1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 NVBF’s FORÅRSKONFERANCE – 8. JUNI 2004, REYKJAVIK, ISLAND AT SKABE ORGANISATIONER MED MENNESKER I CENTRUM – MEDARBEJDEREN OG BRUGEREN ORGANISASJONSKULTUR.
Advertisements

SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
1 Innovasjon og nyskaping April Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
1 Formidling og kommunikasjon April Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
Hva betyr samarbeidsavtalene for NTNU –
Norges ressurssnettverk innen informasjonssikkerhet – NISNet Kick-off-møte Universitetet i Bergen 10. oktober 2007.
Universitets- og høgskolebibliotekene i kunnskapssamfunnet Randi E. Taxt Bibliotekmøtet på Hamar
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
Det nasjonale publiseringsutvalget og arbeidet med Open Access Vidar Røeggen Seniorrådgiver Universitets- og høgskolerådet Seminar om vitenskapelig.
Jan Erik Kaarø, Nestleder og nettredaktør.
Farmasøytisk institutt, 2006 Velkommen til nye studenter 14. august 2006 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
Avgrensning og definisjon av formidling Resultatbasert finansiering av forskingskomponenten i UH- budsjettet En forskingskomponent – Vitenskapelig Publisering.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Foto: Einar M. Aslaksen Åse Kari Haugeto, leder Deltasenteret
Trondheim Helseklynge Intensjonsavtale om samarbeid 4 November 2008.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Legeutdanning og forskning i primærhelsetjenesten – to sider av samme sak? Guri Rørtveit Instituttleder, professor dr. med.
1 Innovasjon og nyskaping Sept Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
Kultur- og naturreise: «Å synliggjøre det usynlige» Reidar Gjersvik Kulturrådet.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
1 Mai 2013 Introduksjon Mars Mai 2013 INTRO Om NTNU Om NTNU NTNU har hovedansvar for den høyere teknologiutdanningen i Norge. I tillegg til teknologi.
1 Forskningsdagene 2006 Forskningstorget i Trondheim 22. og 23. september Researchers’ Night 22. september Et todagers arrangement som i år startet fredag.
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
Denne informasjonen gjelder for
OPPHAVSRETT OG BESLEKTEDE RETTIGHETER
Kommunikasjonsstrategi
Studentprosjekter, OSS og NTNU IT Inkubator
Kvalifikasjonsrammeverket
Inntakskvalitetsundersøkelsen 2010
Kvalitet I barnehagen Presentasjon
Foreløpige prioriteringer for 2018 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Målsetting med prosjektet
NTNU BRUSSEL | TOKYO.
Researchers’ Night for voksne Trondheim
Hvordan skal vi gjøre jobben vår i 2060?
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
STARMUSFESTIVALEN «Life And The Universe» Trondheim 18.–23. juni 2017
Skreddersøm av info til hver enkelt bruker
Strategi for Nord universitet 2020
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Digitale medium.
Forskning og innovasjon
Teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil Faglig bredde med humaniora, samfunnsvitenskap, medisin, helsevitenskap, utdanningsvitenskap, arkitektur og kunstnerisk.
Overordnet strategi SV-fakultetet
Næringsliv og offentlig forvaltning
Studentundersøkelsen 2011
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
NTNUs deltakelse i Horisont og veien videre Prorektor for forskning Bjarne Foss Rektors møte med instituttlederne 21. november 2017.
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Aslaug Mikkelsen Rektor FSG
«Viktige valg i en verden av endring»
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
ALLE SKAL UT.
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Innspill til programrådsmøte
Kandidatundersøkelsen 2018
Formidling fra BIOTOUR BIOTOUR referansegruppemøte 28. september 2017
Grenland Stabbestad 10 januar 2019.
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
Utdanning som sprenger grenser
Indikatorrapporten Bibliometriske indikatorer og metode Dag W. Aksnes
Riksrevisjonens undersøkelse av digitalisering av kulturarven Dokument 3:4 ( ) 29. mars 2019.
Nordisk samarbeid om klauvhelse
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Pasientsikkerhet – Regionalt brukerutvalg
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Utskrift av presentasjonen:

1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon

2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper interesse for naturvitenskap og teknologi Er synlig med godt omdømme FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

3 Mai 2013

4 Allmennrettet formidling Kategori Populærvitenskapelige artikler Kronikker Populærvitenskapelige foredrag Populærvitenskapelig bok20 14 Mediebidrag Kunstnerisk og museal presentasjon FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

5 Mai 2013 Allmenne arrangement Allmenne arrangement (2012) Totalt 72 publikumsarrangement besøkende på Forskningstorget og Researchers’ Night artikler i norske og utenlandske medier med omtale av NTNU følgere på NTNUs Facebook-side følgere på NTNUs Twitter-konto Egne populærvitenskapelige tidsskrift: Gemini og Spor og bidrag i FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

6 Mai 2013 Brukerrettet formidling Kategori Vitenskapelig oversiktsartikkel Artikkel i bransjetidsskrift Lærebok Fagbok Rapport Kompendium FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

7 Mai 2013 Kunstnerisk og museal presentasjon Kategori Museumsutstilling Kunstutstilling Arkitektutstilling Filmproduksjon21121 Teaterproduksjon Musikkinnspilling63625 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

8 Mai 2013 Kulturavtaler – Faste samarbeidspartnere TrondheimSolistene Trondheim Jazzfestival Trondheim Kammermusikkfestival Dokkhuset (gjennom leieavtale) Pstereofestivalen Trøndelagsutstillingen Team NTNU (langrennsteam) Enkeltaktører / CD-utgivelser FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

9 Mai 2013 Kunnskapsbyen FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

10 Mai 2013 NTNU mars 2010 NTNU Vitenskapsmuseet - I Et av Norges ledende på sikring, bevaring, tilgjengeliggjøring og forskning på natur- og kulturhistorisk materiale Årets museum i Norge 2010 Samlingene omfatter planter, dyr og insekter 8000 fossiler, bergarter og mineraltyper arkeologiske og kulturhistoriske gjenstander FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

11 Mai 2013 NTNU Vitenskapsmuseet - II FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

12 Mai 2013 Omdømme – nasjonalt Omdømme: NTNU har best omdømme blant folk flest av de norske universitetene. Vi scorer spesielt høyt på kompetanse, fagkunnskap og samfunnsansvar. Kvalitet: 92 % av de ferdige masterstudentene fra NTNU er fornøyd med lærestedet. Trivsel: Trondheim har de mest fornøyde studentene i hele Norge. Troverdighet: NTNU har de beste relasjonene til norske journalister, av alle universitetene. Topplederfabrikk: NTNU har utdannet nesten 20 % av topplederne i Norges 500 største bedrifter. Verdiskaper: NTNU utvikler attraktiv kompetanse, har et rikt studentliv, bidrar til nasjonal verdiskaping og er ledende på forskning. FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

13 Mai 2013 Digitalt fotavtrykk (Januar 2013) Universitet Websideranking (ut fra besøk) Facebook- likere Twitter- følgere # visninger YouTubevideo NTNU UiO UiB UiTø KTH Chalmers Delft ETH FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

14 Mai 2013 Dekning i utenlandske medier Nettaviser. (For Sverige er også papiraviser inkludert i tellingen.) FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

15 Mai 2013 GEMINI – i alle kanaler Gemini.no – forskningsnytt nesten daglig Tilgjengelig for alle lesebrett og smarttelefoner Utgis også på papir 2 ganger årlig Lages av NTNU og Sintef i fellesskap NTNUs største formidlingstiltak FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON