Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage
Aktørar i kulturstien Barna Foreldre og nærmiljø Personale og studentar Faglærarar på høgskulen
Element i kulturstien Kulturstien Lokal kultur og landskap Fagleg og pedagogisk praksis Fagleg og pedagogisk teori
Kulturstien - eit FoU-prosjekt Barnas kulturalisering: Korleis kan ein tydeleggjera kulturdimensjonen i barnehagen? Korleis kan ein tydeleggjera kulturdimensjonen i barnehagen? Studentanes yrkessosialisering: Korleis kan ein innpassa faga i barnehagepraksisen? Korleis kan ein innpassa faga i barnehagepraksisen?
Arenaer i førskulelærarutdanninga Studenten Miljø og landskap BarnehagenHøgskulen
Modell for kultursamspel Fag- og pedstudium Fysisk kultursti Virtuell kultursti Samfunn og kultur
Frå forteljesti til fleirfagleg arena Det er bare i den narrative modus man kan konstruere en identitet og finne en plass i sin egen kultur. (Jerome Bruner 1996)
Frå forteljesti til fleirfagleg arena kulturstien er ein fleirfagleg arena ein stad der vaksne formidlar kulturimpulsar til barn: barna mottar inntrykk ein stad der barna utfaldar seg skapande i forhold til impulsane: barna gir uttrykk eit nettverk av stader som vert fylte med meining og minne dokumenterer barnehagen si verksemd
Døme på element i kulturstien Eventyr og segner Lokale anekdotar og forteljingar Fablar og ordtak Gåter, vitsar, ellingar Dikt, rim og regler Tradisjonsleikar, rolleleik Naturfenomen som utgangspunkt for fabulering Kulturobjekt som utgangspunkt for forteljing Song og rytmeleik Forming og konstruksjonsleik Drama
Barnas kultursti Personleg identitet Sosial kompetanse Leik og læring Lokal identitet
Barnas kultursti Lokal identitet. Bli kjent med: Lokale stader Lokale stader Lokale hendingar Lokale hendingar Lokale forteljingar, songar, leikar Lokale forteljingar, songar, leikar Lokale ord og stadnamn Lokale ord og stadnamn Lokale skikkar Lokale skikkar etc etc
Barnas kultursti Personleg identitet: Gjera erfaringar med menneske og stader Gjera erfaringar med menneske og stader Utvikla kjensler overfor menneske og stader Utvikla kjensler overfor menneske og stader Sjå seg sjølv som del av ein større samanheng Sjå seg sjølv som del av ein større samanheng Utvikla eigne interesser, eigenskapar og preferansar Utvikla eigne interesser, eigenskapar og preferansar
Barnas kultursti Sosial kompetanse: Ta mot inntrykk frå andre Ta mot inntrykk frå andre Leika og utforska saman med andre Leika og utforska saman med andre Skapa saman med andre Skapa saman med andre
Barnas kultursti Leik og læring. Utvikla: Språkleg kompetanse Språkleg kompetanse Kulturell kompetanse Kulturell kompetanse Estetisk kompetanse Estetisk kompetanse Motorikk Motorikk
Barnas kultursti Fysisk leik og uttrykk Utforsking Språkleg leik og uttrykk Formidling
Barnas kultursti Fysisk leiktradisjon og uttrykk: Ball-leikar Ball-leikar Gøymeleikar Gøymeleikar Songleikar Songleikar Leik og forming med materiale Leik og forming med materiale
Barnas kultursti Språkleg leik: Lyd, rim og rytme Lyd, rim og rytme Bokstavar Bokstavar Ord og omgrep Ord og omgrep Gåter, vitsar, tungebrekkarar etc. Gåter, vitsar, tungebrekkarar etc.
Barnas kultursti Formidling: Songar og dikt Songar og dikt Rim og regler Rim og regler Segner og eventyr Segner og eventyr Forteljingar om liv og virke i nærmiljøet Forteljingar om liv og virke i nærmiljøet
Barnas kultursti Utforsking: Natur- og kulturlandskapet Natur- og kulturlandskapet Kulturminne (bygningar, skulpturar etc.) Kulturminne (bygningar, skulpturar etc.) Dyre- og planteliv Dyre- og planteliv Materiale og former Materiale og former Tall Tall Språk Språk