FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til presentasjon av Multi!
Advertisements

Matematikk i uterommet.
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Skedsmo 12. november 2009 Tonje Hilde Giæver
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
Vi ønsker å presentere Excel som verktøy.
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Målene for regning og bruk av regnestrategier
Ellinor Brune Hareide og Sissel R. Weydahl
Lysåpning og senteravstand
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
Statistikk 2 M1 årskurs HVE 31. august 2009.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
1 Tema vg1, kap 11. Del 2: Seks språk – seks ulike system Læreplanen seier at du skal kunne forklare grammatiske særtrekk ved norsk språk, samanlikna.
Flytte på hybel 1P-Y KKG Høsten Hei! Jeg heter Cecile og skal flytte på hybel. Hybelen ser trist ut, så jeg har bestemt meg for å pusse opp. Jeg.
3.KLASSE VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Renate Furenes: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, Andreas Mikalsen: Gym Anne Molla: Musikk.
Oppstart oppstart. Hva er matematikk for små barn? Barn er opptatt av og nysgjerrige på det meste, også på matematikk. Størrelser, alder, former, tall.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
Erfaringsutveksling i plenum: Hvilke erfaringer har dere gjort dere med tenkeskriving i klasserommet?
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Videregående matematikkopplæring Matematikk og minoritetselever Tverrfaglig prosjekt Lisbet karlsen.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Ann Helen Tveit: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, naturfag, samfunnsfag, KRLE, musikk, gym. Andreas.
VELKOMMEN Foreldremøte for 4. trinn Oppstart Trinnet har hatt ein roleg og fin oppstart. Hildi og Patrik er nye lærarar i 4a og 4c Det er kome.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
VURDERING FOR LÆRING I ULSTEIN KOMMUNE Sjøborg
Velkommen til foreldremøte i 2d
MATEMATIKK 1. trinn.
Koding med Blue- bot, vigra barnehage,15. mars 2017
Betre læringsresultat vår 2014
MINIKURS: PROBLEMLØYSINg
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Lesing i matematikkfaget
Matematikk i skole og hjem
Velkommen til foreldremøte i 2a
Teikning av mekaniske delar
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Velkommen til foreldremøte
Litt om firkantar Ein firkant er ein geometrisk figur med fire kantar og fire vinklar. Summen av dei fire vinklane i ein firkant er alltid 360 grader.
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Kapittel 4 oppgave e. Sett inn riktig form av adjektivene.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Søkje på hjelpemiddel -frå NAV Hjelpemiddelsentral
Lesing i matematikkfaget
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Sjølvbilete og sjølvtillit
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”

INFORMASJON Informasjon om Familiematematikk Foreldra si rolle i opplæringa overordna prinsipp: begrep hovudrekning overslag vurdering av svar forståing, ferdigheiter og bruk arbeidsmåtar dei 5 grunnleggande ferdigheitene

Vegen vidare: 14.november kl : TALBEGREP 16.januar kl : REKNING 30.januar kl : GEOMETRI

Styrking av faget Nasjonalt Regionalt Kommunalt På skulenivå I heimen

Fagplanen i matematikk ein nær forbindelse mellom skulens matematikk og matematikken i verda utanfor.Det skal knytast ein nær forbindelse mellom skulens matematikk og matematikken i verda utanfor. Frå erfaringar i dagleglivet, leik og eksprimentering blir det bygd opp og vidareutvikla begrep og fagspråk. I denne brubygginga mellom elevane si verd og fagspråket har foreldra og lærarane ei heilt sentral rolle. Samtale og ettertanke blir derfor svært viktig.

Eit døme: ”Ti ispinnar” Du må alltid hoppe over to pinnar. Lag kryss av alle pinnane.

Kva er matematikk? Eit fag som alle har ”eit forhold til”. Alle har kunnskap, minner, planar og følelsar… Skriv ordet matematikk og nokre korte utsegn om kva du tenkjer i samband med matematikk.

DET VIKTIGASTE FOR LÆRING ER DET BARNET VEIT FRÅ FØR

Viktige begrep Nemningar (farge, form, storleik, utsjånad) Samanlikning –Størrelse (stor, større, størst, liten, mindre, minst) –Mengde (mange, fleire, flest, få, færre, færrast) –Kvantitet (volum; mykje, meir, mest – lite, mindre, minst) –Masse (vekt; tung, tyngre, tyngst – lett, lettare, lettast) –Lengd, høgd, breidd, tjukk –Alder (gammal, eldre, eldst – ung, yngre, yngst) –Pris (dyr, dyrare, dyrast – billeg/rimeleg…)

Viktige begrep Form og mønster –Rund, rett, boga, firkanta… Samanlikningsord –Alle, halvparten, ingen, knapt, nesten, omtrent, litt meir enn, resten, full, tom… Plass –Kvar; I, på, først, sist, i midten, nedanfor, nær, nærast, til venstre… Tid –Når; no, i dag, i morgon, forgårs, stadig, straks, oftast, om ei stund..

MATEMATISK KOMPETANSE : DUGLEIK FORSTÅING BRUK Reproduksjon Produksjon

Grunnleggjande dugleik Å uttrykkje seg munnleg Å kunne lese Å kunne rekne Å kunne uttrykkje seg skriftleg Å kunne bruke digitale verkty Skal integrerast i kompetansemåla på faga sine premissar. Kort skildra i kvart av faga.

Kvifor gå og hugse på, dei ting ein heller kan forstå?!

Kva slag matematikkunnskap trengs i framtida? Kva treng barna våre/ elevane å lære? Kva slag matematikk vil vi at dei skal møte? Kva er ikkje nødvendig å lære lenger?

Lag ei liste med det du meiner vil vere nødvendig og ikkje-nødvendig matematikkunnskap i framtida.

Å bruke varierte uttrykksformer konkret halvkonkret halvabstrakt abstrakt ting, brikker, vekt, målband… teikning, bilder, figurar Ikonsk; tellestrek, prikk, illustrasjon, diagram, kart Symbol; tal, teikn, matem. uttrykk, Språket er svært viktig i begrepsbygginga

MATEMATIKKUNNSKAPAR I FRAMTIDA Hovudrekning? Tabellkunnskapar? Algoritmer? Overslag og estimering? Problemløysing, individuelt og i grupper? Kunne bruke tekniske hjelpemiddel, t.d. kalkulator og datamaskin? Kunne presentere ei oppgåve med matematisk innhald munnleg, t.d. ei prognose Statistikk, budsjett, prosjektplanar...? Kunne tolke statistisk materiale? Sannsynsrekning? Romoppfatning, geometri? Å ta i bruk matematikk som ei hjelp i andre fag og fagområde?

”Pengane mine” Eg har åtte myntar som til saman er verd 50 kr. Hint: –To løysingar –Still spørsmål Utviding: –Finst det fleire løysingar? Kva om? –Summen var… –Vi hadde…. Og så må elevane stille sine spørsmål og lage nye oppgåver 2 x 10kr + 6 x 5kr eller 2 x 20kr + 1 x 5kr + 5 x 1kr

Kva er prisen? –Fire kjærleik på pinne og ei kake kostar til saman 30 kr. –Ein polkagris og to kjærleik kostar 18 kr. –To polkagrisar og ei kake kostar 26 kr. Kva er prisen på kvar av dei ulike godteria?