Evaluering av læringsutbytte NOKUTs evaluering av læringsutbytte: Planer for oppfølging ved Handelshøyskolen i Trondheim
Komiteens hovedbudskap: «Den sakkyndige komiteen har et godt inntrykk av prosessen rundt innføring av nasjonale kvalifikasjonsrammeverk ved HiST generelt, og ved GLU 5-10 og mastergradsutdanningen i økonomi og administrasjon spesielt»
Tre innvendinger fra NOKUT 1.Læringsutbyttebeskrivelser som ikke holder ønsket kvalitet 2.Studieplanen ble vedtatt før «Plan for toårig masterstudium i økonomi og administrasjon» ble vedtatt av Nasjonalt råd for økonomisk administrative fag 3.Tilsynssensorer kan utnyttes bedre
1. Læringsutbyttebeskrivelser som ikke holder ønsket kvalitet Gjelder 3 fag (av ca 30) Fagansvarlige i 2`er stillinger Kjent problem- blir ordnet Potensielt dilemma: Forelesningskvalitet versus læringsutbyttebeskrivelse?
2. Studieplan vedtatt før NRØAs øk- adm. plan ble vedtatt Godt informert om/involvert i NRØAs arbeid Blir dobbeltsjekket i kommende runde
3. Tilsynssensor Er i gang med å engasjere tilsynssensorer Hovedoppgave: Vurdering av om vurderingsformer er tilpasset læringsutbyttebeskrivelsene
Oppsummert Vi føler vi har kontroll