Risiko- og sårbarheitsanalysar v/Haavard Stensvand fylkesberedskapssjef.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvorfor det - hva snakker vi om?
Advertisements

E-forvaltning og offentlighet Dag Wiese Schartum.
Risikovurdering Systematisk HMS – arbeid dreier seg om mestring av risiko, for å unngå skader og sykdom Mestring av risiko- redusere eller fjerne.
Forebygging av naturskader – arealplan som verktøy
Saksbehandling i ht Plan- og bygningsloven
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
Brannsjefkonferansen 2005
”Tilpasning til nye værforhold” - Lunsjseminar KS 19. september
Reguleringsplaner.
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
Korleis lage Kompetanse- og opplæringsportal Opprette og legge innhald i opplæringsportal.
Ny plandel i plan- og bygningsloven. 2 Miljøverndepartementet februar 2008 Ny plandel i PBL Ny plandel av plan og bygningsloven Lovforslaget lagt fram.
Elise Nordskag Rådgiver areal og plan Bykle kommune
Litt om håndtering av risiko
Aktørenes roller i planprosessene
Samarbeid og virkemidler for markedsdrevet utbygging i knutepunkt og tettsteder AV/EP
Dagens tema: roller og tilganger i ePhorte
Skien/Telemark 4.februar 2011 Solveig Eldegard Kva vil Utdanningsforbundet gjere for vaksenopplæringa?
Arbeidstidsavtalen.
Korleis kan Fylkesmannen følgje opp klimatilpassingsarbeid i planlegginga (og litt til) Haavard Stensvand Fylkesberedskapssjef FMSF.
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Innledning til: Tilsyn, hva finner vi av avvik og hvordan lukke disse avvikene? Regelverk og veileder; § 3a og rapport fra ROS.
Utfordringer ved å planlegge for et klima i endring – hvordan få til koordinering og kunnskapsoversettelse? Gro Sandkjær Hanssen Norsk institutt for by-
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Vurdering av konsekvensar av klimaendringer i Sogn og Fjordane Innleiing på arbeidsseminar om klimasårbarheit arrangert av Sogn og Fjordane.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Definisjon av ulike HMS-begreper
Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.
The Sogn og Fjordane Preschool Physical Activity Study PRESPAS Fysisk aktivitet hjå 3-5 år gamle barn i Sogn og Fjordane.
ROS-analyse.
Kommuneplanens arealdel og konsekvensutredning rådgiver Geir Davidsen
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
Ålesundsutvalet Overlevering av rapport frå utvalet som har gjennomgått skredulykka i Ålesund 26. mars 2008 Oslo, 17. november 2008 Også vist under 50-årslaget.
Veileder i helhetlig ROS-analyse i kommunen Arealbruk og naturfare - NIFS 5.November 2014 Cathrine Andersen.
Utvising tilleggsjord i statsalmenning. Statsalmenning. Lov om utnytting av rettar og lunnende mm i statsalmenning. – Fjellova. – 2016 oppstart gjennomgang.
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Grunnlag for gode detaljreguleringsplaner Hva forventes av kunnskapsgrunnlaget.
Samfunnssikkerhet i ny plan- og bygningslov Geir Henning Hollup Fylkesmannen i Østfold.
Risikostyring som verktøy Identifisere mulig risiko-objekter/prosesser for å ta stilling til hvordan man minimerer fare for: o Liv og helse o Svikt i kritiske.
Konsekvensutredning og kunnskapsgrunnlaget Rådgiver Marianne Siiri, plan og miljø plannettverDato Foto: Peter Hamlin.
KOMMUNEPLAN FOR VINJE Samfunnsdelen Samfunnsdelens plass i plansystemet.
KOMMUNEPLANENS AREALDEL Folkemøte: Midsund skule den Midøy Grendahus den Heggheim den
Kommunal beredskapsplikt
Kommunal planlegging.
Samhandling om plan Fylkeskommunens rolle Regionalt planforum
KLIMATILPASNING Plansamling Valdres regionen 16. november 2016
Seniorrådgiver Tord Smestad Samordnings- og beredskapsstaben
Samarbeid om god helse og livskvalitet
Massehåndtering og kulturminner
KLIMATILPASNING Plansamling Otta 17. november 2016
Samfunnssikkerhet og ROS!
Forslag til endringar i naturmangfaldslova og vassforskrifta
ROS Trøndelag ”ville, vakre, trygge Trøndelag”
BTI- Stord kommune.
Hvordan støtte kommunene med å få oversikt over folkehelsen – og kommer vi videre fra oversikt til handling? Sigri Spjelkavik – rådgivar folkehelse.
Jevnaker kommune, May-Britt Nordli
Hensynssoner rundt Borregaard
Borregaard og hensynssonen
Plannettverk om klimatilpassing
Kvar skal handel og kjøpesenter bli plassert i byane og bygdene våre?
Søkje på hjelpemiddel -frå NAV Hjelpemiddelsentral
Hjemmelekse Nettverkssamling klimatilpasning Østfold
Av direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap
Hjemmelekse Nettverkssamling klimatilpasning Østfold
Svein Einar Stuen Seniorrådgiver Miljøvernavdelinga
Utskrift av presentasjonen:

