1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon
2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper interesse for naturvitenskap og teknologi Er synlig med godt omdømme FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
3 Mai 2013
4 Allmennrettet formidling Kategori Populærvitenskapelige artikler Kronikker Populærvitenskapelige foredrag Populærvitenskapelig bok20 14 Mediebidrag Kunstnerisk og museal presentasjon FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
5 Mai 2013 Allmenne arrangement Allmenne arrangement (2012) Totalt 72 publikumsarrangement besøkende på Forskningstorget og Researchers’ Night artikler i norske og utenlandske medier med omtale av NTNU følgere på NTNUs Facebook-side følgere på NTNUs Twitter-konto Egne populærvitenskapelige tidsskrift: Gemini og Spor og bidrag i FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
6 Mai 2013 Brukerrettet formidling Kategori Vitenskapelig oversiktsartikkel Artikkel i bransjetidsskrift Lærebok Fagbok Rapport Kompendium FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
7 Mai 2013 Kunstnerisk og museal presentasjon Kategori Museumsutstilling Kunstutstilling Arkitektutstilling Filmproduksjon21121 Teaterproduksjon Musikkinnspilling63625 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
8 Mai 2013 Kulturavtaler – Faste samarbeidspartnere TrondheimSolistene Trondheim Jazzfestival Trondheim Kammermusikkfestival Dokkhuset (gjennom leieavtale) Pstereofestivalen Trøndelagsutstillingen Team NTNU (langrennsteam) Enkeltaktører / CD-utgivelser FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
9 Mai 2013 Kunnskapsbyen FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
10 Mai 2013 NTNU mars 2010 NTNU Vitenskapsmuseet - I Et av Norges ledende på sikring, bevaring, tilgjengeliggjøring og forskning på natur- og kulturhistorisk materiale Årets museum i Norge 2010 Samlingene omfatter planter, dyr og insekter 8000 fossiler, bergarter og mineraltyper arkeologiske og kulturhistoriske gjenstander FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
11 Mai 2013 NTNU Vitenskapsmuseet - II FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
12 Mai 2013 Omdømme – nasjonalt Omdømme: NTNU har best omdømme blant folk flest av de norske universitetene. Vi scorer spesielt høyt på kompetanse, fagkunnskap og samfunnsansvar. Kvalitet: 92 % av de ferdige masterstudentene fra NTNU er fornøyd med lærestedet. Trivsel: Trondheim har de mest fornøyde studentene i hele Norge. Troverdighet: NTNU har de beste relasjonene til norske journalister, av alle universitetene. Topplederfabrikk: NTNU har utdannet nesten 20 % av topplederne i Norges 500 største bedrifter. Verdiskaper: NTNU utvikler attraktiv kompetanse, har et rikt studentliv, bidrar til nasjonal verdiskaping og er ledende på forskning. FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
13 Mai 2013 Digitalt fotavtrykk (Januar 2013) Universitet Websideranking (ut fra besøk) Facebook- likere Twitter- følgere # visninger YouTubevideo NTNU UiO UiB UiTø KTH Chalmers Delft ETH FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
14 Mai 2013 Dekning i utenlandske medier Nettaviser. (For Sverige er også papiraviser inkludert i tellingen.) FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON
15 Mai 2013 GEMINI – i alle kanaler Gemini.no – forskningsnytt nesten daglig Tilgjengelig for alle lesebrett og smarttelefoner Utgis også på papir 2 ganger årlig Lages av NTNU og Sintef i fellesskap NTNUs største formidlingstiltak FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON