Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi Ingen endring Totalmarked første halvår.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Advertisements

Sportsbransjen Sportsbransjen AS NORSPO AS  74 leverandører  Etablert for 20 år siden med mål om å stå sammen overfor en sterkere kjedestruktur.
Omsetning, prognoser og trender for lyd og bilde, multimedia, video, foto, mobiltelefon og PC 2011 Konsentrert versjon Februar
Stiftelsen Elektronikkbransjen. Program Utviklingen i elektronikkbransjen 2013: Adm. direktør Jan A. Røsholm og kommunikasjonssjef Marte Ottemo, Stiftelsen.
Presentasjon for Byggevareindustrien
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Markedet: •Tillegg for stasjonsvogn har nådd toppen •Farge/fargekombinasjon betyr fortsatt mye •Diesel fremdeles mindre avskrivn. enn bensin •Kilometer.
2000 Tall og fakta 2000 Legemidler og helsevesen Legemiddelindustriforeningen.
Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Dyreparken på 300 sekunder.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Markedsutsikter: Begrenset produksjonsvekst og sterk etterspørsel
• Medlemsnettverk for varehandelen. • Mål: Økt kunnskap og flere kontakter.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo andre kvartal 2006.
Boligbyggs markedsleiestatistikk – 3. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo fortsetter å stige og ligger nå høyere enn det tidligere toppnivået fra 2002 Boligbygg.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av Makrosikt for.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
1: Gjengs leie Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Norturas satsing på spesialiteter og regionmat
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 3. kvartal 2013.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
1: Markedsleie Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
1: Gjengs leie er på vei opp. Fortsatt økt markedsleie vil presse gjengs leie ytterligere opp.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Sparing eller forbruksvekst – Ja takk begge deler Lars E Haartveit, sjeføkonom i Virke.
Kapittel 12 – Noen begreper
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Stiftelsen Elektronikkbransjen September Oppsummering september 2014 Antall saker totalt: 21 Antall saker TV: 1 Antall saker papir: 7 Antall saker.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
MEDIETALL Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 06. januar 2016 Kyrre M. Knudsen, sjeføkonom.
Hvilket alternativ har mest alkohol?. Hva trenger vi å vite for å regne ut dette?
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
1 Posten Norge Kvartalsrapport – 1. kvartal
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 7. januar 2016.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Fattige og rike på samme klode FNs tusenårsmål, HDI, Vann, Udanning BNP, Verdenshandel,
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Resultat 1. kvartal 2007.
Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING
Bra stemning på vår OL arena i dag TIRSDAG 4. MARS 2014
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Sett inn bilde av produktet her
Prosentregning vol. 2.
Sett inn bilde av produktet her
Det globale makrobildet høsten 2017
Markedsrapport November 2017
Sparebankforeningens årsmøte 2006 Pressekonferanse Oslo Adm
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Regnskapsanalyse for 2014 Oppdatert 19. mai 2015
Kapittel 14 Kostnad –resultat–volumanalyser
Lav rente – en gjeldsfelle
Sett inn bilde av produkt her
Anne Wallace VISEPRESIDENT First Street Brunswick, GA 98052
Utskrift av presentasjonen:

Stiftelsen Elektronikkbransjen

I verdi Ingen endring Totalmarked første halvår

KategoriVolumVerdi Lyd og bilde-17%-4% Mobil+9%-3% Store hvitevarer +1%+5% Småelektrisk-15%+5% Smartutstyr+75% Fordelt på kategori

Oppgangen gjelder stort sett alle produktgrupper av store hvite varer Bygg inn fortsatt populært. Kjøl/frys er opp 3% i volum, 4% i verdi Vask/tørk/oppvask opp 1% i volum, 4% i verdi Fryseboksen er ut. Hovedtrend: Vi kjøper dyrere varer

Småelektriske produkter er populære Helse og velvære er i fokus og har en volumøkning på 5%, verdi opp hele 16%. Kjøkkenprodukter volum ned 35%, verdi ned 8% Kaffe har 5% ned i volum, mens øker med 10% i verdi. Trakter tar «revansj», opp 41% i volum, 74% i verdi «Pods» ned 14% volum, 10% i verdi, mens espressomaskiner ned 18 % i volum, 4 % i verdi Hovedtrend: Vi kjøper dyrere produkter

Robotene kommer. I fjor stod robotstøvsugerne for kun 3% av støvsugersalget, så langt i år er det 8,5%. Batteridrevne støvsugere generelt blir mer populære. Håndholdte og oppladbare gulvstøvsugere har tatt 22% av markedet. En del av «smarte hjem»- utviklingen. Vi blir latere?

Vi kjøper flere og dyrere TVer. TV-salget har økt med 7% i volum, 12% i verdi tommer utgjør 37% av markedet, opp fra 33% i fjor. 66 tommer og større utgjør 1,2%, mot 0,9% i fjor. 19% av TV-salget er 4K/UHD, mot 13% i fjor. Smart-TV utgjør 71% mot 46% i fjor.

3% av nordmenn sier de har kjøpt VR-briller, 6% sier de planlegger å kjøpe. Mest populært blant de under 30. Like mange solgte hodetelefoner som i fjor, men vi kjøper mye dyrere. DAB: 19% sier de har kjøpt dab-radio, mot 21% prosent i fjor. BluRay: -28% i antall og -24% i verdi.

Salget av mobiler vokser første halvår, opp 9% i volum, ned 3% i verdi. Vi kjøper fortsatt dyre modeller, men snittprisen inn til butikk har sunket fra 2.576,- til 2.411,- kroner inn til butikk. Smarttelefon-andelen øker fra 83 til 95%. Nettbrett: Nedgang på 20% i volum, 28% i verdi. Smartarmbånd: Opp fra til enheter fra første halvår i fjor til samme periode i år. Smartklokker: Opp fra til enheter.

Store hvitevarer øker, og mer fokus på helse innen smått. Antall solgte TVer øker; vi kjøper større, dyrere og mer avanserte apparater. Småelektronikk er populært. Vi skal se bra ut! Økning i mobilmarkedet, men blitt mer konkurranse på pris Smartutstyr fortsetter veksten fra de siste årene.

Stiftelsen Elektronikkbransjen Se for presentasjoner og tall.