Tilrettelegging for buss, sykkel og gange fra Nesøya Plan, samferdsel og næringsutvalg 22. oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan kan økt arealutnyttelse kombineres med gode bokvaliteter?
Advertisements

Hva satser Oslo På Store og små prosjekter
KDP E18-korridoren i Asker
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Velkommen til informasjonsmøte om kommunedelplan for ny E18
Felles kravspesifikasjon Oslo kommune 2012
KP/tk Planlegg på forh å n d Kollektivtrafikk i fjordbyen.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
Sykkelbyen Lillestrøm Strømmen
Maridalen – gang-sykkelveg
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli
PROSJEKT N ESØYA SKOLE OG FLERBRUKSHALL FELLESINITIATIVET FOR NESØYA.
Økt aktivitets- og arbeidstilbud til mennesker med nedsatt funksjonsevne, både i forhold til drift og investering (strategi- og behovsplan). Arbeidet med.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
Ny bro over Glomma i Fredrikstad Presentasjon av planprogram Åpent møte
Evaluering av Difi Vivi Lassen Leverandørmøte
Barnefamilier- Individuell kartlegging og vurdering.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Bør flytebrygger erstatte pælebryggene i fremtiden ?? Medlemsmøte 7.april 2016.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser og plattformer og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 3.mars 2014.
Fv. 409 Marisberg, rundkjøring og atkomstvei til nytt boligfelt.
ROS-analyse.
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Resultat av spørreundersøkelse om samdrift og distriktspolitikk +
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Marienlyst stadion Gamle Gress Mulighetsanalyse
Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS
Landbruksnæringen i den nye kommunen vil bli en del større
Marienlyst stadion Gamle Gress Mulighetsanalyse
Plan for universell utforming i Asker kommune
Rekruttering.
Status nye testmiljø Terje Dale Samarbeidsgruppemøte
Aksjon Skoleveg 2016 Rønsberg - ensidig busslomme Balstad - kantstopp
Innføring i lovverket som gjelder barn og unge i planlegging
Undergrunnsløsninger for renovasjon i Asker
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Fv 260 Frogner bru Åpent møte 28. mai
Kommunemøter RPBA - om RTP
OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU
«Fra Kyst til Marked» RTP Handlingsprogram har et bilde på forsiden av parkerte laksebiler ved Nova Sea på Lovund. Det skal illustrere overordnet strategi.
Endringer i HB R763 - mal for Elektro kontrakter med oppstart i 2017
Fv Bustneslia Rana kommune
Forprosjekt E39 Thamshamn-Klett
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
PROSJEKT E6 ARNKVERN-MOELV Informasjonsskriv Uke 11 og
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Ramstadtoppen 14 desember 2018.
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
– samling for sekretariat i bypakker, Hans Kringstad
Orientering i Planutvalget om Glommakryssing for riksvei 22 - planendringer etter offentlig ettersyn Reguleringsarkitekt Inge Fagerhaug Enhetsleder Arne.
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
Retningslinjer trafikksikkerhet (Idrettslagets navn………)
Furutangen Hyttevelforening Sted: Mattisstua Dato: kl. 1900
Formannskapet
Handlingsprogram
Utskrift av presentasjonen:

Tilrettelegging for buss, sykkel og gange fra Nesøya Plan, samferdsel og næringsutvalg 22. oktober 2015

Bestillinger og bakgrunnsdokumenter Kommunedelplan Holmen Slependen med tilleggsvedtak: Det utredes gangforbindelse på tvers av Hestesund for å knytte Nesøya nærmere Landøya og Holmen tettsted. Kommuneplan : Synliggjør behov for kollektivfelt ut fra Nesøya Fortau over broen oppfyller ikke krav i kommunal vei- og gatenormal Følgende dokumenter er utarbeidet og følger saken: -Notat Hestesund -Notat om kaianlegg, høyde- og dybdebegrensninger -Rekkeviddekart Nesøya -Kart og illustrasjoner for ulike broprinsipper over Hestesund -Notat Grønsund -Kartskisse som viser bussfelt og fortau langs Broveien

Nesøya-Holmen-Slependen Rekkeviddeanalyse er gjennomført

Hestesund Illustrasjoner Lavbro Vippebro

Hestesund Illustrasjoner Høybro

Hestesund Illustrasjon Tunnel

 Andre muligheter: Utbedring av gang-/sykkelvei mellom Nesøybroen og Grønsundveien BrotypeFunksjonalitet Investering Drift og vedlikehold Landskap Lav bro Universell utforming Ikke gjennomseiling Lav Bedre tilpasning, men inngrep friområde Høy bro Seilingshøyde meter Lange ramper Høy Stort inngrep/ konstruksjon Åpne-bro Universell utforming Gjennomseiling Utfordringer knyttet til åpnemekanismer Høy Driftsoppgaver – åpning/lukking Høye kostnader Antakelig mange utfordringer Bedre tilpasning Inngrep friområde Tunnel Lange tunneler/ nedføringsramper Utrygghetsfølelse Høy Mindre inngrep Kabelferje Stopp ved sjøis Nedre «aldersgrense»? Gjennomseiling Lav Driftsoppgaver vår og høst) Høye kostnader Mindre inngrep

Grønsund Ulike alternativer, vurdert overordnet Dagens situasjon med tosidig fortau, bredde 1,2 meter Alternativ 1: Innsnevring til ett kjørefelt over broen for å prioritere gående og syklende Alternativ 2: Lysregulering med bussprioritering (ved butikken) Alternativ 3: Lysregulering med fotgjengerprioritering (ved broen) Alternativ 4: Utvide Nesøybroen med sykkelvei med fortau, samt etablere kollektivfelt mellom Otto Blehrs vei og broen

Forslag til videre prosess 1.Eksisterende gang- og sykkelforbindelse mellom Nesøybroen og Grønsundveien opprustes med bedre grusdekke 2.Det utarbeides et skisseprosjekt for separat anlegg for syklister og fotgjengere over Grønsund 3.Det utarbeides et skisseprosjekt som belyser ulike løsninger for forutsigbar bussfremkommelighet langs Broveien 4.Det gjennomføres en prøveperiode med «trykkelys» for å sikre trygg fotgjengerkryssing av Nesøybroen vinterstid. 5.Ny gang- og sykkelforbindelse over Hestesund vurderes ikke ytterligere i denne forbindelse