Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser, rilleskinner og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 4.mai 2011.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bergen Vann Mai 2014.
Advertisements

Hvorfor rengjøre med tørris?
Arbeidsoppgaver for baneansvarlige Ansvarlig årgang G/J 10 Sesong 2012: årgang 2002.
- Avslutningsseminar prosjekt Fallende gjenstander
Kristen Nygaards hus Status og planer. Hva skal gjøres •Ombygging. Enkelte områder. –Styres av TA sentralt –Den jobben som nå starter •Vedlikehold. Ganske.
Reduksjon av hjorteviltpåkjørsler på vei og bane Tom André Edvardsen Mo i Rana, tirsdag 10. desember Foto: Bjørn Erik Olsen.
UNIVERSELL UTFORMING I KOMMUNAL PLANLEGGING
Trafficprinter sesong 2013 Trysil maskin AS. Trafficprinter har vært utleid til Visafo hele 2013 sesongen. • De har lagt ut 2700 symboler i Sverige i.
Spørsmål fra Ragnhild Røed, AP: 1.Om skoleveier; sikkerhet og brøyting 2.Om vinterdrift i sentrum.
Maria Wirkola Plansjef
Medisinsk tekniske tjenester Organisering Internhandelmodellen Stig Koteng, avd.sjef, MTA MTFL, 27. mai 2009.
TRYGGHETSKAMERA I TOG HVORFOR OG HVORDAN
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Arbeidsmiljø ved levetidsforlengelser Praktiske erfaringer
Leverandørutviklingsprosjekt
Miljøvennlig oppvarming av skoler i 3 faser
Leverandørkonferansen 21.mai 2013 Harald Thoresen, prosjektleder
Sanntids informasjonssystemer for kollektivtrafikken i Tromsø
Slide 1 GAZ DE FRANCE NORGE AS Doc. No.: Gjøa – Driftsstøtte kontrakter.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og servicenæringen i Drammen sentrum.
BYGGING AV KUNSTGRESBANE Kostnader: BYGGING AV KUNSTGRESBANE 2006.
Sektorutvalg Levekår 3. juni 2008 Historie Utfordring nr. 1 – prisstigning SSB indeksen ”Drift og vedlikehold av veier i alt” Prisstigning på gjennomsnittlig.
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
Velkommen! 4/4/2017.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Hygiene og renhold.

Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Kristin Loe Kjelstad 3.juni 2009
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli
Vedlegg 4 - Anleggsbeskrivelse 1. Om bussanlegget i Nittedal Eier: Kjulsveien 15 AS (tidl. Schøyen Gruppen A/S) Adresse: Kjulsveien 15, 1480 Slattum (del.
EIDET VELFORENING Årsmøte / Generalforsamling Tirsdag 13.mars 2012 kl
Tilbudskonferanse Kjøp av bistand til åpningsmarkering Ring 3-prosjektet Rv. 150 Ring 3 Ulven–Sinsen «Rotunden» - åpen rundkjøring på Ulvenveien.
Tilbudskonferanse Konkurransegrunnlag Asfaltarbeider Hammerfest kommune.
Bruk av salt i vinterdrifta Bruk av salt i vinterdrifta november 2015 Dagens praksis og erfaring med ny vinterdriftsstandard Hågen Ven Statens vegvesen.
NEDGRAVDE LØSNINGER er fremtiden - En effektiv, driftssikker og miljøvennlig renovasjonsløsning.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Rv. 4 Mohagen-Lygna Nytt kryss Lygna og akselerasjons- og retardasjonsfelt Mohagen.
Drift og vedlikehold Kjell Bjørvig Trafikkdirektør 20.Mai 2009.
TILBUDSKONFERANSE 1604 SKOGRYDDING NORD OG SØR Anne Lise Hovin.
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser og plattformer og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 3.mars 2014.
NEDGRAVDE LØSNINGER ER fremtiden - En effektiv, driftssikker og miljøvennlig renovasjonsløsning.
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS
Vinterdrift av kommunale veier
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Fellesbefaring: Transport av sand
Byutvikling i et friluftsperspektiv
Vegvesenprosjektet Nina Larsgård.
Markarådet 5. mai 2015 Bjørn Bugge 2015 Markarådet Mai 2015.
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Presis, ofte og behagelig
Hovedrapport – erfaringer fra fjorårets rapportering og hvordan ser årets ut? Plenumsdiskusjon: Hva må til for å komme i mål til våren.
Fv Bustneslia Rana kommune
MONTASJE AV HULLDEKKER
Organisasjonskart Prosjektleder BU Geir Olsvold SHA/HMS Anskaffelser
Offentlige anskaffelser
Utskrift av presentasjonen:

Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser, rilleskinner og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 4.mai 2011

Innhold Presentasjon av deltakere fra Bybanen AS Kort om byggetrinn 1 og 2 Beskrivelse av anskaffelsens formål, omfang og hovedområder Sikkerhetsmessige forhold

Bybanen 1. byggetrinn Byparken-Nesttun 9,8 kilometer dobbeltspor 15 holdeplasser 4 tunneler 3 broer 6 likeretterstasjoner Driftssentral, Driftsbygg og verkstedbygg på Kronstad Banen er elektrifisert med 750 V DC likestrøm fra kontaktledning 12 sporvogner ( +5 ) - Variobahn

Bybanen 2. byggetrinn Nesttun-Lagunen I underkant av 4 kilometer dobbeltspor 5 nye holdeplasser 2 nye kryss med kjørevei 2 nye tunneler 2 nye broer Gangkryssing ved holdeplasser og gågate 2 nye likeretterstasjoner

Beskrivelse av anskaffelsens formål Formålet med anskaffelsen er å: sikre at Bybanens anlegg fremstår rene, ordentlige og velstelte bidra til driftssikkerhet medvirke til fremkommelighet og sikkerhet for passasjerer ved opphold på Bybanens fasiliteter Avtalens varighet: 3 år + opsjon 1+1 år

Beskrivelse av anskaffelsens omfang Rundt 9,8 km dobbeltspor 15 holdeplasser Rundt 4,5 km er rilleskinner (fast dekke) Rundt 3,7 km fortau- G/S veg Byggetrinn 1 – åpnet 22. juni 2010 Fra Byparken til Nesttun 1 Rundt 4 km dobbeltspor 5 holdeplasser Rundt 0,6 km er rilleskinner (fast dekke) Rundt 1,1 km fortau- G/S veg Byggetrinn 2 – vår/sommer 2013 Fra Nesttun til Lagunen 2

Holdeplasser, plattformer og omkringliggende områder 15 holdeplasser i byggetrinn 1 og 5 nye holdeplasser fra våren/sommeren 2013 i forbindelse med byggetrinn 2 Hovedoppgavene vil være: –Tømming av avfallsbeholdere heretter kalt søppel-spann (inkl askebegre), og rengjøring av disse, fjerning av avfall mellom plattformer og omkringliggende områder –Vask og spyling/feiing av plattform (inklusive kantstein) herunder fjerning av tyggegummi –Vask av glass i leskur, rekkverk, skilter, og benker –Fjerning av ulovlig reklame, plakater, klistremerker og tagging/graffiti samt rapportering av skader og hærverk –Vask av tak leskur, herunder inspeksjon og renhold av takrenner I tillegg til ovennevnte oppgaver, forventes leverandør å gjennomføre andre oppgaver som naturlig faller innunder oppgaven med å holde holdeplasser og plattformer rene. Primært kvalitetskrav. Plan og løsningsforslag fra leverandør. Spesielt design leskur, rekkverk og glass, benker og søppelspann

Prinsippskisse holdeplass

Nesttun holdeplass To midlertidige, asfalterte plattformer uten varme.

ca 4,5 km av dobbeltspor (byggetrinn 1) ca 300 rillesluk og 50 kjeftesluk (byggetrinn 1) ca 1 km på depot Kronstad (ikke dobbeltspor) ca 0,6 km av dobbeltspor (byggetrinn 2) – justering Anslår forholdsmessig antall rille- og kjeftesluk som i byggetrinn 1 Følgende hovedoppgaver skal utføres: –Renhold av rilleskinner og feiing av trasé med rilleskinner –Renhold løvfalls-sesong Byparken-Nonneseter –Tømming av slamkummer (rille- og kjeftesluk) Rilleskinner skal holdes ren for vann, is, avfall, støv og skit og avfallet skal fjernes. Kvalitets- og frekvenskrav. Leverandør skal legge frem plan- og løsningsforslag. Renhold av rilleskinner og rilledrenering

Rundt 3,7 km fortau- G/S i byggetrinn 1 Rundt 1,1 km G/S i byggetrinn 2 – endelig ansvar ikke avklart Nesttun – 110meter (v/hensettingsspor), Skjold – 655 meter (fra holdeplass til Lagunen, Lagunen meter (fra holdeplass over bro til parkeringsplass – 180 meter og gangvei langs Apeltunvassdraget til holdeplass – 135 meter) Parseller Florida/Strømmen og Paradis m2 Følgende hovedoppgavene skal utføres: –Renhold og vedlikehold av fortau (feiing/spyling) –Sjekk, reparasjon og erstatning av kantstein –Søppelplukking i trasé og omkringliggende områder –Klipping av gress i parseller Leveranse i forhold til klipping av gress i parseller Florida/Strømmen og Paradis, skal først skje fra Kvalitets- og frekvenskrav. Leverandør skal legge frem plan- og løsningsforslag. Renhold fortau, langs trasé og grøntvedlikehold

Fortau og G/S som Bybanen AS har vedlikeholdsansvar for Tilkomstveger til plattform og overganger mellom plattformer (herunder trapper Wergeland og Paradis) Depot på Kronstad Midlertidig plattform Nesttun Hovedoppgaver: –Brøyting, rydding, salting ihht. kvalitets- og tidskrav Bestillingsoppgaver: –Brøyting i trasé (responstid 12 timer) –Opplessing og bortkjøring av snø (responstid 24 timer) –Manuell snørydding (responstid 24 timer) Leverandør skal legge frem plan- og løsningsforslag. Vintervedlikehold

Sikkerhetsgodkjenning og sikkerhet ved jobb på/ved bane Kjøper er tildelt sikkerhetsgodkjenning for drift av infrastruktur av Statens jernbanetilsyn For alt personell hos Leverandøren som utfører arbeid av betydning for sikkerheten kreves det som et minimum gjennomført entreprenørkurs hos Kjøper.

Pågående sikkerhetsarbeid Pågående sikkerhetsarbeid vil kunne medføre gjerder/rekkverk på deler av traséen. Smalt fortau Møllendalsveien-Forum Kino – mulig gjerde Smalt fortau ved Rema 1000 Danmarksplass og Bien Bar – mulig gjerde Foran Årstad skole – mulig gjerde Kryssing av spor mot bussholdeplass ved Sletten – mulig gjerde mellom kjørebane & fortau og mellom plattform/holdeplass og gangfelt Fantoft-Slettebakken – mulig gjerde mellom holdeplass og tunnel