Grensekryssende jernbaneforbindelse mellom Halden og Trollhättan Problemer og utfordringer Møte med Dalslandspendel i Halden 2.juni 2014 -

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Advertisements

Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
KRITISKE SUKSESS FAKTORER I VALG AV TRANSPORTØR
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
Kommunereform for vekst
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
Kommunes overordnede arealpolitikk/ utfordringer/ strategier
KOMMUNEDELPLAN FOR E16 SKARET–HØNEFOSS Orientering om innsigelsen fra Jernbaneverket Lars Chr. Stendal, Jernbaneverket Regional plan- og utviklingsdirektør.
Vi baner veg for deg !.
Dialogmøter regionene samferdsel – 2014 Anne Karin Torp Adolfsen fylkesråd.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill Fylkesordførernes/- rådsledernes sommermøte 2011 Vest-Agder, Kristiansand 8/8 Jan Fredrik Lund, leder NTP-sekretariatet.
ARNE – prosjekt – faggruppe handel/grossist Målsettingen som fungerer som basis for utviklingen av regionen som logistikk- knutepunkt:  Regionen utvikles.
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Skogforum 6. og 7.november 2013 Godstransport langs jernbane – historikk og fremtid.
NTNU TBA4853 Landsby nr. 21 Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen Eksperter i team 2011.
Regional transportplan Agder
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
IC (Utbygging)  InterCity-strekningene mellom Oslo og Hamar, Tønsberg og Seut ved Fredrikstad skal være ferdig utbygd innen Utbyggingen skal videreføres.
Samfunnsnytten av Moss Havn Mosseregionkonferansen 28. januar 2015 Geir Berg.
NTP og vegnettet – forfall, fornyelse og planeffektivitet v/fylkesordfører i Hordaland, Tom-Christer Nilsen.
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
Vegvalg sett frå Stortinget Torill Eidsheim Stortingsrepresentant, medlem av Transportkomiteen.
Samferdselskonferansen 2007 Kristiansund 21. og 22. mars.
Kommentarer Bred Godsanalyse Oktober overlevering Bred samfunnsanalyse av godstransport - 2 Drammen havn, 4. september 2015.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
Smart spesialisering på Østlandet ?? Jon Petter Arntzen Sekretariatsleder for Østlandssamarbeidet Bodø - 1. oktober 2015.
NTP Plangrunnlag fra Avinor, Jernbaneverket, Kystverket og Statens vegvesen 1.
Holdninger til naturskader og klima TNS Gallups Klimabarometer 2 / 2010 Prosjekt: © 2011.
Fylkeskommunen sine oppgaver og ressursbehov Arild Fuglseth, samferdselssjef.
Kortere reisetid - hvilke effekter kan vi forvente for Hamarregionen? Atle Hauge, ex ØF nå HiL.
Jernbaneforum Øst =====ØSTFOLDBANEN ===== Halden 2. juni 2014 Velkommen til representanter fra Dalslandspendel!
HELHET – ENKELHET – KOMMUNIKASJON ”Jernbanen som regionutvikler”. Vestfold v/Osmund Ueland.
SAS rutetilbud Vigra Passasjerer Vigra 2006 (000)
Strategi for utbedret og ferjefri E39 innen 2035 Treffpunkt Hafast seniorrådgiver Håvard Austvik.
Hva tenkte interessenter og brukere i 2011 Oppsummering av interessenters og brukeres behov - fra «verkstedet» på Innhavet i januar 2011 vedr E6 Mørsvikbotn.
Ny bro over Glomma i Fredrikstad Presentasjon av planprogram Åpent møte
Helge Kolstad, Østfold fylkeskommune 1 COINCO og godstransport Forslag til møtet i politisk styringsgruppe, Gøteborg 30. oktober 2009.
Samferdsel inkl. Østlandspakka Orientering til kontaktutvalget 6. desember 2007.
”Velger du bussen, kan du ta livet med ro og studere landskapet mens det glir forbi.” 19. august 2009 Bengt Aarum - Østfold kollektivtrafikk.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Velkommen! Politisk dialogmøte 29. mars Ole Haabeth Østlandssamarbeidets leder.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Noen tanker rundt etablering av grønn grense Øyvind Dalen med bistand fra Gunnar Berglund og Rune Skeie.
Orienteringssaker Møte i rådmannsutvalget Torsdag 16. februar 2017
Interreg Europe - forutsetninger og erfaringer med norsk deltakelse så langt Mobiliseringskonferanse for Interreg B- og C-programer, Garderoen
Bompenger som politisk virkemiddel
NTP Handlingsprogram /23 Høringsprosessen i Telemark v/Anne-Gro Ahnstrøm, prosjektleder NTP.
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Nasjonal transportplan
Kommunemøter RPBA - om RTP
Kamp eller samarbeid?.
En fylkesmanns refleksjoner om beredskap og samvirke ved overgang til nye regioner Klikk for å legge inn navn / epost / telefon.
Grunnlaget for bedret kvalitet på jernbanen gjennom prioriteringer i NTP og HP Bane NORs Punktlighetsseminar 23. november 2017 Stein Batalden Avdelingsdirektør.
Nasjonal signalplan – «milepælsbasert»
Tredje rullebane Avinor Oslo Lufthavn
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
Kommunemøter RPBA - om RTP
Kulturnæringenes økonomiske geografi Skjer det noe utenfor Oslo?
Kulturnæringenes økonomiske geografi Skjer det noe utenfor Oslo?
Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Grenlandsbanen Vil gå gjennom tett utbygde områder i Skien/Porsgrunn
InterCity: Jobben er ennå ikke ferdig
Orientering om: RV.19 MOSS
Rv.19 Moss –Presentasjon av prosjektet
Litt om status Østfoldbanen august 2019
Utskrift av presentasjonen:

Grensekryssende jernbaneforbindelse mellom Halden og Trollhättan Problemer og utfordringer Møte med Dalslandspendel i Halden 2.juni

Hovedtema InterCity-utbyggingen Mer godstransport med bane Forutsigbar finansiering av kollektivtrafikken Vedlikeholdsetterslepet på fylkesvegene

InterCity-utbyggingen Forutsigbarhet avgjørende for effektiv planlegging Viktig å planlegge som ett prosjekt – til Lillehammer, Hønefoss, Skien og Halden – inkl. Oslo-navet Kontinuerlig planlegging ønskelig: kommunedelplan – reguleringsplan - utbyggingsplan Prosjektfinansiering = rasjonell utbygging Bare oppstart av Follobanen Mulig å forsere planlegging/utbygging?

Effekter langt utenfor Østlandet IC-utbyggingen vil gi redusert reisetid til Bergen, Trondheim og Göteborg Framtidig sammenknytning med Sørlandsbanen vil redusere reisetiden og binde Sørlandet, Telemark og Vestfold sammen til én region. InterCity-utbyggingen er avgjørende for gods- transporten på jernbane i hele Norge – og inn og ut av landet. Nesten alt gods går gjennom området, både for nasjonal og internasjonal transport.

Fremtidige godstransporter på bane Oslo– Göteborg– København – Kontinentet Stykkgodsstrøm- mer til/fra Oslo (eksl skip). Gods- volum i Mill.-tonn, 2011 og Kilde: Analyse og Strategi og TØI

Fremtidige godstransporter på bane Oslo– Göteborg– København– Kontinentet Import og eksport av Stykkgodsstrømmer til/fra Oslo. Eksl skip. Godsvolum i Mill.-tonn, 2040.