Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertÅge Herman Gustavsen Endret for 5 år siden
1
Formidling fra BIOTOUR BIOTOUR referansegruppemøte 28. september 2017
2
Kommunikasjonsarbeidet skal bidra til:
I BIOTOUR har en kommunikasjonsrådgiver ansvar for å kommunisere og markedsføre prosjektet i samarbeid med forskerne. Kommunikasjonsarbeidet skal bidra til: informasjon (nå våre viktigste målgrupper og skape interesse for prosjektet) dialog (gi målgruppene mer basiskunnskaper) relasjonsbygging (for å nå de høyest prioriterte målgruppene vil vi inkludere disse i forskningsprosessen). Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
3
Målgruppe for kommunikasjonstiltak:
Informasjon: Beslutningstakere Offentligheten Journalister Friluftsorganisasjoner Miljøorganisasjoner Organisasjoner og aktører knyttet til reiseliv Utdanningsinstitusjoner knyttet til reiseliv, miljø, næringsutvikling og innovasjon Forskere
5
18 slike nyhetsoppslag siden oppstarten av prosjektet.
7
Legges også ut på den engelske nettsiden til BIOTOUR.
8
37 postinger siden 27. oktober i fjor da FB-siden ble opprettet.
9
Eksempler på hva vi har lagt ut på vår FB-side
Eksempler på hva vi har lagt ut på vår FB-side. Rekkevidde: Fra noen titalls nådde personer til 2500 personer nådd og flere delinger. Relevante innlegg postes også på Reiselivsforum sin FB-gruppe, aktuelle FB-grupper rettet mot studenter v. NMBU og NMBUs egen FB-side.
10
https://www.nmbu. no/en/projects/ biotour
12
Jobbet mye med å få BIOTOUR ut i media
Jobbet mye med å få BIOTOUR ut i media. Til sammen har vi siden oppstarten hatt nesten 40 medieoppslag, inkludert kronikker, radiointervju etc. Det siste vi har fått i gang nå, er en blogg som også speiles på forskning.no og heter Turist i naturen.
13
Bloggen hos forskning.no er også publisert hos oss under bloggen Naturbasert Reiseliv, som
19
Informasjonsfilm – YouTube https://youtu.be/MoCgNSj23Aw
Informasjonsfilmen er det innlegget på FB som har hatt flest visninger.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.