Annie Sjåvik prosjektleder lab-utstyr Tilbudskonferanse 22.01.14.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Tilbudskonferanse Kjøp av bistand til åpningsmarkering Ring 3-prosjektet Rv. 150 Ring 3 Ulven–Sinsen «Rotunden» - åpen rundkjøring på Ulvenveien.
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Annie Sjåvik og Käte Nerlien prosjektteam for lab-utstyr Tilbudskonferanse Molekylærbiologi og Serologi Tilbudsfrist
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Annie Sjåvik prosjektleder lab-utstyr Tilbudskonferanse Mikroskoper, lab Tilbudsfrist
Annie Sjåvik prosjektleder lab-utstyr Tilbudskonferanse
Annie Sjåvik prosjektleder lab-utstyr Tilbudskonferanse
Tilbudskonferanse 5. november 2012 Oslo UniversitetssykehusNytt Østfoldsykehus /15.
Tilbudskonferanse 8. mai 2013 Oslo UniversitetssykehusNytt Østfoldsykehus /15.
Anskaffelsespakke 9690 Tøyautomat Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Anskaffelsespakke 9531 Pasientløftere Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Nettverksutstyr og tilhørende tjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
NHH-Ombygging auditorium Dag Coward Informasjonsmøte / anbudsbefaring for entreprise K202 Totalentreprise NHH-infomøte/anbudsbefaring
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
TILBUDSKONFERANSE 1604 SKOGRYDDING NORD OG SØR Anne Lise Hovin.
Velkommen til tilbudskonferanse Anbud 13/8787. NAV, Side 2 Agenda  Formålet med tilbudskonferansen  Planlagte milepæler  Diverse  Avslutning.
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Leverandørkonferanse om etiske krav Lin Helliesen, rådgiver anskaffelser og fagansvarlig etisk handel, Stavanger kommune, Konkurranse om rammeavtale.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Full BREDDE på veg mot full BREDbåndsDEkning i Sør- Trøndelag.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Forretningsprosjektplan
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Endringer i HB R763 - mal for Elektro kontrakter med oppstart i 2017
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
Eksempel på leiestedskalkyle
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Annie Sjåvik prosjektleder lab-utstyr Tilbudskonferanse

Agenda –Prosjektet –Organisering –Gjennomgang av leveransens omfang –Gjennomgang av konkurransegrunnlaget med retningslinjer for besvarelse –Spørsmål vedrørende dokumentene –Møtereferat vil bli offentliggjort på Doffin til alle interessenter Anskaffelsespakke 9389 Automasjonslinje bakteriologi og resistensbestemmelse

Kapasitet 2020 Sykehuset Østfold MossKalnesForprosjekt Senger678 Ordinær somatikk Ordinær psykiatri108 Tekniske somatikk43 Teknisk psykiatri12 Operasjoner18 Innliggende99 Dag 9 9 Poliklinikk Bildediagnostikk72027 Dagplasser Service/varemottak Helikopter Behandling Sengebygg Psykiatri Hovedinngang Bussterminal

Prosjekt nytt østfoldsykehus – PNØ Prosjektorganisasjon i Helse Sør-Øst er opprettet for å gjennomføre utbyggingsprosjektet

U6 Utstyrsorganisasjonen i PNØ Prosjektsjef Elisabeth Gudmundsen Medisinsk utstyr Prosjektleder Kjetil Haugen Lab-utstyr Prosjektleder Annie Sjåvik Grunnutrustning Prosjektleder Elizabeth Kimsås Løst inventar Prosjektleder Dan Røssing

Konkurransegrunnlaget VedleggDokumentnavnBesvares av Leverandør 1Tilbudsbrev – malx 2KONTRAKT inklusiv bilag under Innholdsfortegnelse Avtaledokument Generelle kontraktsvilkår (inkl. etiske krav) Bilag A1 Orientering om prosjektet Bilag 2 Forhold og adferd på byggeplassen Bilag 3 Prisdokument inkl. enhetspriser x Bilag 4 Omfang og beskrivelse – Oppdragsgivers kravspesifikasjon x Bilag 5 Opplæring og dokumentasjon x Bilag 6 Grensesnitt Bilag 7 Vedlikehold x Bilag 8 Prosjektgjennomføring Bilag 9 Kontraktens milepæler Bilag 10 Administrative bestemmelser 3Forhold unntatt offentlighet – mal liste over forhold som er skjermet for offentlighet/sladdet x

Tilbudet Følg instruksene i konkurransegrunnlaget (kap. 5) Ikke legg ved informasjon det ikke er bedt om – f.eks omfattende brosjyremateriell Legg evt. inn referanser til vedlagt materiell i besvarelse av kravspesifikasjonen om det må utdypes mer i svarene

Bilag 3 - Prisdokument Prissammendrag – overføres fra prisvedlegg til Prisdokumentet Vedlegg –Enhetspriser på utstyr – Levetidskostnader – evalueringsgrunnlag Forbruksmateriell (reagenser mm) pr. år Servicekostnader (fulldekkende avtale) pr. år –Prislister Forbruksartikler Tilleggsutstyr Reservedeler Spesialverktøy

Bilag 3 – Prisdokument. Her skal det settes inn totale kostnader hentet fra vedlegget POSTAntall Totalsum i NOK eks. mva 1UTSTYR (enhetspriser angis i vedlegg 1, sum overføres) 1.1Automasjonslinje bakteriologi1 1.2Utstyr til resistensbestemmelse1 SUM 2OPPLÆRING (ref. Bilag 5 Opplæring og dokumentasjon) 2.1Brukeropplæring, personerInkludert 2.2Superbrukeropplæring, 3 personerInkludert 2.3Teknisk personell 2 personer skal ha gjennomgang av utstyrets funksjoner og enkelt vedlikehold. Inkludert

Bilag 3 – Vedlegg-Prisoversikter (fane 1 = Priser) 9389Automasjonslinje bakteriologi og resistensbestemmelse Fylles ut av Leverandør ArtikkelnrArtikkelnavn:AntallAntall opsjon Lev. art. nrHandelsnavnModellFabrikatKommentarEnhetsprisValutaSumSum opsjon Automasjonslinje bakteriologi Utstyr for resistensbestemmelse1

Bilag 3 – Vedlegg-Prisoversikter (fane 2 = vedlikeholdsavtaler) Vedlikeholdsavtaler Anbud: 9389 Automasjonslinje bakteriologi og resistensbestemmelse Art.nr/artikkelgruppe: Automasjonslinje bakteriologi Alternativ (ref. Bilag 7)Pris pr enhet pr årAntall enh. Totalsum for alle enheter over 3 år 1. Forebyggende vedlikehold 0 2. Fulldekkende avtale 0 3. Samarbeidsavtale 0 Art.nr/artikkelgruppe: Utstyr for resistensbestemmelse av bakterier Alternativ (ref. Bilag 7)Pris pr enhet pr årAntall enh. Totalsum for alle enheter over 3 år 1. Forebyggende vedlikehold 0 2. Fulldekkende avtale 0

Bilag 3 – Vedlegg-Prisoversikter (fane 3 = levetidskostnader) Levetidskostnader Anbud: Art.nr/artikkelgruppe: Automasjonslinje bakteriologi År Vedlikeholdskostnader (forebyggende vedlikehold) Driftskostnader (forbruksmateriell) Antall prøver er oppgitt i kravspesifikasjonen Bilag 4 vedlegg 1.LisenskostnaderSUM 1inkl. i kjøpspris TOTAL 0 Art.nr/artikkelgruppe: Utstyr for resistensbestemmelse av bakterier År Vedlikeholdskostnader (fullserviceavtale) Driftskostnader (forbruksmateriell) Antall prøver er oppgitt i kravspesifikasjonen Bilag 4 vedlegg 1.LisenskostnaderSUM 1inkl. i kjøpspris TOTAL 0

Bilag 3 – Vedlegg-Prisoversikter (fane 4 = Forbruksartikler) Forbruksartikler Anbud:9389Automasjonslinje bakteriologi og resistensbestemmelse Lev. art.nrFabrikatModellTilhører artikkelMengdeenhet Enhetspris (pr mengdeenhet) Eneforhandler (ja/nei) Eksisterende rammeavtale med Helse Sør-Øst? (ja/nei)

