Nye ATP? Er det tid for modernisering av kollektivdelen i ATP?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skedsmo 12. november 2009 Tonje Hilde Giæver
Advertisements

Oppsummering og diskusjon
Samhandling for barn: status •Ikkje systematisk samhandling •Store forskjellar mellom •- kommunar og fagområde ( i bruk av spesialist-tenester og ønskje/vilje.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Digitale postkasser i offentlig forvaltning - introduksjon til dagens tema Dag Wiese Schartum, AFIN.
Kapittel 24 (Big Java 2.utg) Kommunikasjon i nettverk.
Utfordringer med forskningsdata i nasjonal forskningsinfrastruktur
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
EQS inngangsportal Rettleiing for deg som skal utarbeide revidere EQS inngangsportal.
Korleis lage Kompetanse- og opplæringsportal Opprette og legge innhald i opplæringsportal.
ATP modellen Datakvalitet – enkle kontrollrutiner.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
NAM-møte 2014 Bodil Østerås, arkeolog og fagansvarleg ved Stiklestad nasjonale kultursenter avdeling Egge Museum.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Kapittel 6 Objektorientert design. 6.1 Programvareutvikling Skriving av kode ein liten del av arbeidet med å lage programvare Fire hovudaktivitetar Kravspesifikasjon.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Kåre Lilleholt Internasjonal gjeldssøking Våren 2012.
Samhandlingsreforma Samhandling er vedtatt,… vi er igang! Men mykje gjenstår Virkemidlane; verkar dei? Tor Arne Gangsø,
Geografiske informasjonssystem - en definisjon Et geografisk informasjonssystem (GIS) kan defineres som et system basert på datateknologi, for innsamling,
Eining for digital dokumentasjon Presentasjon av namnedatabasar Dagskonferanse om samordning av databasar Bergen, 17. september 2003 Lars Jørgen Tvedt.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Fakultetsoppgåve Obligasjonsrett II vår 2015 Gjennomgang Ola Mestad Professor dr. juris Senter for europarett og Avdeling for petroleumsrett 29. april.
Tema Vg1, kap 4.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Kapittel 9 Polymorfi. 9.1 Sein binding Ofte er det perfekt match mellom typen til ein variabel og objektet han refererer til ChessPiece bishop;... bishop.
Kapittel 23 (Big Java 2.utg) Tråder. Kjøring av tråder Ein tråd er ein del av eit program som blir eksekvert uavhengig av andre deler av programmet Vi.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Kapittel 5 Vilkårssetningar og løkker. 5.1 Boolske uttrykk George Boole ( ), britisk matematikar Utvikla teori om logikk ved bruk av symbol i.
Kapittel 12 Samlingar Samlingar og datastrukturar Ei samling (collection) blir brukt til å oppbevare og handtere andre objekt ArrayList – klassen.
Kapittel 7 Array (lister og tabellar). 7.1 Arrayelement Array (lister, tabellar) er kjent frå VB Blir brukt til å organisere data når vi har mange dataelement.
Kapittel 10 Exceptions Handtering av exceptions Ein exception er eit objekt som representerer ein feil eller eit unntak Exceptions blir kasta av.
Leksjon 03 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 3.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Reinsing av vatn på Leikanger. Om oss. Me er fire elevar i 10a på Leikanger Ungdomsskule. Gruppa består av Halvard, Amalie, Hans Christer og Astrid. Me.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Valg mellom direkte og indirekte virkemidler 1 ECON 3910 Innføring i miljøøkonomi, vår 2008 Forelesning 7 Valg mellom direkte og indirekte virkemidler.
Kurs for valfunksjonærar Kyrkjevalet Innhald Velkomen til kurs! Nytt ved kyrkjevalet i 2015 Kursmateriell: Valhandbok Røysting på valtinget  Utstyr.
Kappløpet om Afrika. Imperialisme har eksistert til alle tider og i alle verdsdelar. Imperialisme inneber at statar eller samfunn skaffar seg kontroll.
Nynorskkurs - Substantiv.
Lisens ! Framgangsmåte for oppdatering og kontroll av lisensierte spelarar 22/
FREDRIKSTAD KOMMUNE Digitale reguleringsplaner Per Henning Bjerva.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Utvikling av tverretatlige transportmodeller i regi av NTP-etatene
Nytt nasjonalt vegreferansesystem
Vel digital postkasse på Noreg.no
Trafikkanalyse : Veiobjekter med trafikkmengde
Teikning av mekaniske delar
Metall Læremål: Kva er metall?
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Brukerveiledning til programmering av LEGO Mindstorm NXT-roboter
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Ny Nærings- og utviklingsplan Kva kan de? Kva vil de? Kor skal de?
Søkje på hjelpemiddel -frå NAV Hjelpemiddelsentral
Vel digital postkasse på Noreg.no
Utskrift av presentasjonen:

