3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvem tar opp lån – til hva, og har de råd? En analyse av gjeldsutviklingen i norske enkelthushold i 2006 Av Bjørn Helge Vatne Figurer til artikkel i Penger.
Advertisements

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juli 2010 Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Norges Eiendomsmeglerforbund ECON Poyry og FINN.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Januar 2010 Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Norges Eiendomsmeglerforbund ECON Poyry og FINN.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN TV-seing 2014 © TNS Årsrapport for TV-seing i Norge 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN TV-seing 2013 © TNS TV-seingen 2013 Årsrapport med offisielle.
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q2-16 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q2-16.
Årsrapport internettbruk 2014 © TNS TNS Gallup Årsrapport internettbruk 2014.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Brukeratferd i norske storbybibliotek. Bakgrunn for undersøkelsen Undersøkelsen i 2007 Biblioteket som læringsarena og uformelt sosialt møtested Problemstillinger.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
©TNS 2016 Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2016.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Radio listening in Norway
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Nasjonale radiokanaler
Regional radiolytting
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Oppsummering og informasjon om TVOV-undersøkelsen
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting i Norge 2014 Offisielle lyttertall fra Radioundersøkelsen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Sammendrag 2 Radiolytting er stabilt i Norge. 70 prosent av befolkningen lyttet til radio en gjennomsnittsdag i 2014, og vi brukte i snitt 90 minutter på radiolytting daglig. Dette er samme nivå som i NRKs radiokanaler sto for 59 minutter samlet og største enkeltkanal var NRK P1 med 41 minutter lyttertid. Vi lyttet til kommersiell radio 31 minutter daglig i P4 var største kommersielle radiokanal med 17 minutter mens Radio Norge var nest største kanal med 10 minutter daglig lyttertid. Den daglige lyttertiden holder seg stabil i aldersgruppen For aldersgruppen ser man et fall i daglig radiolytting fra 106 minutter til 99 minutter. Personer 60 år og eldre lytter fortsatt mest til radio, og har også en økning i daglig radiolytting fra 131 minutter til 135 minutter. Nivået på radiolyttingen er noe lavere i vinterhalvåret enn resten året. Vi lytter mer på radio på hverdager enn i helger og søndagene har det laveste nivået. 46% av radiolyttingen skjer utenfor eget hjem. NRKs radiokanaler hadde en markedsandel på 66,1% av lyttingen, en oppgang på 1,5 prosentpoeng fra P4 har redusert sin andel fra 20,2% til 18,9%, mens Radio Norge har redusert sin andel fra 11,4% til 10,7%. Blant radiosamkjøringene er NRK Andre størst etterfulgt av NRJ+, Storbyradioen og P5. Radiokanaler som ikke er med i målingen vil kunne ha en påvirkning på totaltallene.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 3 PPM-panelet rapporterer de offisielle lyttertallene for nasjonale radiokanaler og samkjøringer. I 2014 omfattet undersøkelsen NRK P1, NRK P2, NRK P3, P4, Radio Norge og samkjøringene NRK Andre, Storbyradioen, P5 og NRJ+. Dokumentasjon av hvilke radiokanaler som inngår i samkjøringene ligger bakerst i denne rapporten. Målingene foregår elektronisk og er basert på et representativt utvalg av 1000 personer 12 år og eldre. Personene bærer en PPM (Portable Peoplemeter), kalt Mediemeter, som registrerer all enkodet radio som de blir eksponert for. Lytting til lokalradio blir målt gjennom telefondelen av Radioundersøkelsen og er ikke en del av denne rapporten. Man kan lese mer om Radioundersøkelsen på Om Radioundersøkelsen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 1 Daglig dekning

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Gjennomsnittlig daglig dekning etter kanal (prosent) 5 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *Samkjøringen NRK Andre ble lagt til 20. januar 2014.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig dekning nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 2 Lyttertid

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid etter kanal (minutter) 8 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *Samkjøringen NRK Andre ble lagt til 20. januar 2014.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid etter kjønn og alder (minutter) 9 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid per uke 2013 og Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid etter ukedag (minutter) 11 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid blant lyttere etter kanal (minutter) 12 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *Samkjøringen NRK Andre ble lagt til 20. januar 2014.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Daglig lyttertid nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 3 Markedsandeler

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Markedsandeler av målte kanaler 2013 og Endring NRK P NRK P NRK P NRK Andre* P Radio Norge Storbyradioen P NRJ MetroStorby* NRK total Kommersiell total *MetroStorby ble tatt ut av målingen 14. november Samkjøringen NRK Andre ble lagt til 20. januar 2014.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Markedsandeler nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 4 Radiolytting gjennom døgnet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Radiolytting gjennom døgnet etter oppholdssted 18 Kilde: TNS Gallup PPM-panel 46% av lyttingen utenfor hjemmet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Radiolytting gjennom døgnet etter hverdag/helg 19 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 5 NRK Andre

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS NRK Andre splittet per kanal 21 Daglig dekning % Markedsandel % Daglig lyttertid (minutter) Daglig lyttertid blant lyttere (minutter) NRK P NRK mP NRK Nyheter NRK P13* NRK Sport NRK Klassisk* NRK Andre *NRK P13 og NRK Klassisk ble lagt til i undersøkelsen Totaltallene rapporteres for hele året 2014

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS 5 Vedlegg

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Målte kanaler i samkjøringene 23 NRK AndreStartDatoSluttDato NRK P NRK Nyheter FM NRK Nyheter Digital NRK mP3 FM NRK mP3 Digital NRK Sport NRK Klassisk NRK P NRJ+StartDatoSluttDato NRJ Oslo 2/Nesodden NRJ - web (Oslo) NRJ Bergen NRJ Stavanger NRJ Trondheim NRJ Kristiansand NRJ Tromsø NRJ Røyken og Hurum NRJ Oslo NRJ DAB NRJ Digital P7 Klem Web (Oslo) P7 Klem FM Nesodden/Oslo P7 Klem FM Follo P7 Klem DAB P7 Klem Digital P5StartDatoSluttDato P5 Trondheim P5 Stavanger P5 Oslo P5 Bergen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Målte kanaler i samkjøringene 24 MetroStorby ble tatt ut av målingen 14. november Fra 7. januar 2015 gjelder nye samkjøringer. Se hjemmesidene våre for mer informasjon om samkjøringene: MetroStorbyStartDatoSluttDato Radio Metro Ringeriket Beat Romerike Beat Oslo Metro Oslo Metro Gjøvik Metro Drammen Metro Trondheim Metro Østfold Radio Prime Halden Radio Prime Fredrikstad Radio Prime Sarpsborg Radio Prime Moss Metro Romerike ROX StorbyradioenStartDatoSluttDato Radio 1 Oslo/Romerike Radio 1 Bergen Radio 1 Stavanger Radio 1 Trondheim Voice Oslo Voice - web Voice Trondheim Voice Stavanger Voice - DAB Radio Rock Oslo Radio Rock Trondheim Radio Rock Bergen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS For mer informasjon: E-post: