Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 1 Profil Profileringen av et arrangement –Hva? –Når? –Hvordan? Men hva med hvorfor?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 1 Profil Profileringen av et arrangement –Hva? –Når? –Hvordan? Men hva med hvorfor?"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 1 Profil Profileringen av et arrangement –Hva? –Når? –Hvordan? Men hva med hvorfor?

3 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 2 Varemerke Et navn, symbol, tegn, mønster eller en kombinasjon av disse, skapt med den hensikt å identifisere en vare eller tjeneste, og skille dem fra konkurrentenes tjenester

4 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 3 Merkevare Det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke

5 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 4 Profilbygging Tre ord om din forening

6 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 5 Profil og omdømme –Hvordan en studentforening oppfattes av sine omgivelser og sine brukere –Alle studentforeninger har en profil eller et omdømme –Profileringen går ut på aktivt påvirke dette omdømmet

7 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 6 God profilering En god profil og god profilering –Er verken dyrt eller veldig krevende –Samler organisasjonen og gjør den mer veldreven –En god organisasjon vil igjen lette profileringen

8 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 7 SWOT analysen –Utviklet ved Harvard Business School i USA –En effektiv måte å identifisere styrker og svakheter ved foreningen –Dette vil gjøre det mulig å analysere frem muligheter og trusler din forening kan gå i møte –Utformes ved hjelp av en brainstorming –Kan brukes på mange måter

9 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 8 SWOT Styrker: Engasjerte medlemmer Sentrale lokaler Gode arrangementer Svakheter: Få medlemmer Slitte og uegnede lokaler Muligheter: Flere besøkende Bedre samarbeidet med andre foreninger Trusler: Dårlig rekruttering Dårlig kontinuitet

10 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 9 Profilbygging En virksomhetsidé –Hvorfor i all verden finnes vi? En idé som i form av en visjon uttrykker en innstilling til den virkelighet foreningen eksisterer i. En visjon som inspirerer og ligger til grunn for alle handlingene foreningen foretar seg. Tre kjerneverdier –Tre enkeltord som definerer foreningens målsettinger. Disse skal være enkle for foreningens medlemmer å huske, og enkle for eksterne å forstå. En payoff –En kort setning eller et ord som på en snedig, lettfattelig og intelligent måte definerer foreningens virke eller hensikt.

11 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 10 Øvelse Gå sammen to og to –Virksomhetside Studio er studentfestivalen i Oslo og er et underutvalg av Det Norske Studentersamfund. Studio har som hensikt å…. –Tre kjerneverdier –Pay off/motto

12 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 11 Profildokumenter –Organisasjonsprofil –Arrangementsprofil –Grafisk profil


Laste ned ppt "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3 1 Profil Profileringen av et arrangement –Hva? –Når? –Hvordan? Men hva med hvorfor?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google