Risiko- og sårbarheitsanalysar v/Haavard Stensvand fylkesberedskapssjef

Samfunnstryggleik i arealplanlegging - 4 fasar 1.Kartlegge risiko og sårbarheit 2.Unngå risiko og sårbarheit –vurdere om området kan eller ikkje kan byggast ut 3.Redusere risiko og sårbarheit –vurdere alternativer til lokalisering og krav til utbygginga –gjennomføre eventuelle risiko- og sårbarheitsreduserende tiltak 4.[Handtere restrisiko med beredskapstiltak (m.a. planar og utstyr for overvakning og varsling)]

Målet er å unngå slikt som dette

ROS-analysar i arealplanlegginga – krav etter pbl. –§ 3-1 h): Planar skal fremje samfunnstryggleik gjennom å førebyggje risiko for tap av liv, skade på helse, miljø og viktig infrastruktur, materielle verdiar mv. –§ 4-3: ROS-analysen skal vise alle risiko- og sårbarheitsforhold  Som har betydning for om arealet er egna til utbyggingsformål  Eventuelle endringar i slike forhold som følgje av planlagd utbygging

Tryggleikskrav på ulike nivå PlannivåKravKompetanse KommuneplanPotensiell fare skal identifiserast, skildrast og vurderast Tverrfagleg Regulerings- plan Reell fare skal identifi- serast, skildrast og vurderast Spesialkompe- tanse ByggesakTilfredsstillande trygg- leik skal dokumenterast

Døme på aktuelle ROS-tema Kjelde: Samfunnssikkerhet i arealplanlegging (DSB)

–Etablerte tiltak opphevar ikkje ROS-krav –Krav om sektorovergripande ROS må fange dette opp (jf. ny sivilbeskyttelseslov) ………. –Integrering av mål, strategiar og tiltak frå sektorovergripande ROS-analyse i samfunnsdelen av kommuneplanen? Kva med sårbarheit i allereie utbygde område?

Bruk av motsegn –Når forhold som er vesentleg for samfunnstryggleiken er mangelfullt ivareteke, t.d. når det manglar dokumentasjon på ROS-analyse vurderingar av klimaendringar vurderingar av endringar i risiko og sårbarheit som følgje av utbygginga omtale av korleis påvist risiko og sårbarheit skal følgjast opp (hensynssoner, retningslinjer) –Ei trøyst (kanskje): Motsegn føreset medverknad

Døme på ei motsegnssak –Manglande ROS- analyse gjer at saka ikkje skulle vore lagt ut til offentleg ettersyn –ROS-analysen må ikkje verte for snever i tema –Må leggjast fram dokumentasjon –Funn og tilrådingar må følgjast opp og innarbeidast

Takk for meg!