Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15. Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
En innføring i spillet: Lag En Setning
Advertisements

Guide til Facebook - sider og arrangementer
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Bokanmeldelser..
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Media håndtering og kommunikasjon
KAFFEKURS Tips til behandling av e-post Mars, 2014 Mars 2014.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Markedsføring og pressearbeid
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Anvendt kognitiv psykologi, PSYC2400
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Mandag 8. November Powerpoint..
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
Essay er en skriftlig sjanger.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Krise: fare & mulighet.
Tilbakeblikk på Arendalskonferansen - og hvor er vi egentlig nå? Innovasjonsalliansen 8. september 2010.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Gruppeøving 10.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
Politisk påvirkning.
Lesing og lesestrategier
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Hvordan oppnå politisk overbevisning…..
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Å skrive tale. Å skrive en tale Inventio Dispositio Eloqutio, Memoria Actio.
Argumenterende tekster
Hvordan skrive personlig logg?
33-kampanjen Kampanje for Sjøfartsdirektoratet og Redningsselskapet.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Hvilke plattformer bruker dere?
Å skrive noveller.
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Årets norske Leanprosjekt
Seminarundervisning EXFAC03
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Årets norske Leanprosjekt
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Årets norske Leanprosjekt
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Stortings- og idrettsvalget 2017
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Årets norske Leanprosjekt
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Formativ evaluering BI Stavanger
Quiz gir deg fler kunder!
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjonskurs NRF

Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF

En frivillig organisasjon – et liv i motvind? Kommunikasjonskurs NRF

Gründer av:

Kommunikasjonskurs NRF Min første gründerbedrift :

Kommunikasjonskurs NRF

Tankesmien Skaperkraft har som formål å stimulere til refleksjon, bidra til debatt og engasjere til aktiv samfunnsbygging. Kommunikasjonskurs NRF

Resultater: Kommunikasjonskurs NRF Ant debattinnlegg på trykk: 1439*54 73 Ant debattmøter/events:511* 1215 Ant redaksjonelle oppslag:

1. Levèr kvalitet i ALLE ledd! Tenk på medlemmer, leverandører/partnere og myndigheter som om de var din eneste KUNDE. Uten dem – ingen mat på bordet! Kommunikasjonskurs NRF

”Før man aktivt forsøker å bygge et sterkere merkenavn, må man levere det essensielle: substans og kvalitet i det man driver med. Ellers er merkevarebygging fånyttes.” Magne Supphellen, prof i merkevarebygging, NHH Kommunikasjonskurs NRF

2. Tren opp/ansett eksperter – og finn ut hvor du er best selv: - Sosiale medier - Innsalg av saker - Kronikker Kommunikasjonskurs NRF

Noen passer i Bergensavisen:

Kommunikasjonskurs NRF Mens andre kommer på trykk i…

Kommunikasjonskurs NRF Bygg uventede allianser

4. Bygg relasjoner; - Nøkkeljournalister – finn ut hvem som tenner på din sak - Debattredaktører Kommunikasjonskurs NRF

5. Ha klare mål – og hiv deg rundt når du ser en mulighet! ”Synlighet er ikke en 8 til 4 jobb”. Kommunikasjonskurs NRF

6. Våg å feile!! Nivået er høyt – men plutselig kommer du på trykk! Kommunikasjonskurs NRF

Hvordan skrive en god og relevant kronikk Kommunikasjonskurs NRF

Generelt: - Mange skriver for kjedelig/saklig - Mange skriver uten et klart budskap - Nordmenn er konfliktsky! Ergo – vi blir for runde i vendingene og skaper ikke god debatt Kommunikasjonskurs NRF

1. Ha et klart og tydelig poeng Start med det viktigste!! Tren på å lese både nyhetssaker og kronikker 2. Skriv godt! Gramatikken må være korrekt. 3. Vit hvem din målgruppe er – og skriv deretter (avhengig av medium) 4. Finn en nyhetsknagg å henge saken på – om mulig 5. Skriv personlig (jeg vs vi) og bruk personlige eksempler Kommunikasjonskurs NRF

6. Tittel uten spørsmålstegn er best 7. Send bare til en avis om gangen!! 8. Be om tilbakemelding fra debattredaktør om og når den kommer på trykk 9. Bruk ”peer-review”! Til slutt: Vær to hakk frekkere enn du er komfortabel med. Du skal svette litt når du sender den inn. Kommunikasjonskurs NRF

Oppgave: –Velg et tema som engasjerer deg. Skriv tittel og ingress/innledning til kronikk Skal besvare spørsmål som hvem, hva, (hvor), når, hvorfor Max 25 ord! Angrip GJERNE regjeringen! Kommunikasjonskurs NRF