangler). For å ”se”/skape tanker om- at vi lever midt inne i MAKROVESENETS kommunikasjon - som vi dog ikke helt forstår.
Drømmehjelpa – finnes den? God hjelp i et brukerperspektiv Samfunnsdagen 7. juni Faglige rådgivere Anne B. G. Fjelnseth og Gry Strøm.
Sansene Gunvor Gipling Wåde Stipendiat E-post: ANATOMI OG FYSIOLOGI.
Hukommelse og glemsel. Hukommelse All den informasjon vi har med oss fra tidligere opplevelser, erfaringer og læringssituasjoner Hvordan virker hukommelsen.
De store læringsteoriene : Psykologiske teorier: Det som skiller de store læringsteoriene er deres syn på: - Hvordan virkeligheten ser ut - Hvordan ting.
AST1010 – En kosmisk reise Forelesning 13: Innledende stoff om stjerner: Avstander, størrelsesklasser, HR- diagrammet.
Nervesystemet Spesialisert: motta informasjon tolke informasjon
Fra ord til liv februar 2011 "Alle som drives av Guds Ånd, de er Guds barn" (Rom 8,14).
Samfunnsutvikling - To fremtidsbilder Etter Leif Holbæk-Hanssens triologi: Metoder og Modeller i Markedsføringen (1975) Ove Jakobsen.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Nervecellene samarbeider
Idoler & idealer. Et trygt rom Her er du velkommen som den du er Du er en bra person akkurat slik du er Ikke si og gjør noe du ikke selv vil Ha respekt.
NERVESYSTEMET KOMPETANSEMÅL:
Fra celle til flercellet organisme. Mål Du skal kunne cellenes felles grunnleggende bygningstrekk.
Lykkeforskning Av Knut, Petter og Erik
«Det onde» 1. Vi opplever det onde Gjennom naturen 2.
Nervecelle Sentralnervesystemet Det perifere nervesystemet Refleks
BASIS - CELLER Alle levende organismer er bygd opp av celler
Plan for timen: Kapittel 5. Tema:Galakser 1.En kort repetisjon
’SELVMORD I LYS AV KOSMOLOGIEN’
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
November-16 Kristin Holstad
NERVESYSTEMET Kapittel 3.
Sant Sann Guds Ord Teori Teori På kollisjonskurs?
’SELVMORD I LYS AV KOSMOLOGIEN’
Dykk ned i ragnarokk og kaos
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Den tredelte hjernen Forklar dampbåtmetaforen, om de tre hjernedelene og hvordan disse delene samarbeider. Hvis det oppleves krevende kan dere se neste.
Trym Nordstrand Jacobsen
For å forstå oss selv, henter vi svar fra blant annet naturvitenskap, religion og filosofi.
Ingvild Vardheim, KoRus – Sør
1 Egenomsorg og helse.
Elevinstruksjon 2017.
MediYoga på Pusterommet - en metode for stressmestring
Eikeli VGS
Den tredelte hjernen Forklar dampbåtmetaforen, om de tre hjernedelene og hvordan disse delene samarbeider. Hvis det oppleves krevende kan dere se lysbilde.
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
”Bevissthetspsykologien”
Teknologi og utforsking Elektrisitet
Dag Wiese Schartum, AFIN
Fra celle til flercellet organisme
Hvordan leve med den lange ventesorgen? (ved Dagfinn Follerås)
Validering- å lytte til følelsene
Utskrift av presentasjonen:

Mot hukommelsens latente stadium En sann praktisk plage

Hvor sitter hukommelsen? Vitenskapen tror SVARET ER i hjernen jf. Martinus så er hjernen kun en mottaker for bevissthets-impulser fra vår Åndelige Del /høyere dimensjonelle kropper/legemer, og det er denne mottaker som nå er så ”degenerert” at den knapt kan ta imot disse impulser fra vår under og overbevissthet på disse andre nivåer

Sammendrag av stk. 224 om dette 224. Alle åndsfunksjoner er av "elektrisk natur" og kan kun utløses fysisk via et lednings- eller antennesystem som er hjerne- og nervesystemet. Dette "elektriske system" kan innstilles på forskjellige grader av finhet - altså inntille forskjellig bølgelengde. Sansene formidler derved inntrykk som elektriske strømmer av livskraft i nervetrådene, og disse strømmer går så inn i den fysiske hjerne. Her transformeres de over til høyere bølgelengder som formidles eller vekselvirker med de åndelige legemer. Her oppleves de som tanker eller tankeklimaer. Hjerne og nervesystemet kan sies å utgjøre en port inn til den åndelige verden. Jordmennesket tror at hjernen er selve årsaken til åndsfunksjonene, da de jo er totalt ubevisst i åndslegemene. De tror altså at dette organ eller redskapet for åndsfunksjonene, er selve bevissthetens dypeste årsak eller kjerne.

Den åndelige verden = fin-elektrisk (og all OPPLEVELSE er ”åndelig”) ”Da hele den åndelige verden er af en mikrokosmisk elektrisk materie, er det ikke så mærkeligt, at det levende væsens fysiske organisme er et anlæg, ved hvilket det åndelige væsen eller jeget får evne til at kunne fødes og danne organisme i denne materie og med denne kan skabe og opleve i den fysiske verden. ” Fra ”Den Intellektualiserede Kristendom”- stk 96

Vi ser ved pilen her hvordan Hukommelses-energien går mot latent stadium, men den erst.av den økende intuisjonen/feltet til venstre for pilen

Tankeide på hvor hjelpeløse vi er med denne DEGENERTE hukommelses- kroppen

Hjelpemidler/løsninger

Stk.227 om tyngdeenergien Disse kræfter er"stråler" og "bølger". Men denne åndelige eller elektriske form for tyngdeenergi når endnu yderligere op i en sådan finhed, at den virker direkte på hjernen. Og der hvor denne energi strømmer gennem hjernen,(tolket FRA de åndelige-indre kropper INNI den fysiske) opstår de tidligere omtalte tankeklimaer, der udtrykker det dræbende princip, de dyriske tendenser eller alt, hvad vi kalder "det onde".

Merk: det åndelig tyngelegemet (i TILEGG TIL DET FYSISKE) er et selvstendig sanselegeme

EVT.se på enkelte ting i M- artikkelen: ”De kosmiske kræfter bag verdens-genløsningen”