Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Advertisements

Vurdering Iselin Høyvik Hva skal vi lære? • Hva vurdering er • Ulike former for vurdering og konsekvenser av/for disse • Kunne diskutere/trekke.
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Veiledet matematikk.
Diagnostisk undervisning  Viktig begrep: misoppfatning  En misoppfatning er en uutviklet begrepsforståelse eller en overgeneralisering.
Diagnostisk undervisning
TILPASSET OPPLÆRING I MATEMATIKK
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
HVORFOR? Hva sier Kunnskapsløftet? (mer)
Statistikk og sannsyn Analysere statistiske data og vise kjeldekritikk Drøfte ulike dataframstillingar og kva inntrykk dei kan gje Kjelde: Den norske foreininga.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Erfaringsdeling i høve lekse om samarbeid To og to: Kva var oppgåva til elevane? Kva la elevane vekt på.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
Kommunal- og forvaltingskomiteen, Bø, 8. september 2010 Integrering i Vinje av ordførar Arne Vinje Vinje kommune.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Fagseminar Inntaksforskriften Jorunn Dahle1 Informasjonsflyt mellom PP-kontora Gjeld søkarar med fortrinnsrett (1.februar) -Som har fått skoleplass.
Nettverk for gruppeleiarar Rauma januar 2014 Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed untill it’s faced. James Baldwin.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
 Koss få fleire medlemmar – og halda på dei?.  Koss står det til på Haugalandet? 1.Bokn3,8 % 33 2.Sauda2,4 %115 3.Vindafjord2,0 %177 4.Tysvær1,0 %108.
Videregående matematikkopplæring Matematikk og minoritetselever Tverrfaglig prosjekt Lisbet karlsen.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Fleire Gründerar – korleis? prosjekt kommunal næringsutvikling.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Har barnevernet ei rolle i saker:
Velkommen.
Koding med Blue- bot, vigra barnehage,15. mars 2017
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
MINIKURS: PROBLEMLØYSINg
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Lesing i matematikkfaget
Prioritering av akvakultur – korleis lage gode kommuneplanar for framtida? Miljøseminar Florø Håvard Tveit, Gulen kommune God morgon. Håpar.
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Grammatikk.
SKULEOVERTAKING Bratteberg skule 28.januar-15.februar
Foreldremøte 2017 Bryne skule
TALSYSTEM Kunne skrive tal på standardform og utvida form
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Nokre døme på aktivitetar i matematikk 1-4.kl.
- presentere nokre viktige filosofar og diskutere deira idear.
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Presentasjon «Arbeidsseminar om økonomiplan »
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Budsjett 2019 Økonomiplan Effektiv drift Framtidsretta fokus Utviklingsorientert Resultatbevisst.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
SYRER og BASAR - frå mat til miljø.
Modul 2 Følg opp elevresponsar Korleis gi gode tilbakemeldingar og justere undervisninga? B – Samarbeid.
Introduksjonsprogrammet
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Vegen vidare… Kva skaper eit godt og utviklande læringsmiljø?
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig det er. Problemløysingstankegang skal gjennomsyre all undervisning.

Kva legg du i omgrepet problemløysing? - Eit reiskap som skal få i gang tankene, for å skape refleksjon rundt eit problem. - Fleire måtar å finne svaret på. - Anvende ulike rekneartar. - Ulike strategiar for å finne løysingar. - Eit problem for meg, treng ikkje vera det for deg. - Du får ikkje oppgjeve algoritmen. - Du må vurdere svaret i etterkant. - Du treng noko forkunnskap.

Ein definisjon: Problemløysingsoppgåver er matematikkoppgåver der det blir kravd både arbeid, tankevirksomheit og anstrengelser frå ein person for å finne ei løysing (Hedrén m. fl. 2005).

Kva betyr dette?  Vil eller må finne ei eller fleire løysingar. Diskusjon.  Framgangsmåten er ikkje gjeve på førehand. Ta i bruk ulike kompetansar.  Egeninnsats og tid.

 Problemløysing  Åpne oppgåver  Rike oppgåver  Lav inngangsterskel  Fleire måter å kome fram til svaret  Mange løysinger

 Berre bruke kvar grisunge ein gong (addisjon, multiplikasjon, kombinasjon. T.d. 2 x 7 = 14, = 14).  Parantesrekning/kombinatorikk  32=(6x7)-10  32=(6x5)+2  Tiarvener. Gris nr. 40 er mor til 1+9, 2+8, 3+7 og 4+6.  Tverrsum. Gris nr. 32 er mor til grisunge nr. 5. Gris nr. 54 er mor til grisunge nr. 9.

- Ulike løysingar (ulike rekneartar, tverrsum, tiarvener, så få som mogleg, så mange som mogleg). - Forenklingar (lavare tal, tiarvener, addisjon). - Utvidingar (høgare tal på mor og barn, rekneartar). - PRODUKTIVE SPØRSMÅL – kopiorginal deles ut

 Når elevane jobbar, må læraren stille spørsmål som hjelper dei vidare, og heile tida ha målet klart for seg.  Kva er hensikten med denne oppgåva?  Korleis ville du vise resultatet?  Ulike måtar?  Kor mange løysingar finns det?

Åpne opp rutineoppgåver:  20 perler, 5 esker, like mange i kvar  20 perler, 5 esker  20 perler i esker

Eksempel frå Erik: Ferskenpai – Du har 10 ferskenar og brukar 2/3 fersken pr. pai. Kor mange paiar får du? Her er løysingsforslaga poenget. Svaret blir likt, men måten du kjem fram til det på kan variere veldig.

Eksempel frå Dagne: Kortoppgåve

Kvifor problemløysing?  læring med forståing  motiverande  verke positivt inn på haldningar til, og oppfatningar av matematikkfaget  meir sjølvstendige elevar  Dannelsesaspektet – setja i gang reflkeksjon.  Variasjon av undervisninga.  Differensiering. Gje alle elevar utfordringar.