M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Produksjons- og markedsstyrt innovasjon i havbruksnæringa – INs bidrag
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Anvendelse av verktøyene
SWOT-analyse.
IPR Intellectual Property Rights. Gruppe 20 Henning KristensenPål Hjørnevik Tom Kristiansen Karl-W Kirkedam.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Se mulighetene!. Bygdekompasset Basert på det svenske suksessprosjektet Bondeföretagaren. Kom til Norge som et pilotprosjekt i Trøndelag i Er tatt.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
1 1 Kommunenes nye byggesaksbehandling – nye kontrollformer: Byggesaksarbeidet i endring Presentasjon Norges Forskningsråd 12. november 2004 Sosialpsykolog.
Oslo Idrettslag Svømming Synkronhelga Sportslig utviklingsplan, Skjetten Jon Marius Rønning Sportslig leder Oslo Idrettslag Svømming i utvikling.
Holdninger til naturskader og klima TNS Gallups Klimabarometer 2 / 2010 Prosjekt: © 2011.
Pensjonsreformen og AFP Statssekretær Jan-Erik Støstad YS’ AFP-seminar 23. oktober 2007.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
M&L2 Kap. 3 Konkurrent- analyse Oslo, sept Hvem er konkurrenter? Mange bedriftsledere vet ikke hvem deres konkurrenter er Forskjellige bransjer.
Utfordringer for Norge Høyres Produktivitetsseminar, Stortinget 12. oktober 2015 Hilde C. Bjørnland Senter for anvendt makro- og petroleumsøkonomi.
Økonomiske konsekvenser av å bosette flyktninger Ann-Heidi P.Orvik, rådmann.
Akershus fylkeskommune 2010 Internasjonal strategi Østfold fylkeskommune Kjersti Helene Garberg 21. april 2010.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
En helt i hjemlandet mitt Hun heter Pumpuang Duangchan, og hun er en sanger fra Thailand Hun vokste opp i ei lita bygd, og familien hennes hadde dårlig.
Slik ble Kommune-Norge bedre (og dårligere) i 2015 Ole Petter Pedersen | Kommunal Rapport | 22. juni 2016.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Nettverk for virksomhetsstyring Risikostyring v/ Anette P. Simonsen, DFØ v/ Christine Vik, DFØ 17. Februar 2016.
Bærekraftig utvikling Viktige prinsipper for handling (fra Nasjonalbudsjettet): – Rettferdig fordeling (nåværende og fremtidige generasjoner) – Internasjonal.
M&L2 Kap. 7, del 2 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
Dette er Altibox.
Rammefinansiering av barnehager
Kostnadsbilder i pleie og omsorg
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Scenarier Bryting, Judo og Kampsport
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Unge folkevalgte Om rekruttering og frafall blant unge folkevalgte i norsk lokalpolitikk Ved forskere: Frode Berglund og Marte Winsvold NIBR 2005.
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Øvelser med kommunal kriseledelse
Store forskjeller i arbeidsledighet
Sykehusreformen – Et hamskifte i styring av helsetjenesten
BARNEHAGER Høsten 2016/våren 2017 ble prosessen med å legge ned Regnbuen barnehage f o m gjennomført. 17 barn og 7 ansatte er blitt fordelt.
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
Medlemmene i Vest-Agder
SWOT-matrisen.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Rammefinansiering av barnehager
(Selskapsnavn) Markedsplan
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Norsk frivillighet og organisasjonsliv: hvor, hva, hvem, hvorfor, hvordan… Hvorfor er utviklingstrekkene i norsk frivillighet og organisasjonsliv tema.
Husbankens Hovedkontor flytter til Drammen - Oppfølging av storbymelding og byutvikling i Drammen Miljøsjef Ole Bjørn Edner.
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Segmentering og posisjonering
(Selskapsnavn) SWOT-analyse
The Nature and Causes of Economic Fluctuations
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Tro og disiplin.
Borregaard og hensynssonen
Presentasjon av bioøkonomistrategien
Matematikk på ungdomstrinnet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Velkommen til Academic Day!
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
Videreutvikle en forretningside
M =Makt, maktforestilling Hvorfor
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Rettslige aspekter ved informasjonsinfrastrukturer og semantisk interoperabilitet Dag Wiese Schartum.
Firmanavn Forretningsplan.
Posisjonering og differensiering
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Riksrevisjonens undersøkelse av digitalisering av kulturarven Dokument 3:4 ( ) 29. mars 2019.
KILDER TIL LIVSKVALITET, Regional folkehelseplan Nordland
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Utskrift av presentasjonen:

M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010

Utvidet SWOT/SOFT-analyse Vi skal nå se på en utvidet SWOT-analyse (SOFT-analyse) for treningsstudiokjeden SATS Påstandene/punktene i analysen er ikke reelle, men ment som eksempler Vi starter med å gruppere arbeidsbetingelser som styrke, svakhet, mulighet eller trussel

Konkurrentanalysen Styrke - Kjent varemerke - Topp utstyr - Gode instruktører - Beliggenhet over hele landet - Profesjonell administrasjon - God økonomi Muligheter - Folk blir mer kroppsbevisste - Generelt økt inntekt hos folk - Skatteordninger for bedriftsmarkedet - Samarbeid med lokale helsestudioer Trusler - Finanskrise i verden - Nye konkurrenter etablerer seg - Økt interesse for aktivitet i naturen - Ski/joggebølge Svakhet - Høy pris - Lite rom for lokal differensiering - Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse - Høyt kostnadsnivå

Dybdeanalyse av interne forhold (dvs. styrke og svakheter)‏ Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke

Dybdeanalyse av interne forhold (dvs. styrke og svakheter)‏ Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke kjent varemerke Topp utstyr Gode instruktører Beliggenhet over hele landet Profesjonell administrasjon God økonomi Høyt kostnadsnivå Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse Lite rom for lokal differensiering Høy pris

Hva SATS må prioritere i sitt fremtidige arbeid Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor svakhet Stor styrke kjent varemerke Topp utstyr Gode instruktører Beliggenhet over hele landet Profesjonell administrasjon God økonomi Høyt kostnadsnivå Fast ansatte uten idrettsfaglig kompetanse Lite rom for lokal differensiering Høy pris

Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet

Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Folk blir mer kroppsbevisste Generelt økt inntekt hos folk Skatteordninger for bedriftsmarkedet Samarbeid med lokale helsestudioer

Mulighetsmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Folk blir mer kroppsbevisste Generelt økt inntekt hos folk Skatteordninger for bedriftsmarkedet Samarbeid med lokale helsestudioer

Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet

Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Nye konkurrenter etablerer seg Ski/joggebølge Økt interesse for aktivitet i naturen Finanskrise i verden (Norge)‏

Trusselmatrise Svært viktig for markedet Svært uviktig for markedet Stor sannsynlighet Liten sannsynlighet Nye konkurrenter etablerer seg Ski/joggebølge Økt interesse for aktivitet i naturen Finanskrise i verden (Norge)‏

Konklusjon Gjennom denne analysen har SATS funnet hvilke prioriteringsområder som skal gjelde når de fastsetter sine mål og sine strategier for kommende år. Hele poenget med analysen er å hjelpe bedriften med å bruke sine ressurser der det gir størst og best resultat.