Nye ATP? Er det tid for modernisering av kollektivdelen i ATP?

Kva er kvalitetane med dagens ATP- modell som vi vil behalde? Den har (relativt) intuitiv grafisk presentasjon av resultat og forutsetningar – GIS - kart Den krever ikkje vesentlig transportmodellkompetanse for å ta ut og ta i bruk resultat Resultata er planleggingsrelevante i seg sjølv Den utgjer eit godt grunnlag for anna transportmodellering: befolkning og arbeidsplassar er mor til (nesten) all forflytning

Kva er minusfaktorar – eller utfordringar ved ATP? ATP-modellen byggjer i liten (nesten ingen) grad på standardar – men binder seg til ein enkeltprodusent sine proprietære løysingar Nettverkskonstruksjonen er stykkevis tungvindt – og ”manuell” - i alle fall kollektivdelen Datamodellen som ligg bak kollektivdelen har manglar – og den lir under mangel på standardardar på feltet – og på datagrunnlag Ein del resultat i beregningane er ”for enkle” – og står i fare for å bli overfortolka

Kollektivmodellering er ei utfordring Standardiseringa er ikkje kome langt når det gjeld modellering av kollektivsystem – Dette gjeld både sjølve datamodellen… – …og nødvendig standardisering av data Datagrunnlag ”i det fri” har vore mangelvare Og modellering av kollektivsystem er i seg sjølv ei ikkje-triviell oppgave!

Kvifor er modellering av kollektivsystemet så vanskeleg? Det er ikkje nettverket i seg sjølv som bestemmer transportforholda, men tilbodet oppå nettverket Tilbodet kan vere komplekst – det vil som regel – bestå av mange ulike linjer og turar i same selskap – Linjene har mange ulike køyremønster – Mange selskap og konsesjonsområde, med vekslande samordning og korrespondanse – Ulike transportmiddel med ulike trasear – Ulike forhold for overgangar Tilbodet er nesten alltid lågfrekvent (mens alle andre transportformer lar deg reise når du vil, har kollektivsystemet ventetider)

Kvifor er modellering av kollektivsystemet så vanskeleg? (forts) Kollektivnettet heng i hop med resten av nettet berre i punkt – det kan ikkje vere funksjonelt utan samanknytting med gangnettet (og kanskje også andre nett) Ein kollektivtur er dermed nesten alltid ein fleirledda, kjeda tur, med overgangspunkt Vi ønskjer å modellere dette samla – og enkelt!

Og parametrane er… Mest vanleg er: a.Reisetid b.Gangtid i turendane c.Ventetid d.Overgangstid Viktigaste grunnlag for c og d er frekvensen Viktigaste grunnlag for b er forholda i gangnettet – og lokalisering av haldeplassar Grunnlaget for a er det operatørane som legg

F1 F2 F?

Kollektivmodulen i ATP – tida er moden? Alle delar av ATP bør handterast i same versjon av programgrunnlaget (ikkje som i dag) Nytt datagrunnlag blir stadig meir tilgjengeleg – Haldeplassregister i NVDB – Digitale rutedata Datamodellen for kollektivtrafikk er ikkje optimal

Regtopp – kva er no det? På 90-talet oppsto bl.a. dei regionale ruteinformasjonsselskapa (”177”), og med dei auka behovet for standardisert utveksling av rutedata. Det filbaserte informasjonsverktøyet Topp vart utvikla (i fleire variantar) – og Regtopp fungerte som lagrings- og utvekslingsformat Dei første steg mot nasjonal standardisering

Regtopp vart vidareutvikla… …og framveksten av elektronisk billettering gjorde at formatet fekk forlenga levetid Mange av dei regionale og lokale systema for samordna billettering brukar Regtopp som format for rutedatainput til billettsystemet Ruteplanleggingsverktøy i ”allmenn bruk” kan eksportere til Regtopp Det same kan Norsk Ruteinformasjon (som står bak rutebok.no) Dette må vi kunne utnytte?

