Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU"— Utskrift av presentasjonen:

1 OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU
2. gangs høring og offentlig ettersyn Regionalt planforum

2 Høringsfrist og hovedutfordring
Mange endringer er gjort Gjenstående hovedutfordring: OMLEGGING AV KANADAVEGEN

3 Prosess Prosess med regionale myndigheter etter 1. høring: Møte med fylkesmannen Møte med vegvesenet Epost til NVE med nye utredninger og endringer spesielt ift innsigelse fra NVE Regionalt planforum Befaring/møte med FM, SVV, OFK om Kanadavegen Regionalt planforum med fokus på Kanadavegen Mars-mai: Gjennomført egen analyse for Kanadavegen i samarbeid SVV – kommunen – konsulent Epost til FM og ber om møte for gjennomgang av alternativer for Kanadavegen før ny høring – fikk ikke svar Ny behandling i planutvalget og sendt på høring

4 OMLEGGING KANADAVEGEN Tre alternativer
Ny Kanadaveg over Segalstadjordet (opprinnelig forslag). Parallellført gang- og sykkelveg. Utbedring av Kanadavegen i dagens trase. Nytt fortau. Samme som alternativ 2 for bilvegen, men med en separat gang- og sykkelveg over jordet i stedet for fortau.

5 Alternativ 1 Ny Kanadaveg over Segalstadjordet (opprinnelig forslag)
Alternativ 1 Ny Kanadaveg over Segalstadjordet (opprinnelig forslag). Parallellført gang- og sykkelveg. Det er gjort tiltak for å optimalisere veglinja.

6 Alternativ 2 Utbedring av Kanadavegen i dagens trase med økte vegbredder, bedre horisontalkurve oppe ved Bjørndalsvegen og bedre utforming av kryssene med fv. 254 og Bjørndalsvegen. Denne løsningen har i hovedsak fortau, men på den nederste delen er det vist en alternativ løsning med gang- og sykkelveg på oversiden av det tidligere Gausdal Land-bygget.

7 Alternativ 3 Samme som alternativ 2 for bilvegen, men med en separat gang- og sykkelveg over jordet i stedet for fortau.

8 Sammenligning alternativer I

9 Sammenligning alternativer II

10 Sammenl. alternativer 3 – BARN OG UNGE
To hovedmålpunkt: Skolevegen og B. Fritidsaktiviteter Hovedkrysset ved Seg Bru er det vanskeligste punktet for barn & unge Nedre del av Kanadavegen uten fortau Det langsiktige tiltaket i forhold til økt trafikk og trafikksikkerhet er bygging av ny Kanadaveg

11 Øvrige endringer Alle areal med innsigelse: Tatt ut, delvis vesentlig endring som reduserer jordbruksareal som brukes Øvrige innsigelser er imøtekommet gjennom endring i bestemmelser, tilleggsutredninger m.m. Dette er tidligere kommunisert, og vi har ikke fått beskjed om anna enn at dette er ok

12 Jordvern Arealtype Høring 2. Høring Differanse Fulldyrka 105,5 65,1
- 40,4 Overflatedyrka 20,6 1,0 - 19,6 Innmarksbeite 11,0 16,6 + 5,6 Dyrkbart 60 77,4 + 17,4 Bruk av fulldyrka mark: Konsentrert bolig Fjerdum 30 dekar Frittliggende bolig Fjerdumsskogen 7,4 Industri Q-Meieriet 11,2 Kanadavegen 8,7 Tre andre arealer – sum 7,8


Laste ned ppt "OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google