Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MARKEDSFØRING Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MARKEDSFØRING Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014."— Utskrift av presentasjonen:

1 MARKEDSFØRING Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014

2 Hvordan ser andre på oss? Hvilken profil har vi i markedet? Hvordan blir vi oppfattet? Hvilket omdømme/rykte har vi?

3 Hvordan vil vi at andre skal se oss?

4 Hva ønsker vi at kunden skal tenke og si om oss?

5 Hvordan vil vi at de ansatte skal være?

6 Hva må du som leder gjøre?

7 Du må sammen med dine medarbeidere dele noen drømmer og bli enige om retningen for fremtida. Hva er din drøm/visjon?

8 Har du en visjon eller forretningside? Forretningside: Skal si noe om • MARKED/MÅLGRUPPER • PRODUKTER • HVORFOR KUNDEN SKAL VELGE OSS

9 Hvordan bevege seg i samme retning? Felles plattform/Felles VERDIER: • FARVERIKE? • OMSORGSFULLE? • EFFEKTIVE? • SERVICEORIENTERTE? • TILLITSFULLE? • LOJALE? • PROFESJONELLE? • LØNNSOMME? • MORSOMME? • ???

10 Hvilke løfter kan vi gi våre kunder? Løfter: Hvilke kundeløfter vil dere gi deres kunder?

11 Målsettinger Formuler dine målsettinger på kort og lang sikt. Målene kan være både KVANTITATIVE og KVALITATIVE. Målsettinger skal være: REALISTISKE (mulig å nå) MÅLBARE (mulig å etterprøve) TIDSAVGENSET (mulig i en periode)

12 Hvordan nå våre mål? 1.Vi må starte med å vite hvor vi står? Finne ut hvilke fordeler vi besitter, hvilke ulemper/svakheter vi har, hvilke muligheter vi har fremover og hvilke trusler som kan påvirke oss i fremtida

13 Markedsføring

14 Ulike markedsføringsformer!! 3 former for markedsføring. Alle 3 like viktig! • INTERNMARKEDSFØRING • EKSTERNMARKEDSFØRING • INTERAKTIV MARKEDSFØRING

15 Hva er egentlig markedsføring? Bestem deg for hvordan du vil spille? Angrep eller forsvar? De beste tør å angripe og har tro på egen kompetanse og konkurranseevne! F.eks: Rosenborg Aksel Lund Svindal Bjørn Dæhlie Drillos første periode med landslaget Espen Bredesen

16 1.Analyser bedriftens sterke og svake sider, men fokuser på bedriftens muligheter og trusler i fremtida 2.Sett mål. Da kan du sjekke underveis. 3.Velg en strategi. Den må henge sammen med hvordan du ønsker å bli oppfattet i markedet og av de målgruppene du retter deg mot (profilering). 4.Koordinering og handlingsplaner for hva du og dine medarbeidere ønsker og prioriterer å gjøre. 5.Det meste koster penger, men alt krever tid! Sett opp budsjett for det du har tenkt å gjennomføre. 6.Vurder, evaluer og kontroller. Først når du har gjort det kan du justere og om nødvendig endre kurs. Planlegging  Lag en plan – og følg den!  Lag en markedsplan:


Laste ned ppt "MARKEDSFØRING Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google