Ergo: Regtopp er ein de-facto standard …og den er ein dinosaur… …men den lever… …enn så lenge… …og det stiller store krav til den som skal bruke, legge inn og kontrollere data

Oppbygginga til Regtopp (”datamodellen”) Filbasert – ingen databasemodell – ingen sjekk av ”integritet” Fire filar er nødvendige for å beskrive ruteopplegget i detalj: – Haldeplassar (HPL) – Turindeks – Turdata – Dagkode – (det fins mange andre – men dei er for andre formål) Når systemet er filbasert skal det lite til før logikken bryt (spektakulært) saman – både talet på tekstlinjer og rekkefølgja spelar ei rolle

”datamodellen” – forts. Modellen har to grunnsteinar – haldeplassen og turen Haldeplassen – punkt der av- og påstigning kan skje Turen – er sekvensen av Haldeplassar, gjennomløpt i ein definert rekkefølgje, med start på eit bestemt klokkeslett, på ein bestemt dag(kode)

Kva treng ATP-modellen som Regtopp ikkje har? Først og fremst manglar Regtopp den fullstendige geografiske dimensjonen: referanse til f.eks eit lag i GIS som kan vise den fysiske traseen til turane Regtopp er ei ”formatramme” – men den sikrar ikkje at den som brukar formatet held seg til lovleg eller vedtatt standard (du kan f.eks ”dikte” dine eigne haldeplassnummer, eller selskapskodar) Det er plass til koordinatar, men det er ikkje nødvendig å bruke det. Viktige ”metadata” kan ikkje lesast frå Regtopp (f.eks koordinatsystemet som er brukt) Mangel i forhold til standard: Haldeplassar er berre enkeltståande punkt – det kan ikkje definerast stoppområde/terminalområde slik som i Transmodel – eller som i NVDB sitt Haldeplassregister

Forusetningar for å knytte Regtoppdata til ATP-modellen Haldeplassane må ha standard ID (nummerering som i NVDB Haldeplassregister) – Dermed vil dei vere ferdig tilknytta vegnettet (evt gangvegnettet) - når det kjem frå NVDB eller Elveg Dei må også vere påført koordinatar slik som i NVDB – Dermed vil dei havne på rett punkt i kartet Det bør også finnast ”mekanismar” for å rydde opp i eller ”filtrere” haldeplassdata, f.eks der ein haldeplass består av fleire stopp-punkt.

Forusetningar for å knytte Regtoppdata til ATP-modellen (2) Overgangsinformasjon på haldeplassnivå bør utnyttast – det er ein del av NVDB, og har også plass i Regtopp-formatet Dersom kollektivtilbodet sine trasear skal kartfestast i ATP, må det skje ei ”mapping” (tilbakekopling) av haldeplass-til-haldeplass- lenkene til det fysiske nettet i kartet. – Dette er ikkje trivielt – men det kan gjerast, f.eks ved bruk av ”Linje”-informasjonen i Regtopp

Andre utfordringar med Regtopp-data Ofte eit betydeleg innslag av feil – Data som er laga for elektronisk billettering har gjerne eit lettvint forhold til dagkode dersom systemet har posisjonering (GPS) – det resulterer i feil frekvensar – Ulike system for køyremønster (som kollektivselskapa ”finn opp sjølv”) – for eksempel ”gafling” – kan skape tilsvarande problem – Små feil (f.eks. ein manglande haldeplass i ein tur) kan ha store utslag i resultat) Altså: sjekk av datakvalitet og integritet er viktig!

Nye konsept i ArcGIS Network Analyst bør også utnyttast i ATP-modellen