Bilag 4 – Omfang og beskrivelse Formål Det skal anskaffes ”Automasjonslinje bakteriologi”. Enheten skal kunne utføre merking, utsåing og sortering av flytende prøvematerialer til bakteriologisk dyrkning, og andre typer mikrobiologiske prøver. Som en basisløsning ønskes følgende: –Utsåingsmaskin –Transportbånd –Inkubatorer –Utstyr til digital avlesning av skålene I tillegg skal det anskaffes utstyr til resistensbestemmelse. PNØ har anskaffet Maldi-Tof fra Bruker Dalton Scandinavia AB for identifikasjon. Opsjon Det ønskes pris per arbeidsstasjon for eventuelt utvidelse av arbeidsplasser.

Bilag 4, Vedlegg1 - Funksjonsbeskrivelse / krav Pakke.nr 9389 Automasjonslinje bakteriologi og resistensbestemmelse Bilag 4 Omfang, beskrivelse og kravspesifikasjoner Vedlegg 1 Skjema for besvarelse av krav Nr og navn på utstyret: Beskrivelse av funksjonen: Utsåingsinstrumentet skal håndtere flere typer skåler og flere typer materiale. (Det utføres totalt i dagens laboratorium dyrkninger pr.år fra ulike prøvematerialer) ca uriner (2 skåler) ca morsmelk (2 skåler) ca ( fra 1-4 skåler) andre prøver som kan overføres til flytende medier. Navn på leverandør: Type utstyr:A=Skal krav B=Svar/redegjørelse Krav oppfylles: Ja/Nei Leverandørens Svar / Beskrivelse og kommentarer. (evt referanse (dokument, side og avsnitt) til utdypende svar i løsningsforslag) 1 Funksjons krav - Tekniske krav UTSÅING 1.1 Instrumentet må ha mulighet for automatisk merking med barkode av skåler etter registrering i laboratoriedatasystemet, LVMS. Beskriv type strekkode som produseres. B 1.2 Instrumentet må merke underside eller sidevegg av skål. A 1.3 Instrumentet må ha automatisk av – og på korking av prøvebeholderen. A 1.4 Må kunne håndtere prøvebeholdere av ulike størrelser og fra ulike leverandører (diameter, høyde, ulike korker) A 1.5 Beskriv konsekvenser ved evt. endring av prøvebeholdere etter implementering og oppstart av enheten i drift. B 1.6 Beskriv hvordan instrumentet blander / rister prøvematerialet før utsåing. B 1.7 Oppgi hvilke typer flytende prøvematerialer som kan sås ut. B 1.8 Oppgi de ulike prøvevolum (bl.a 1 og 10 ul)som instrumentet kan operere. B 1.9 Beskriv programmer for utsåing av forskjellige typer prøvematerialer. B 1.10 Beskriv hvordan prøvene avsettes og spres på skål. B 1.11 Oppgi antall skåler med forskjellig medium som kan sette på instrumentet samtidig. B 1.12 Beskriv mulighet for avsetting av prøvemateriale til ulike buljonger samtidig. B

Bilag 5 - Opplæringsplan Opplæring fra bilag 5: –Brukeropplæring - antall personer? (skal være inkludert) –Superbrukeropplæring - antall personer? (skal være inkludert) –Teknisk personell (en enkel opplæring skal være inkludert ) Forslag til opplæringsplan basert på omfanget som er beskrevet –Hvordan skal opplæringen gjennomføres? –Hvor lang tid tar det? –Hva slags materiell skal benyttes? Papir? PC-basert? e-læring?

Bilag 7 - Vedlikehold Legg ved forslag til vedlikeholdsavtale(r) Support –Telefonnummer –Tilgjengelighet

Spørsmål til konkurransen Spørsmål kan sendes med e-post til merket: 9389 Automasjonslinje bakteriologi og resistens. Spørsmål må være oss i hende innen Svar på spørsmål som er relevante for konkurransen, vil bli offentliggjort i Doffin til de som har meldt sin interesse