Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lesskriv 4.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lesskriv 4."— Utskrift av presentasjonen:

1 Lesskriv 4

2 Boka om meg sjølv Eg – forankra skriving Nært og forståeleg
Om seg sjølv, familien, eigne opplevingar og røynsler lage nye sider etter kvart Teikne Boka om meg sjølv Førstelektor Vigdis Alver HVL

3 Skriving : Eg-forankring og leikande tilnærming!
Postkasse Klassebamse Bank Legekontor/sjukehus Butikk Avisredaksjon FORLAG Handlelapp, hugselister Kort og brev (jul, morsdag…) Ønskeliste Til-og-frå-kort Bursdagshelsing Dagbok/logg Referat Beskjed til heimen Vitsar og gåter. Dikt Skriva tekst til bilete HVL 2017

4 Boka om Johannes Jensen
Skape nyssgjerrighet Lese litt hver dag Samtaler, gjengivelse Boka om JJ Utseende (tegne og skrive) Hva gjør han? Hvordan har han det? Egne tanker Lese bøker høyt Førstelektor Vigdis Alver HVL

5 Forlag Johannes Jensen Ord Situasjoner Gjentakelse Biografi
Letter også! Holder på lyden lenger- verbalt minne. Bruker tid og develer ved ett tema Optimal før forståelse Mer konsentrert Førstelektor Vigdis Alver HVL

6 Gjenstand som igangsetter
Gammel knapp Gammel mynt Gammel veske/sko Billetter Koffert Smykke Førstelektor Vigdis Alver HVL

7 Ukens dikt Lærer er medleser Bokstaver, lyder, uttale Ord og ordbilder
Lære utenat Skrive av Tegne til Lage ny tittel Velge linje Modell for eget dikt Førstelektor Vigdis Alver HVL

8 Eg skriv og skriv av Finn Øglænd
Eg skriv og skriv Det blir hundre millionar bokstavar Eg skriv det alle seier. Eg skriv det alle skulle ha sagt, Eg skriv det Jesus og Gud seier. Eg skriv det Jesus og gud skulle ha sagt, viss dei hadde fått tenkt seg om. Eg skriv det far min seier. Eg skriv det mor mi seier. Til slutt er det ei stor bok. (utdrag) Eg skriv og skriv av Finn Øglænd Førstelektor Vigdis Alver HVL

9 Ukens bilete Samtaler Beskrivelser Levemåte Omgivelser Personer rundt
Fortelling Førstelektor Vigdis Alver HVL

10 Kva påverkar prosessen?
15-20% av elevane er lese- og skrivesvake Modning Språkbakgrunn Språkvansker Har ikke kildene vi bruker for å oppnå automatisering Ordforråd Hjerneskader Syndromer Psykososiale forhold Undervisning Førstelektor Vigdis Alver HVL

11 Førstelektor Vigdis Alver HVL
Observere elevane Er dei vane med bøker? Veit dei at noko er skrift og noko er teikning? Ser dei samanheng mellom talespråk og skriftspråk? Kva bokstavar kjenner dei? Kjenner dei lese- og skriveretningen? Førstelektor Vigdis Alver HVL

12 Fleire teikn Problem med språk – forsinka utvikling? Unøyaktig uttale?
Problem med rim og rytme? Lita interesse for bokstavar, ord, lesing? Gløymer bokstavar, lydar og ord (minne)? Gjettar mykje når dei les? Bruker berre ein strategi? Snakkar lite om det dei les? Urolig når det blir lesing i klassen - negative, finn på noko..? Motorisk utvikling? Lesevansker i familien? Førstelektor Vigdis Alver HVL

13 Førstelektor Vigdis Alver HVL
Tiltak Tryggleik og førutsigbarheit God tid Meistringskjensle kvar dag Fonologisk medvit – øyre og auge Dataprogram Repetisjon – repetert lesing Førstelektor Vigdis Alver HVL

14 Repetert lesing For eksempel: Liste med relevante ord Lese på tid
Oppleve framgang Lese høyt - ta opp på bånd/mobil Høre på seg selv Sammenligne Klinkenberg, J. E. (2005). Å bedre barns leseflyt- 27 varianter av repetert lesing. Oslo: Aschehoug & Co. Førstelektor Vigdis Alver HVL

15 Kjernen i leseopplæringen i Australia og New Zealand – 6 åringer
Lese for livet Nylund skole i Stavanger Bygger på stasjonsprinsipp En gruppe på 4-8 elever leser og snakker med en lærer De andre er omkring på ulike stasjoner i ca 12 minutt. Lyd som markerer når perioden er over Resten av klassen har andre aktiviteter: oppgaver, lesekrok, lesespill, klosser og lignende Veiledet lesing Førstelektor Vigdis Alver HVL

16 Førstelektor Vigdis Alver HVL
Repeterende tekstar Førstelektor Vigdis Alver HVL

17 Finn tekstar og opplegg
- Lettlest Forlag - og mange flere… Finn tekstar og opplegg


Laste ned ppt "Lesskriv 4."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google