PED2000 – vår 2008 Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN
I.STUDENTENES FORVENTNINGER TIL KURSET II.MÅL FOR KURSET (AVSLUTTENDE FORDYPNING I PEDAGOGIKK) Bidra til kritisk og integrerende refleksjon over bachelor- studiet Gi utdypet kunnskap om fagets teorigrunnlag Kvalifisere til å kunne fortolke, analysere og verdsette innhold og metode i pedagogisk forskning og profesjonskunnskap
III. INNHOLD Pensum (instituttbestemt forståelse av undervisning og danning) Supplerende tilnæringer Sosiologisk Komparativ læreplanfilosofi Selvvalgt Relasjonen til semesteroppgaven Avklaring av faglig motiv for å velge relevant stoff
IV. LÆRINGSORGANISERING Leseforberedelse Forelesningen Kollokvier Seminaret (grupper) Veiledning
V. EVALUERING/EKSAMEN Hvordan foregår eksamen? Kommunikasjonsteknisk eksamensforberedelse Kursevaluering
VI. FORVENTNINGER TIL STUDENTENE At pensum leses At det skrives systematisk At det er aktiv lytting under forelesningene At det er aktiv diskusjon om kursinnholdet i og utenfor undervisningen