Få det ut! Presse og sosiale medier i Fasteaksjonen Hege Kristin Ulvin Andreas van der Eynden Sundvolden 23. januar 2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Den kristne fasten Nei, dette er fasten jeg har valgt: å løse urettferdige lenker, sprenge båndene i åket, sette undertrykte fri og bryte hvert åk i.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Når skal Ta med troen hjem – samlingene være?! Vi anbefaler å bruke tiden under menighetens faste gudstjeneste til slike samlinger. Samlingen kan holdes.
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Fasteaksjonen Fra nord til sør kjemper mennesker mot tørke, flom og ekstreme værforhold. De som har minst rammes mest. Blir du med i kampen mot.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 Naturkatastrofer rammer alltid fattige hardest. Klimaendringene fører til mer flom, tørke og ekstremvær. Din innsats.
Åpenhet, samarbeid, deltakelse Hvilke muligheter har Framtidens byer med sosiale medier og e-Governance/Gov 2.0? Dag Petter Svendsen Statsviter og analytiker.
Politikeropplæring 11. januar 2012
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
INNSAMLING kreativt verksted Inspirasjonssamling, Sundvolden 16.jan 2010 Nils Harald Strøm og Kristin H. Tobiassen.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON Årlig aksjon i fastetiden Hele menighetens aksjon Samlet inn 28 millioner i bøssebærere i hele Norge, flertallet.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 FLASKEPOSTKAMPANJEN Hvert år under Kirkens Nødhjelps fasteaksjon oppfordrer vi og Changemaker folk i Norge til å gi.
1 Kirkens Nødhjelps fasteaksjon Årlig aksjon i fastetiden. Hele menighetens aksjon. Samlet inn 31.5 millioner i bøssebærere Over.
INNSAMLING money, money, money It IS funny! flomsikre hus i Bangladesh vanncisterner i tørkeområder i Brasil fattige bønder får.
Strategiplan
FAU og Styreopplæring Velkommen til opplæring og erfaringsutveksling foreldretillitsvalgte Fra barneskolene er det invitert 3 fra hver skole: FAU.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Synlighet - fasteaksjonen 2015
Litt informasjon til deg som skal holde foredraget: Dette foredraget holdes beste gjennom også å vise fasteaksjonsfilmen som følger med. Filmen finnes.
Fasteaksjonen 2015 Årets tema: Klima og vann «I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg»
Litt informasjon til deg som skal holde foredraget: Dette foredraget holdes beste gjennom også å vise fasteaksjonsfilmen som følger med. Filmen finnes.
Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Sånn gjør vi det i Rælingen! Bånn gass for fasteaksjonen.
Din innsats betyr en forskjell i manges liv! Hva går pengene til?
KLUBBESØK 2275.
Fasteaksjonen som det diakonale prosjektet i reformasjonsjubiléet
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Til deg som skal holde denne presentasjonen: I 2017 markerer kirkene i Norge at det er 500 år siden reformasjonen, og de har valgt Fasteaksjonen som sitt.
Demensaksjonen 2017 Bøsseaksjonen og innsamling.
Hvilke plattformer bruker dere?
Til deg som skal holde denne presentasjonen:
Historien om Kirkens Nødhjelp startet med sjømannspresten som fikk i oppdrag å reise ned til Tyskland i 1947, for å se til kirka. Det var stor nød i Tyskland,
Sosiale medier på En innføring.
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Ved inngangen til fastetiden er det en påminnelse om at vi er Kristus sine armer og hender.
Gode venner som hjelper andre
MEDIA.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
HVA GJØR KIRKENS NØDHJELP?
Obs. Denne presentasjonen er ikke ment å vises til barna
Hva er Demensaksjonen? En landsdekkende kampanje for å samle inn penger til forskning på Alzheimer og demens og skape oppmerksomhet om sykdommen Annonsering.
Invitasjon til Helt sjef!
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Enkel brukerveiledning
Foreldremøte 7. mars Konfirmant 2019.
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Få det ut! Presse og sosiale medier i Fasteaksjonen Hege Kristin Ulvin Andreas van der Eynden Sundvolden 23. januar 2016

