Prosjekt i Drammensbiblioteket Lena Hillestad Kultur, inkludering og deltaking
Gamere i Drammen
Drammensbiblioteket - bakgrunn Pionerbibliotek; dataspill for barn og unge Biblioteket tilbud til alle, ikke stigmatiserende Møteplass på tvers av generasjoner Kompetansesenter Prosjektmidler fra Nasjonalbiblioteket Samarbeidspartnere: Villa Fredrikke, Mektron AS, Papirbredden Innovasjon, Høyskolen i Buskerud, Kulturoasen. Drammen bibliotek i Drammensbiblioteket prosjekteier
Antall tilfeller av demens i Norge Kilde: «Glemsk, men ikke glemt! - Sosial og Helsedept.2007 Fremskrivninger basert så SSB's befolkningsdata
Hva skal vi gjøre? Møteplass Kartlegge spill, spillmaskiner Utlån: Medier, Spill, Spillmaskiner Dokumentasjon, forskning Håndbok Nasjonal modell
Kan vi få litt mer action? Kan eldre spille dataspill? Vil eldre spille dataspill? Hvilken type dataspill? Teknisk utstyr? Omgivelser? Tilrettelegging? Evaluering?
Gode spill: Bowling og boksing
Kunsten å finne riktige spill – og å introdusere dem på en god måte
Erfaringer så langt Kinect Tilrettelegging for målgruppen Kontaktskapende, ramme for den viktige samtalen Positivt og engasjerende, fysisk og mentalt Tirsdagsbowling – et krav Videreføres Overføringsverdi til andre grupper
Hvorfor? Demensplan 2015 og samhandlingsreformen Kultur er næromsorg Vanskelig sykdom –» pårørendesykdom» Deprimerte eldre Eldre vil også spille Bibliotekenes samfunnsoppdrag
En verden av digitale muligheter! Takk for meg!