Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet 6 – 6,5 år Del.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SPESIALITETEN I RUS OG AVHENGIGHETSMEDISIN
Advertisements

Om barn og unges mulighet for medvirkning
Status - Konsekvensutredning Helgelandssykehuset HF
SAFO Sør-Øst SAFO konferansen 2012 MBO 2011.
Vegen videre…. Tore W. Topp MBO 2012.
Temasamling Irene Sørås Temasamling 3 Radisson Blu Gardermoen 27 november 2012 Gjennomgang av spesialitetsstruktur og -innhold Oppsummering fra.
ICF i undervisning og forskning.
Overordnede mål for medisinerutdanningen ved UiO
Helsebiblioteket - sett fra en allmennpraktiserende leges synsvinkel
Kompetansenettverket
Forskerutdanning og karriereløp Kjersti Baksaas-Aasen kjersti. baksaas
ARBEIDSMEDISIN - definisjon
Pressekonferanse : Kvinner og hjertesykdom Kvinner i medisinen v/President Torunn Janbu Den norske lægeforening.
Gjennomgang av spesialitetsstruktur og -innhold
Temasamling 4 20 mars 2013 Prosjekt spesialitetsstruktur og –innhold leger, Oppsummering fra arbeidsgruppene -og hva tenker Helsedirektoratet Hans Petter.
IS Temasamling 3 Radisson Blu Gardermoen 27 november 2012 Gjennomgang av legers spesialitetsstruktur og -innhold Hans Petter Aarseth Programdirektør.
Oppfølging av samhandlingsavtalen – utvikling av felles kompetanseplan Geiranger 6. mai 2011 Opplæringsleiar Bodil Haugen Våge Prosjektleiar Vegard Sperre.
Prosjekt til fordypning
Evaluering av helsereformen Momenter Bjørnar Allgot Norges Diabetesforbund.
Overordnede strategier og viktige prioriteringer for Helse Nord.
Klinisk aktivitetsavdeling (KLA)
Kommunikasjon på sykehus
Nasjonalt samarbeid om IMM
Turnustjenesten konsekvenser for medisinerutdannelsen Gottfried Greve Visedekan for undervisning Det medisinsk odontologiske fakultet Universitetet i Bergen.
Individuelt arbeid før neste kurs. Det vil alltid være saker for de tillitsvalgte som ligger i en gråsone mellom juss og andre typer vurderinger Hva styrer.
Per Bakke Instituttleder
Daniel Hammenfors Lege i spesialisering Haukeland universitetssykehus
ØH-D tilbud i Legevakt Organisering Drift
Pasientforløp alkohol
Fagledernettverk i Helse Midt-Norge
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Samhandlingsreformen Ønsker fra Holmestrand Kommune SERVICE – STOLTHET - TRIVSEL.
Brukermedvirkning i samhandlingsarbeidet 2012
1.Geografisk diskriminering Helsepolitisk arbeid Nils J Holand Leder norsk geriatrisk forening.
1 Geriatri Skal geriatrien drive den generelle indremedisin på de sterkt grenspesialiserte sykehus? Sigurd Sparr.
ELDRES ERNÆRINGSBEHOV Tjenestefeltets utfordringer.
Utvikling av fysikalsk medisin og rehabilitering-endringer i spesialistutdanning Cecilie Røe Avdeling for fysikalsk medisin og rehabilitering Oslo universitetssykehus.
Akutt kirurgisk beredskap i Lofoten - oppgaver og utfordringer Dagskonferanse om kirurgisk akuttberedskap
Årsrapporter pasient- og brukerombudene RBU-møte 19. mai 2014 Oddrun Nasvik.
Klare linjer Klare linjer i oppgavefordeling, ansvar og finansiering: Førstelinje, og grunnmuren i helsetjenesten, er primærhelsetjenesten Andrelinjen.
Spesialistreglene i geriatri - modne for endring? Innledning GerIT 6. februar 2007 Olav Sletvold, NTNU Torgeir Bruun Wyller, UiO.
Eksempel på utdanningsplan for LIS1
Spesialitetene i ny spesialiststruktur for leger
Pasient- og brukerombudet i Buskerud
Ledelse - pasientens helsetjeneste og behovet for et paradigmeskifte ?
Antall LIS 1 i spesialisering høsten 2017
Norsk kongress i geriatri
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Levanger 26. september 2017.
Kvalitetsindikatorer St. Olavs Hospital HF
Spesialitetene i ny spesialiststruktur for leger
Standardisert pasientforløp Akutt myelogen leukemi (AML) Akutt lymfoblastisk leukemi (ALL) Myelodysplastisk syndrom (MDS) Utarbeidet vinteren 2016.
KVALITETSPOLITIKK for Rehabiliteringsklinikken
Avtalespesialister i Møre og Romsdal
Utviklingsplan -avtalespesialister /desentralisert spesialisthelsetjeneste Stian Endresen Pk HMR.
AKUTT KONFUSJON Ass.lege Lill Mensen, Generell Indremedisinsk avdeling, Ullevål sykehus
Hvem skal innlegges på sykehus?
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
SAK Ny struktur i ny Altinnorganisasjon
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Levanger 26. september 2017.
Informasjonshefte om sykepleieryrket i sykehuset
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Namsos 5. oktober 2017.
Prosjektleder for innføring av ny modell i alle helseregioner
Hva skjer når læringsmålene for del 2 og 3 kommer?
Presentasjonsmøte nytt dekanat
Ny spesialistutdanning i hud- og veneriske sykdommer
Ny modell for spesialistutdanning for leger Vi bygger sten for sten
Standardisert pasientforløp Akutt myelogen leukemi (AML) Akutt lymfoblastisk leukemi (ALL) Myelodysplastisk syndrom (MDS) Utarbeidet vinteren 2016.
Framtidige kompetansebehov i Sykehuset i Vestfold Fagkonferansen 2018 – Karriereveiledning HR-direktør Bente Krauss 17.oktober 2018.
NY SPESIALISTUTDANNING ALLMENNMEDISIN Fra ALU-MØTE
RegUt HV RegUt HSØ RegUt HM RegUt HN Generell kirurgi Barnekirurgi
Utskrift av presentasjonen:

Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet 6 – 6,5 år Del 1: 1 ½ år Del 2: 0 -3 år Del 3: 2-4 ½ år Del 3:Unik for hver spesialitet Ny spesialitetsstruktur med kompetanseplattformer - Felles obligatoriske kompetanse- moduler Del 2:Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet

Grunnutdanning – Cand. Med. Kommunikasjon Brukermedvirkning Etikk Systemforståelse Kvalitetsarbeid og pasientsikkerhet Lover Forskningsforståelse og kunnskapshåndtering Organisasjon og ledelse Samhandlingskompetanse Opplæring av pasienter og pårørende Felles kompetansemoduler

Overordnet struktur for del 1. Starte med 6 måneders sammenhengende tjeneste. ALLMENNMEDISIN Psykiatri Kirurgi Indremedisin Kirurgi Indremedisin Psykiatri

Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet 6 – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: inntil 3 år Del 3: 2-5 år Del 3:Unik for hver spesialitet Del 2:Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet Spesialistutdanningens del 2 – felles kompetanseplattformer

Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet 6 – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: inntil 3 år Del 3: 2-5 år Del 3:Unik for hver spesialitet Del 2:Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet Spesialistutdanningens del 2 – felles kompetanseplattformer med obligatorisk sideutdanning for enkelte spesialiteter

Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles plttform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet 6 – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: ½ -2 år Del 3: 2-4 år Del 3:Unik for hver spesialitet Spesialistutdanning del 3 Del 2:Felles plattform for grupper av fag Del 3:Unik for hver spesialitet

Del 1: Felles plattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles indremedisinsk plattform Del 3: Generell indremdidisn 6 år – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: 3 år Del 3: 2 år Del 3: Blodsykdommer Del 3: Endokrinologi Del 3: Fordøyelses- sykdommer Del 3: Geriatri Del 3: Hjertesykdommer Del 3: Infeksjons- sykdommer Del 3: Lungesykdommer Del 3: Akutt- og mottaksmedisin n Indremedisinske spesialiteter Del 3: Nyresykdommer

Del 1: Felles kompetanseplattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. Del 2: Felles kirurgisk kompetanseplattform 6 – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: 2 år Del 3: 3 år Del 3: Plastikkirurgi Del 3: Ma ksillof acial kirurgi Del 3: Urolog i Del 3: Gastroenterologisk kirurgi Del 3: Thoraxkirurgi Del 3: Karkirurg i Del 3: Barnekirurg i Del 3: Bryst- og endokrin Kirurgiske spesialiteter

Del 1: Felles kompetanseplattform for alle Grunnutdanning – Cand. Med. 6 – 6 ½ år Del 1: 1 ½ år Del 2: 1 år Del 3: 3,5-4 år Del 3: Allmennmedisin Del 3: Samfunnsmedisin Del 2: sykehustjeneste