Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertYngve Bjerke Endret for 9 år siden
1
Markedsføring kommunikasjon
2
Markedsføring Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
3
Markedsføring markedsføring er bevisste handlinger mot kunden satt i system….
4
Markedsføring Produkt Definisjon av kunder og marked Verdier Mål Strategi Handling(splan)
5
Markedsføring Verdier ; Hva skal vi stå for. (?) Hva skal vi stå for. (?) Interne grunnstener Interne grunnstener
6
Markedsføring Kunder; Hvem er våre kunder/kundegrupper Hvorfor er de våre kunder Karakteristika
7
Markedsføring Situasjonsanalyse; Interne og eksterne arbeidsbetingelser Sterke og svake sider Muligheter og trusler Organisasjon
8
Markedsføring Marked Definere marked Geografisk Begrensninger
9
Markedsføring Mål. Uansett må man ha et mål!! Hovedmål. Kvantitativt og kvalitativt Delmål Kommunikasjonsmål mål internmarkedsføring
10
Markedsføring Strategi = hvordan nå målet/målene. = hvordan nå målet/målene. - og på hvilken måte - og på hvilken måte
11
Markedsføring Handlingsplan. målgruppe hvilke produkt/produkter hvor når hvordan budskap kanal(er) Budskap Mengde/frekvens
12
Markedsføring Aktivitetskalender/plan gjennomføring budsjett evaluering endringer nye mål/stategi/handling/budsjetter/gjennom føring
13
Markedsføring Kanalvalg; definisjon kunde hvor hvor mange Hvordan/hvor Beste komm.plattform Uttrykk
14
Markedsføring ”Den som sier at lykken ikke kan kjøpes for penger, har besøkt feil butikk” Mae West Mae West
15
Markedsføring god markedsføring kan brukes til alt!
16
Markedsføring Takk for oppmerksomheten! Georg Vestby Georg Vestby UE Akershus UE Akershus
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.