Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Naturen som lekeplass for barnehagen
Advertisements

KIRKEN – ET MØTESTED PÅ VEIEN I ET FLERKULTURELT MILJØ.
NORDPLUS BARNS KULTUR OG BARNEKULTURELLE UTTRYKK I NORDEN.
Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Lek og begynneropplæring
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Mangfold og fellesskap
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Ny rammeplan for barnehagen
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Morgenaktiviteter Gul avdeling Barna har blitt kjent med ulike rytmeinstrumeneter på noen av morgenaktiviteter. Målsettingene ved dette er at barna skal:
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
"God bagasje på livets reise."
Barnehagen som språkarena
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Natur, miljø og teknikk i ny rammeplan for barnehagen
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Estetiske læreprosesser i barnehagen
The Sogn og Fjordane Preschool Physical Activity Study PRESPAS Fysisk aktivitet hjå 3-5 år gamle barn i Sogn og Fjordane.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Helsefremmende skoler og barnehager Bjørn-Are Melvik Bodø Den store roen Foto: Bjørn-Are Melvik.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
April brev for små og store blå: «Kom Mai du skjønne milde» Då er april allerede forbi. Me har i april hatt «Matematikk» som tema med telling og former.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
Førestillina om det norske Frå slutten av 1700-talet til 1870-åra.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
Sammensatte tekster Etter Anne Løvland: På mange måtar.
Velkommen til foreldremøte. Stavangerbarnehagen  kompetanse heving av alle ansatte i stavanger kommune sine barnehager.  En felles kompetanse plattform.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
VELKOMEN TIL FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE Onsdag,
Periodeplan for Lekestua uke 9-17 Språkmiljø: Uttale, ordproduksjon og setningsproduksjon Hva er viktig for oss i Sommerly når vi fokuserer på TRAS.
Lyrikk.
Kort om implementering
Stadbasert og bærekraftig læring med
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
”Hverdagspedagogikk” (Bruner 1997)
Lesskriv 4.
Utskrift av presentasjonen:

Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage

Aktørar i kulturstien Barna Foreldre og nærmiljø Personale og studentar Faglærarar på høgskulen

Element i kulturstien Kulturstien Lokal kultur og landskap Fagleg og pedagogisk praksis Fagleg og pedagogisk teori

Kulturstien - eit FoU-prosjekt  Barnas kulturalisering: Korleis kan ein tydeleggjera kulturdimensjonen i barnehagen? Korleis kan ein tydeleggjera kulturdimensjonen i barnehagen?  Studentanes yrkessosialisering: Korleis kan ein innpassa faga i barnehagepraksisen? Korleis kan ein innpassa faga i barnehagepraksisen?

Arenaer i førskulelærarutdanninga Studenten Miljø og landskap BarnehagenHøgskulen

Modell for kultursamspel Fag- og pedstudium Fysisk kultursti Virtuell kultursti Samfunn og kultur

Frå forteljesti til fleirfagleg arena  Det er bare i den narrative modus man kan konstruere en identitet og finne en plass i sin egen kultur. (Jerome Bruner 1996)

Frå forteljesti til fleirfagleg arena  kulturstien er ein fleirfagleg arena  ein stad der vaksne formidlar kulturimpulsar til barn: barna mottar inntrykk  ein stad der barna utfaldar seg skapande i forhold til impulsane: barna gir uttrykk  eit nettverk av stader som vert fylte med meining og minne  dokumenterer barnehagen si verksemd

Døme på element i kulturstien Eventyr og segner Lokale anekdotar og forteljingar Fablar og ordtak Gåter, vitsar, ellingar Dikt, rim og regler Tradisjonsleikar, rolleleik Naturfenomen som utgangspunkt for fabulering Kulturobjekt som utgangspunkt for forteljing Song og rytmeleik Forming og konstruksjonsleik Drama

Barnas kultursti Personleg identitet Sosial kompetanse Leik og læring Lokal identitet

Barnas kultursti  Lokal identitet. Bli kjent med: Lokale stader Lokale stader Lokale hendingar Lokale hendingar Lokale forteljingar, songar, leikar Lokale forteljingar, songar, leikar Lokale ord og stadnamn Lokale ord og stadnamn Lokale skikkar Lokale skikkar etc etc

Barnas kultursti  Personleg identitet: Gjera erfaringar med menneske og stader Gjera erfaringar med menneske og stader Utvikla kjensler overfor menneske og stader Utvikla kjensler overfor menneske og stader Sjå seg sjølv som del av ein større samanheng Sjå seg sjølv som del av ein større samanheng Utvikla eigne interesser, eigenskapar og preferansar Utvikla eigne interesser, eigenskapar og preferansar

Barnas kultursti  Sosial kompetanse: Ta mot inntrykk frå andre Ta mot inntrykk frå andre Leika og utforska saman med andre Leika og utforska saman med andre Skapa saman med andre Skapa saman med andre

Barnas kultursti  Leik og læring. Utvikla: Språkleg kompetanse Språkleg kompetanse Kulturell kompetanse Kulturell kompetanse Estetisk kompetanse Estetisk kompetanse Motorikk Motorikk

Barnas kultursti Fysisk leik og uttrykk Utforsking Språkleg leik og uttrykk Formidling

Barnas kultursti  Fysisk leiktradisjon og uttrykk: Ball-leikar Ball-leikar Gøymeleikar Gøymeleikar Songleikar Songleikar Leik og forming med materiale Leik og forming med materiale

Barnas kultursti  Språkleg leik: Lyd, rim og rytme Lyd, rim og rytme Bokstavar Bokstavar Ord og omgrep Ord og omgrep Gåter, vitsar, tungebrekkarar etc. Gåter, vitsar, tungebrekkarar etc.

Barnas kultursti  Formidling: Songar og dikt Songar og dikt Rim og regler Rim og regler Segner og eventyr Segner og eventyr Forteljingar om liv og virke i nærmiljøet Forteljingar om liv og virke i nærmiljøet

Barnas kultursti  Utforsking: Natur- og kulturlandskapet Natur- og kulturlandskapet Kulturminne (bygningar, skulpturar etc.) Kulturminne (bygningar, skulpturar etc.) Dyre- og planteliv Dyre- og planteliv Materiale og former Materiale og former Tall Tall Språk Språk