BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Advertisements

Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Torstein Ertsgaard Daglig leder Stjørdal 3D verksted as
Presentasjon for Byggevareindustrien
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
12. Oppsummering.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Cross-Media Advertising The Dove Nutrium Bar Case Study Workshop 20. mars 2002.
Styrearbeid i Norwegian
Laks og næringsutvikling i Kragerøvassdraget Ole Erik Elsrud.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
24-timers bytte-service for Norge. Innhold: •Introduksjon •Dekning i Norge •Informasjon vedlagt hver projektor før de blir utsendt fra InFocus •SilverPlus.
Kjøpsprosessen - forbrukermarkedet
Styr Smart I Smarte Nett
Östfold, utmaningar och möjligheter … men resten blir på norsk Kjell Arne Græsdal Daglig leder.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
© SørgardKonkurransestrategi1 Sekvensielle trekk: Norwegians etableringsstrategi Lars Sørgard Kilde: Hjemmeside til Konkurransestrategi (2003), Fagbokforlaget.
Fysioterapi i privatpraksis: nye utfordringer
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Selvbetjeningssystemer: Er det brukervennlig å gjøre jobben selv? Eric Breit Arbeidsforskningsinstituttet.
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
BEDAGENE ”Hvorfor endre 31 paragrafer og gi nye forskrifter nå?” Politisk rådgiver Roger Iversen Kommunal- og regionaldepartementet BE-dagene 2003.
Prognosesenteret November 2012
Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.
Effect of computerised evidence based guidelines on management of asthma and angina in adults in primary care: cluster randomised controlled trial Martin.
Geir Jangås – COO, Schibsted Norge Salg
MarinePack - FOU- program for sjømatemballering Verdikjede- og strategianalyse av emballering av frosne hvitfiskfileter Jan Gjerde Ole Jørgen Hanssen Kjersti.
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
Innovasjon Innovasjon
Gruppeundervisning /
Hvordan sette inn bakgrunnsbilde: 1.Høyreklikk på lysbildet og velg «Formater bakgrunn» 2.Velg «Fyll» > «Bilde eller tekstur» 3.Trykk «Sett inn fra Fil…»
Foretak Bjørnar Sæther SGO 4601 V-07. Struktur på forelesningen Hva er foretak? Foretak i økonomisk geografi Dimensjoner ved foretak Foretak og territorier.
2010 Introduksjonsforelesning Økonomisk aktivitet og økonomisk politikk Steinar Holden Økonomisk institutt, UiO 18. august.
Oppgave 2 Digitale Rettigheter slik de fremstår teknologisk, i forhold til hvilke rettigheter man som forbruker tradisjonelt har hatt.
- utvikling skaper verdier Digitale rekvisisjoner Standardiseringskonferansen 24. januar 2008.
Noen erfaringer fra NTNU ?
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Kapittel 11. Budsjetter Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Rammestyrt forretningsdrift til selvkost St Olavs Hospital, Allmenn Teknikk Avdelingssjef Mats Hobber.
10 år med digitalisering «Fra pain til gain» Det går ikke lenger å vente til i morgen – ikke bare må du sikre deg, du må utnytte fordelene! Hva kan vi.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Samhandling og prosessledelse
Markedsføring.
Helse og velferd, barnevern
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Matiq - outsourching.
KS Effektiviseringsnettverkene Nasjonale indikasjoner på effektivisering i kommunesektoren - Hovedresultater og konklusjoner Fürst og Høverstad ANS.
Introduksjonsforelesning Økonomisk aktivitet og økonomisk politikk
KOSTRA arbeidsgruppe rus- og psykisk helsearbeid
Salgspresentation.
Rekrutteringskampanjen 2015
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Prosjektpresentasjon
Kapittel 14 Kostnad –resultat–volumanalyser
Kjøpsatferd - bedriftsmarkedet
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Makroøkonomi for økonomer BI Trondheim Johannes Mauritzen K7.6 Steigum
Makroøkonomi for økonomer BI Trondheim Johannes Mauritzen K7.3 Steigum
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
ATEA.
Utskrift av presentasjonen:

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Tilbudet av displayannonser er større enn etterspørselen 90 % av alle annonsevisninger blir ikke solgt direkte fra publisist til annonsør, men blir tilgjengeliggjort for nettverkssalg. Utsolgthetsgraden i USA i 2006 var på 55 % Nettverkene selger overskuddet Fra 2006 til 2007 økte salget gjennom nettverk fra 5 % til 30 % i USA. Det har verken vært kompetanse, teknologi eller data til å optimalisere på det som selges gjennom nettverkene. Dette har i sin tur skapt lav respons og lav effekt  prispress Overkapasitet av varelager har skapt prispress og dårlige produkter Kilde: Bain IAB Digital Pricing Study.

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Nettverk har tidligere forsøkt å forbedre på ulike måter Målretting basert på brukerprofil og redaksjonell profil Noe teknologi til styring av målgrupper, dekning og frekvens Lite lønnsomt mediekjøp for annonsører ( i hovedsak mediebyråer ) Lite standardisering av formater og prosesser har gjort kjøp av digital annonsering ressurskrevende og lite lønnsomt. Manglende dokumentasjon og tilsynelatende lav effekt gjør det også mindre konkurransedyktig sammenlignet med andre mediekanaler. Behov for økt kvalitet Manuelle kjøpsprosesser har begrenset muligheten for optimalisering av annonsene. Manuelle prosesser, lite lønnsomhet og lav kvalitet tvinger frem endringer

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Behov for forenkling av kjøpsprosessen og bedre kvalitet av annonsevisningene har ført til fremdriften av AdExchange plattformer, DSP, SSP, real time bidding, etc. Det gir nye muligheter for mer presise og effektive kjøp av display annonser, noe markedet som helhet vil tjene på. Det kan også føre til endringer av makt og roller mellom aktørene som har ført til usikkerhet blant mange. Behov for endringer har bidratt til innovasjon og etablering av nye aktører

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Færre store medier gjør kjøpsprosessen enklere (fortsatt kompleks) Eksempel: I 2011 kjøpte Mediacom fra 240 ulike salgsorganisasjoner av displayannonsering Overkapasitet av varelager i Norge I mindre grad tilgjengeliggjort til nettverkene Prispress som følge av for mye tilbud i forhold til etterspørsel sett opp mot kvaliteten som leveres Norge senere ut enn andre markeder Muligheter for å dra lærdommer av andre markeder og utvikle markedet og forbedre dagens kjøpsprosess og kvaliteten på produktene Annerledeslandet Norge, men samme symptomer