Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSvanhild Hetland Endret for 9 år siden
1
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16
2
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 2
3
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 3
4
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 4 ROTARYs 5 KJERNEVERDIER Tjeneste Fellesskap, Vennskap, Kameratskap Mangfold Integritet Lederskap
5
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 5 KJERNEVERDIER - IDENTITET Kjerneverdiene gir oss identitet som rotarianere Å styrke Rotarys identitet og profil i markedet - en av hovedoppgavene inn i en ny fremtid for Rotary Rotary i Norge stå sammen for å få oppmerksomhet i det nasjonale bildet, fra media både lokalt og nasjonalt
6
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 6 3 STRATEGIER 1.Støtte og styrke klubbene 2.Fokusere på og øke humanitær tjeneste 3.Forsterke den offentlige oppmerksomheten og profilen - PR og kommunikasjon
7
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 7 ROTARY’s TOPP INITIATIV FOR Å NÅ MÅLENE I STRATEGISK PLAN Utryddelse av Polio Styrke Rotary – enhetlig, konsistent image – Rotary Brand Center – ny grafisk profil Redesign websider Regionale medlemsplaner Ny Grant Model (Future Vision) Rotary Club Central (online planleggings verktøy) Rotary Showcase (online mulighet for å publisere prosjekt og service aktiviteter)
8
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 8 VERKTØY Vägledning för en aktiv og fremgångsrik klubb 245-SV Strategic Planning Guide www.rotary.no + www.rotary.no/d2310 www.rotary.nowww.rotary.no/d2310 www.rotary.org www.rotary.org www.rotary.org/myrotary www.rotary.org/myrotary www.rotary.org/brandcenter www.rotary.org/brandcenter www.rotary.org/clubcrentral www.rotary.org/clubcrentral www.rotary.org/showcase www.rotary.org/showcase
9
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 9 STYRKE ROTARY Hvordan er Rotary image i Norge ? Hvordan styrker vi Rotarys brand og image her i Norge ?
10
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 10 KJERNENVERDIENEKOMMUNIKASJON ROTARYs VAREMERKE STRATEGI Hvorfor vi finnes Hva vi tror på Hvordan vi snakker om organisasjonen
11
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 11 HVA KAN VI GJØRE FOR Å STYRKE ROTARYs BRAND ? • Bygge opp en funksjonell PR-organisasjon, sone, land, distrikt og klubb - medlemsnett • Følge felles strategi og retningslinjer • Forstå at vi er ett brand, men med plass til diversitet • Erkjenn at PR krever kontinuerlig arbeid og et budsjett • Vær bevisst på at DU er public relations !
12
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 12 PR MÅL 2014-2015 FOR SONE 16 1.PR komité og strategi/plan for intern og ekstern kommunikasjon i alle distrikt med budsjett 2.PR ansvarlig i alle klubber med budsjett 3.Styrke Rotary – alle distrikt skal få informasjon og opplæring 4.PR seminar i alle land i sonen 5.Dato for felles PR aktiviteter – 23. februar og 24. oktober 6.Utarbeide aktivitetskalender og PR verktøykasse tilpasset distrikt og klubber
13
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 13 ROTARIANERE ROLLEMODELLER • Vi får ikke den oppmerksomhet eksternt som vi ønsker hvis den interne kommunikasjonen ikke fungerer
14
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 14 LIGHT UP ROTARY • Det hele begynner med deg og meg • Light up Rotary Med symbolikk fra fyrtårnet : DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE !
15
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 15 TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN ! Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Rotary Public Image Coordinator sone 16 Færder Rotary Klubb ibz@zeiner.no Mobiltlf. 913 61 476, Jobb 333 59 904
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.