Barnehagar og psykisk helse Kirsten H. Flaten Dosent, HiSF
VIKTIGE TEMA Grupper og roller i barnegruppa.(td å vera tøffingen i gruppa, syndebukken osv) Stress i familien.(begge foreldra i jobb, høge krav) Lange dagar i barnehagen, kva har det å seie for barnet. (1-åringen som har 9 timar på "jobb")
Også viktig Har vi flytta prestasjonspresset ned i barnehagen?
Basis Sunn og tidlig tilknyting Aldersadekvat kompetanse Være der trivsel vert verdsett Kjensle av kontroll over livssituasjon Meistre stress
Ein kvalitetsbarnehage; 1. Tilstrekkelig og faglært personale 2. Små barnegrupper 3. Velutstyrt og tilpassa leikerom og uteområder 4. Barns og voksnes samhandling prega av omsorg 5. Leik og stimulering av læring Zachrisson, Lekhal og Schjølberg, 2010
Eit heilt vanlig barn – står dei på lista over utryddingstrua?
Dei greie og dei rare – barna sine måter og vurdere på
Vær særskilt obs på born som ikkje heilt får innpass i jamnalder gruppa (Drugeli, s 128 – 132)
The terrible 2’s -2-3 åringar er den aldersgruppa med høgast aggresjon -Open (overt) aggresjon; slå, bite, dytte -Skjulte (covert) aggresjon; regelbryting og hærverk hos eldre barn -Ca 4% - for høge og stabile nivå av aggresjon
Wickstrøm et al 2011 Ca 12 % av 4åringene hadde psykisk helseproblem i så stor grad at det gav diagnose like mykje innagerende som utagerende
Ta engstelse på alvor utan å dramatisere
1000 kroners spørsmåla Kvar sluttar normalt og kvar byrjar avvik ? Kva er godt nok ?
Barn kan skjule sårbarhet, angst og depresjon gjennom aggresjon
Werner & Smith, 1992 Opp mot 50% av barn som veks opp i risikomiljø klarer seg sosialt og i arbeidslivet når dei vert voksne
Sensitive barn Biologisk sensitive barn Høgsensitive barn Introverte barn
Voksenrolla Ta barnet på alvor! Tid nok til å bli trygg Kose seg sammen Gå inn i leik – og trekke med fleire Tåle å stå i det saman med barnet Akkurat nok press Ikkje ta bornets frustrasjon personleg Rollemodell!!
Evidensbaserte program Betyr at det er forska på effekten av programmet og at det virker slik det skal
Forebyggande program Kule krabatar leikar – retta mot barna Cool Little kids – retta mot foreldra ….. og andre program
gruppetrening Møte andre med samme problem Bevisstgjøring i forhold til kroppsspråk / egne signaler Handtere avvisning Prøve ut / eksponering Målsetting Avspenningsteknikk
Kule krabatar leikar Leksjon 1 MerksemdSamarbeidsviljeKjenslereaksjonarInteraksjon Barn Barn Barn 3 Sjuk Barn 4 Sjuk Barn Leksjon 6 MerksemdSamarbeidsviljeKjenslereaksjonarInteraksjon Barn Barn Barn Barn Barn
Ulvund & Smith grunnlag for optimisme i forhold til hjelpetiltaks effekt for samspill og utvikling
Vi er deres hverdagshelter. Bestevenner. For noen er vi det tryggeste barna har i livet. For noen er vi alt. Johansen, 2012
Referanseliste Drugli, May Britt (2013) Atferdsvansker hos barn. Cappelen Damm Akademisk Flaten, Kirsten (2013) Barnehagebarn og angst, Gyldendal Akademisk Sjøvik, Palma (red) (2014) En barnehage for alle. Universitetsforlaget