Fasteaksjonen 2015 Ca. 530 presseklipp (Retriever) Fordeling oppslag i papiraviser: - 6 prosent nasjonale - 2 prosent regionale - 92 prosent lokale

Store muligheter i lokalpressen Lav terskel for å få på stoff Journalister vil ha tips Ungdomsstoff er en vinner Aktuelt tema

Dere gjør jobben best! Lokalpressen er vår viktigste kanal for å mobilisere bøssebærere og givere Lokalkunnskap - nærhet til saken Lokale pressekontakter Lokalpressen avhengig av relasjonen til lokalmiljøet Hovedkontoret langt unna

Stunts selger – og motiverer Engasjerer konfirmantene Gir oppmerksomhet Engasjerer andre – gir bøssebærere og penger

Vil slå fjorårets rekordinnsamling Budstikka, Eyvind Sverre Menne Side 31 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen. Grinilund og Østerås menigheter hadde innsamlingsrekord under fjorårets fasteaksjon. - Den rekorden skal slås i år, sier kateket Lille Andersen. © Budstikka

I morgen kan også du bidra i aksjonen Avisa Nordland, Aleksander Ramberg Seksjon: GENERAL Side 15, del 1 Publisert på trykk. Her gir ordføreren sin støtte. I morgen besøker konfirmantene deg. © Avisa Nordland

Banker på og synger ut Tidens Krav, Seksjon: FOLK Side 10, del 1 Publisert på trykk. Konfirmanter fra hele Nordmøre skal delta i Kirkens nødhjelps fasteaksjon. For konfirmantene som hører under Kristiansund menighet, blir det en ekstra travel dag: Etter felles middag, er de klokka gang på sine roder for å fylle opp bøssene. Selv om bøssene er stappfulle et par timer senere, er det fortsatt ikke over. Klokka skal de lage show i Kirkelandet kirke. © Tidens Krav

Har gitt bort brød I løpet av ti år har to av byens bakerier gitt bort brød til Kirkens Nødhjelp. Lørdag er det igjen tid for å dele ut brød på Torvet. © Kristiansand Avis

Klar for fasteaksjon Troms Folkeblad HTG, Reidar Ingebrigtsen, Side 11 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen. I helga går startskuddet for den årlige fasteaksjonen til inntekt for Kirkens Nødhjelp. © Troms Folkeblad

Kristne og muslimer aksjonerer sammen Sarpsborg Arbeiderblad, TOR VISKUM Side 22 Publisert på trykk. Profil: Kirkens Nødhjelp. For andre året går kristne og muslimer sammen i fasteaksjonen. © Sarpsborg Arbeiderblad

Stor oppslutning om fasteaksjon Framtid i Nord, :53 Thomas Wahlgren Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Resultatet for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon i Nordreisa ble på nær kroner. Summen kan måle seg med det aller beste som har blitt samlet inn de siste årene. - En stor takk til alle som har bidratt til dette gode resultatet. © Framtid i Nord Se webartikkelen på

Bøsseinnsamling for nødhjelp Ringerikes Blad, :00 Publisert på nett. Profil: Fasteaksjonen. Fra og med søndag gjennomføres Kirkens Nødhjelps fasteaksjon Fasteaksjonen Utfordrer oss til å gi penger til rent vann nåt katastrofen rammer. I kriser er vann kritisk. © Ringerikes Blad Se webartikkelen på

I kriser er vatn kritisk Vest-Telemark Blad, Side 17 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen. Klimaendringane fører til fleire og verre katastrofar, og trugar tilgang på reint vatn. © Vest-Telemark Blad

I kriser er vann kritisk Brønnøysunds Avis, Daglig leder Gerd Gabrielsen, og sogneprest Ådne Njå Brønnøy menighet Side 24 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen mars går Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2015 av stabelen på Sør-Helgeland. Konfirmantene, med støtte fra foreldre og foresatte, vil dra rundt i distriktet og samle inn penger. © Brønnøysunds Avis

I kriser er vann kritisk! Aura Avis, Side 24 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen mars går Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2015 av stabelen. Hvert år går om lag bøssebærere fra dør til dør, og samler inn penger til Kikens Nødhjelps fasteaksjon. © Aura Avis

Pressemeldinger Ferdige pressemeldinger på fasteaksjonen.no Tilpass ferdig tekst Send til redaksjon Ring for oppfølging

Presseinnsalg Lag pressemelding (enkel, informativ tekst – i word) Ring journalist og fortelle om saken din Send over informasjon/pressemelding på epost Følg opp – det er lov å mase! Kan ikke pressen komme? Send pressemelding og bilder

Gode tips?

SOME / FASTEAKSJONEN 2016 Oversikt, tips, triks og utfordringer.

AGENDA Kirkens Nødhjelps sosiale medier – en oversikt Bruk av sosiale medier i Fasteaksjonen 2016 Informasjonsflyt Noen tips og triks

FACEBOOK Ca følgere Vårt største sosiale medium Viktig annonsekanal – synlighet på FB er ikke gratis! «Alle» har Facebook-kontoer Her når vi hele Norge «Hvem vi er og hva vi gjør»

INSTAGRAM Ca følgere I hovedsak en kanal for å dele pene bilder Nå også annonsekanal (eies av Facebook) Yngre målgruppe Konfirmanter er på Insta!

TWITTER Ca følgere Brukes og leses av politikere, journalister etc. Hyppig brukt i politisk diskusjon Følger nyhetsbildet tett Et sted folk ser etter siste nytt

DIALOG Selve fundamentet i de sosiale mediene er dialog Av og til stormer det – hundrevis av kommentarer Negative kommentarer er ikke farlig! –KN har ressurser til å håndtere dette

SPREDNING Synlighet i sosiale medier baserer seg på spredning Spredning kan kjøpes Men: Alt dere deler bidrar til spredning Spredning bidrar til at flere ser annonser På Facebook er «all PR god PR» (til en viss grad…)

FASTEAKSJONEN 2016 På sosiale medier består FA av ulike deler: –Annonsekampanjen –Innhold fra KN sentralt –Lokalt engasjement

ANNONSEKAMPANJEN Facebook og Instagram Skal nå omtrent en million nordmenn tre ganger i løpet av siste uke før aksjonen To hovedmål –Berede grunnen for bøssebærerne –Dekke opp der vi ikke har bøssebærere Også: Takke

INNHOLD FRA BG3 Historier fra felt Nettsaker Presseoppslag Fastetid Politisk kampanje

LOKALT ENGASJEMENT Flere av våre mest populære poster handler om lokalt engasjement Dette er godt innhold! Viktig for å øke synligheten

INFORMASJONSFLYT Vi vil ha historier fra din menighet! Inspirerende for dem som blir vist frem, og for andre Denne typen innhold engasjerer våre følgere En viktig takk til dem som bidrar

HVA OG HVORDAN Alt engasjement er av det gode Hold det enkelt! –Et kjapt bilde – gjerne fra mobiltelefon (men NB: ikke MMS) –Navn – NB: Samtykke! –Sitat/kontekst –Mail til / Send på

EKSEMPLER

NOEN TIPS Kan distribuere lokalt fra sentral side Grupper fungerer! Messenger fungerer! Deling fungerer! All synlighet løfter Fasteaksjonen som helhet.

TIL SLUTT Hold det enkelt Send heller en historie for mye enn en for lite Vi bruker det aller meste av det som kommer inn Del alt du orker! Snakk om KN/FA i egne kanaler! Andreas kan bistå med både praktisk og teknisk support

TAKK Kontakt: Andreas van der Eynden e-post: Tlf.: