3.3.2004FOU ved HVO1 Vedlegg 1 FoU ved HVO Personleg kompetansebygging, regional forankring og nasjonal akkreditering Arbeidsgruppa si innstilling til.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Advertisements

Revisjon av FoU-policy for høgskolene Problemstillinger – plan for arbeidet Januar 2013.
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeidet ved HiSF Frode Olav Haara.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
SAK SFU 28/06 Referat og informasjonssaker – 13 Forskingsportalen i au.no Presentasjon på møte 24. april Alf Holmelid.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
Lesesenteret NASJONALT SENTER FOR LESEOPPLÆRING OG LESEFORSKING Orientering på møtet i Nasjonalt fagråd for lærerutdanning i Levanger,
Høgskolen i Oslo Tid til forskning som forhandlingstema - erfaringer fra høgskolene UHR-konferanse Trine B. Haugen.
Stjernø-utvalgets møte i Sogndal 12.september 2007.
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Anne M Jervell Strategiske veivalg? Anne M Jervell STYREMØTE Tema:Strategi.
Nettstad: norsknettskole.no/mestring Roar Stokken Side 1 av 20 Lev eit friskare liv i Midt-Noreg – på Internett Roar Stokken prosjektleiar.
Samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon (SAK) Sverre Rustad OU-kurs Forskerforbundet
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Arbeidstidsavtalen.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Arbeidstid SFS 2201.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
NOU >: Kva betydning har rapporten for UMB-studentane? Liv Hatleli.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
Universitetet i Tromsø – Det medisinske fakultet uit.no Samarbeidsorgana som samordnings- aktørar – er potensialet fullt utnytta? Olav Helge Førde UiT.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Balansert målstyring som styrtingsverktøy – eit system for medverking (?) Forelesing HiO 23. august 2005 Roar Amdam Høgskulen i Volda.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
1. 2 Kan forsking leiast i praksis? Korleis kan leiarar sikre god FOU? Torstein Hole Medisinsk avdeling Ålesund sjukehus.
Rådgjevarseminaret 14.desember 2005 Gunnar Stave Utfordringar til UH-sektoren i dag.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Fri og open tilgang til forskingsresultat – Open Access.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Nordfjordkommunane har vedteke felles IKT-strategi og skrive bindande samarbeidsavtalar for utvikling av nett og teneste Eigen interkommunal breibandsfiber.
Begrepsavklaring Workshop godkjenning godskriving innpassing jevngodhetsvurdering faglig godkjenning erstatte i utdanningsplan fritak fullt fritak.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
FORMÅL/MÅL Sogn regionråd Barnehagane skal bli lærande barnehagar Alle tilsette skal merke utv.arbeidet.
Innspel til folkehelsearbeidet Møre og Romsdal Roar Amdam Høgskulen i Volda
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Side 1 Utdanningsprogramma Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medium og kommunikasjon Kunst, design og arkitektur Bygg- og anleggsteknikk.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Revisjon budsjettfordelingsmodell IMB
Budsjettfordelingmodell IMB
Strategi- og handlingsplan forsking, innovasjon, utdanning og kompetanseutvikling (FIUK) for Helse Møre og Romsdal
Den nasjonale studentundersøkinga om studiekvalitet
Studiebarometeret: Sei kva du meiner om studieprogrammet ditt!
SV-fakultetets arbeid med internasjonalisering
Studiebarometeret: Sei kva du meiner om studieprogrammet ditt!
Den nasjonale studentundersøkinga om studiekvalitet
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

FOU ved HVO1 Vedlegg 1 FoU ved HVO Personleg kompetansebygging, regional forankring og nasjonal akkreditering Arbeidsgruppa si innstilling til ny strategiplan for FoU - faglege statsingsområde Høgskulen i Volda

FOU ved HVO2 1. Innleiing

FOU ved HVO3 Utvalet Roar Amdam (leiar) Lidveig Bøe Sverre Liestøl Odd Monsson Reidun Høydal (sekretær) I tillegg har Gunnar Stave og Bente Lien delteke på dei fleste møta Jan Fredrik Hovden har hjelpt utvalet med spørreskjemaet og datahandsaminga

FOU ved HVO4 Arbeidsplan Arbeidsmøte SOFT-analyse på nettet Skaffe fram indikatorar om FoU Samanstille data Seminar med Forskingsutvalet m.fl. Ferdigstilling av rapport før sommaren Framlegging i ope møte på skulen til hausten, 2003

FOU ved HVO5 Innstillinga føreligg som tre dokument Innstillinga frå utvalet, Vedlegg 1, PowerPoint-lysark Vedlegg 2, Notat om rammevilkåra

FOU ved HVO6 Premissar for arbeidet Høgskulen i Volda som forskingsinstitusjon i ein regional, nasjonal og global kontekst FoU som grunnlag for personleg kompetansebygging, regional forankring og nasjonal akkreditering Balanse mellom eigeninitiert forsking og styrt forsking Aktiv bruk av SIP/SHP til kompetansebygging innafor område der vi vil ha BA-, MA- og PhD- program FoU blir her definert som innhaldet i FORSKDOK- basen

FOU ved HVO7 Vår vektlegging av elementa i ein strategisk planprosess Legge vekt på den venstre sida, og ha oppfatningar om den høgre sida av modellen Intern og ekstern vurdering av utviklingstrekk og utfordringar Utopi eller dit vi ønskar oss Dystopi eller dit vi ikkje ønsker oss Visjon, mål og satsingsområde OrganiseringTiltak

FOU ved HVO8 2. Bakgrunnen

FOU ved HVO9 Viktige dokument og prosessar Viser til vedlegg 2 Kvalitetsreforma Omorganisering av Noregs forskingsråd Evaluering av norsk forskarutdanning Strategiplan for HVO , FoU-plan 1996 Evaluering av forskingsorganiseringa 1999 Høgskulesamarbeid Møre Tildeling av SIP/SHP Stipendiatar FoU-del av stillinga FoU-stipend (vikarstipend)

FOU ved HVO10 Krav til akkreditering av studium NOKUT BachelorstudiumMinst 20 % av fagmiljøet må ha førstestillingskompetanse MasterstudiumEit fleirtal av fagmiljøet må ha førstestillingskompetanse og av desse må minst 25 % ha professorkompetanse DoktorgradsstudiumFagtilsette tilknytta studiet må ha kompetanse på førsteamanuensisnivå og av desse må minst 50 % ha professorkompetanse

FOU ved HVO11 3. Situasjonsanalyse og utfordringar

FOU ved HVO12 Spørreundersøkinga, sp Er du kvinne eller mann? 70,7%58Mann 29,3%24Kvinne 2. Kva for eining arbeider du ved? 43,2%35ALU 21,0%17ASF 14,8%12AMF 12,3%10AHF/Ivar Aasen-instituttet 8,6% 7Fellesadministrasjonen/biblioteket

FOU ved HVO13 Spørreundersøkinga, sp. 3-4 Tilsettingsform og tilsettingslengde ved høgskulen? 11,1%9Fast tilsett under fem år 38,3%31Fast tilsett frå fem til femten år 28,4%23Fast tilsett i meir enn femten år 22,2%18Mellombels tilsett (vikar, prosjektarbeid m.m.) Kva for stillingskategori er du i? 53,1%43Høgskulelærar/høgskulelektor/amanuensis 35,8%29Førstelektor/førsteamanuensis/professor 8,6% 7Teknisk/administrativt 2,5% 2Stipendiat/forskar

FOU ved HVO14 Spørreundersøkinga, sp. 5-6 I kva grad utfører du FoU-arbeid i høve til det som blir forventa av tilsette i din stillingskategori? Grunngiving 16,2%13Gjer meir enn forventa: engasjement, bruk av fritid 32,5%26Gjer om lag som forventa: arbeidsplan, bruk av fritid 18,8%15Gjer mindre enn forventa: adm. og und. tek tida, oppstykking av tid, FoU salderingspost 11,2%9Veit ikkje kva som blir forventa: uklare krav, individualisering 21,3%17Har ikkje FoU som del av arbeidet mitt ved HVO

FOU ved HVO15 Spørreundersøkinga, sp. 7 Når du ser attende på FoU-arbeida dine dei siste åra, korleis har arbeidssituasjonen vore? 57,9%33Har utført storparten av arbeidet innafor stillinga utan tilføring av ekstra midlar 12,3%7Har utført storparten av arbeidet med interne ressursar til ”frikjøp” frå undervisning 7,1 %4Har utført storparten av arbeidet med eksterne ressursar til ”frikjøp” frå undervisning 22,8%13Har utført storparten av arbeidet med eksterne midlar i tillegg til stillinga mi ved HVO

FOU ved HVO16 Spørreundersøkinga, sp. 8-9 Korleis vurderer du vilkåra for å drive FoU ved HVO? Grunngiving 6,9%5Gode: konsentrert undervisning 38,9%28Passe: formelt sett er ikkje vilkåra dårlege, men dei er det i praksis 36,1%26Dårlege: mangel på samanhengande tid, adm. og und. stel tid, bruk av fritid nødvendig 18,1%13Veit ikkje

FOU ved HVO17 Spørreundersøkinga, sp. 8 nokre krysskøyringar Liten skilnad mellom avdelingane, men tilsette ved AMF synest vere mest nøgde Liten skilnad i vurdering av vilkåra etter kor lenge ein har vore tilsett ved høgskulen Liten skilnad i vurdering av vilkåra etter stillingskategoriar

FOU ved HVO18 Spørreundersøkinga, sp Korleis har vilkåra for å drive FoU endra seg dei siste åra? Grunngiving 12,9%9Til det betre: arbeidsplanar godt verktøy, leiinga meir opptatt av FoU, poengsystem 20,0%14Uendra 40,0%28Til det verre: Kvalitetsreforma gjer FoU til salderingspost. Meir adm. & und. 27,1%19Veit ikkje

FOU ved HVO19 Spørreundersøkinga, sp 12 Det mest positive ved måten vi driv FoU-arbeidet ved HVO no. Utvalet si samstilling: Stor fridom til å velje eige forskingstema, og stor ”personleg” FoU-ressurs i stillinga Aukande legitimitet til forsking, lokalt og nasjonalt Tilrettelegging for FoU gjennom FoU- stipend, FoU-rettleiing og forskingskoordinator Tverrfaglegheit i større samarbeidsprosjekt

FOU ved HVO20 Spørreundersøkinga, sp. 13 Det mest negative ved måten vi driv FoU-arbeidet ved HVO no. Utvalet si samstilling: Andre aktivitetar stel tid frå FoU og tida blir oppdelt For mykje fridom og for lite strategisk styring For lite lesing og kommentering av kvar andre sine FoU-arbeid Mange utan FoU-erfaring og lite støtte til å kome i gang

FOU ved HVO21 Spørreundersøkinga, sp. 14 Dei største mulegheitene i omgivnadene/rammevilkåra som kan fremme FoU-arbeidet ved HVO i framtida. Utvalet si samstilling: Strategisk styring, differensiering av FoU- ressurs, profilering Potensial i FoU-organisering: forskingsgrupper/fagforum/rettleiing/ programorganisering/professor II/oppfølging av stipendiatar Betre organisering av arbeidstida Resultatbasert finansiering, eksterne inntekter (SIP/SHP)

FOU ved HVO22 Spørreundersøkinga, sp. 15 Dei største truslane i omgivnadene/rammevilkåra som kan hemme FoU-arbeidet ved HVO i framtida. Utvalet si samstilling: ”Kvantitetsreforma”: student-produksjon på kostnad av FoU-produksjon Alderssamansetninga i fagleg stab, tilfeldig rekrutteringspolitikk Administrative oppgåver et meir og meir av FoU-tida Overstyring, tap av personleg motivasjon, kontrollregime, ulike arbeidsvilkår

FOU ved HVO23 Spørreundersøkinga, sp. 16 Mulege faglege satsingsområde for FoU ved HVO. Utvalet si samstilling: SIP/SHP innfor Kommunikativ planlegging og utvikling Velferdsforsking Klasseromsforsking Nynorsk skriftkultur Journalistikk

FOU ved HVO24 Kompetanseprofil HVO, våren 2003 Høgskulelærarar19 Høgskulelektorar72 Amanuensar12 Førstelektorar15 Førsteamanuensar27 Høgskuledosentar2 Professorar10 Stipendiatar/forskarar6 Andre fagstillingar3 Sum166

FOU ved HVO25 Vitskapleg publisering og formidling (I) % av vitskapleg tilsette på avd. med vitskapleg publisering og/eller formidling. AHF/ IAaI ALUAMFASF Vitskapleg publisering Formidling Ingen kategori 59 % 62 % 24% 28 % 48 % 43 % 50% 71 % 29 % 61 % 74 % 23 %

FOU ved HVO26 Vitskapleg publisering og formidling (II) FoU-poeng fordelt på stillingskategori: (gjennomsnittleg poengsum pr. stilling) Vitskapleg publisering Formidling Professor stilling8742 Høgsk.lektor/ amanuensis 1424

FOU ved HVO27 FoU-produksjon tab. 1 Rapportering til dep Artikkel i tidsskrift med referee (a11+a15) 37 Artikkel i tidsskrift utan referee (a12+a16) 33 Bøker (b11-b14) 44 Foredrag på internasjonal vitsk. konferanse (d11-d16) 74 Foredrag på nasjonal vitsk. konferanse (d21-d26) av dei 166 fagtilsette har utført den samla produksjonen på243 4 professorar har produsert 10 vitskapleg tilsette har produsert 30 vitskapleg tilsette har produsert (20 % produserer 80%)

FOU ved HVO28 FoU-produksjon tab. 2 Rapportering til dep AHF IAA ALUAMFASF Forsdok-registreringar totalt Vit. publiseringar jf. tab Fagtilsette totalt Fagtilsette med publisering Prosent med publiseringar

FOU ved HVO29 Aldersprofil 2003 og 2013

FOU ved HVO30 Utfordringar FoU-produksjonen er skeivt fordelt mellom avdelingane og mellom det vitskaplege personalet. Særleg Avdeling for lærarutdanning og Avdeling for mediefag framstår med ein fragmentert profil på forskinga si. Styringa av FoU-produksjonen må ikkje svekke motivasjonen for å driv forsking hos dei som no er aktive, og svekke fagmiljøa si evna til å initiere nye FoU-aktivitetar. Rekrutterings –og kvalifiseringsarbeid, jf. alderssamansettinga.

FOU ved HVO31 4. Visjonen for HVO

FOU ved HVO32 Visjonen for HVO HVO skal vere ein kunnskapsproduserande institusjon som leverer forsking av høg kvalitet og som underbygg undervisninga HVO skal oppfylle krava til å vere ein vitskapleg høgskule og ein attraktiv samarbeidspartnar HVO skal ha ein fruktbar balanse mellom eigeninitiert og styrt FoU som bidreg til kunnskapsproduksjon og samfunnskritikk FoU skal vere eit middel til nødvendig kompetanseutvikling for kvar einskild vitskapleg tilsett, og eit middel for HVO til å oppnå regional forankring og nasjonal akkreditering FoU-produksjonen ved HVO er større enn ved dei høgskulane og fagmiljøa som det er naturleg å samanlikne oss med

FOU ved HVO33 5. Mål for HVO

FOU ved HVO34 Om fire år er situasjonen slik ved HVO Alle vitskapleg tilsette er FoU-aktive og publiserer arbeida sine Alle vitskapleg tilsette formidlar eigen FoU i undervisninga si Alle vitskapleg tilsette har i perioden delteke i minst eitt FoU-arbeid med relevans for regionen vår Alle vitskapleg tilsette har i perioden delteke med paper på internasjonal konferansar og publisert ein artikkel i vitskapleg tidskrift med referee (fagfellevurdering) 15 tilsette har forsvart sine doktorgrader i perioden og 15 stipendiatar og fast tilsette arbeider med avhandlingar Seks mastergrader er akkreditert og det er mange felles emne i desse HVO har søkt om akkreditering av ei doktorgradsutdanning. Programmet er eit samarbeid mellom alle avdelingane HVO deltek i minst eitt internasjonalt forskingsprogram.

FOU ved HVO35 6. Strategiske satsingsområde for FoU ved HVO

FOU ved HVO36 Strategiske satsingsområde for FoU HVO skal dei komande fire åra legge til rette for FoU på følgjande område: Nynorsk skriftkultur Journalistikk Utdanningsforsking Velferdsforsking Kommunikativ planlegging og utvikling Kulturproduksjon og kulturformidling Doktorgrad i samfunnsarbeid Fagmiljøa/avdelingane blir oppfordra til å gjere nødvendige og ønskelege avgrensingar

FOU ved HVO37 7. Mål for satsingsområda og konsekvensar for avdelingane og høgskulen

FOU ved HVO38 Avdeling for humanistiske fag – kompetanseprofil Høgskulelærarar Høgskulelektorar 16 Amanuensar 2 Førstelektorar 2 Førsteamanuensar 9 Høgskuledosentar 1 Professorar 3 Stipendiatar/forskarar 1 Anna Sum34

FOU ved HVO39 Avdeling for humanistiske fag – nosituasjonen SIP/SHP: ingen Andel 1. stillingar/professor: 47% Master i nynorsk skriftkultur Bachelorprogram i: -historie, kultur og samfunn -litteratur og kultur -språk, kommunikasjon og media

FOU ved HVO40 Avdeling for humanistiske fag (AHF) - situasjonen om 4 år Etablert ein SIP/SHP el. i nynorsk skriftkultur Andel 1. stillingar er auka frå 47 til 50% Master i nynorsk skriftkultur (vidareført) Etablert ein master i journalistikk og skriftkultur med mest mogleg felles undervisning med master i nynorsk skriftkultur Bachelorprogram

FOU ved HVO41 Avdeling for mediefag – noverande kompetanseprofil Høgskulelærarar3 Høgskulelektorar2 Amanuensar5 Førstelektorar2 Førsteamanuensar5 Høgskuledosentar1 Professorar Stipendiatar/forskarar3 Anna3 Sum24

FOU ved HVO42 Avdeling for mediefag - nosituasjonen SIP/SHP: ingen Andel 1. stillingar/professor: 30% Master: ingen Bachelorprogram i: -Animasjon -Informasjonsutdanning -Journalistutdanning med ulike fordjupingar

FOU ved HVO43 Avdeling for mediefag (AMF) - situasjonen om 4 år Etablert ein SIP/SHP el. i journalistikk Andel 1. stillingar/professor er auka frå 30 til 50% Det er tilsett professorar i dei to ledige stillingane Etablert ein master i journalistikk og skriftkultur med mest mogleg felles undervisning med master i nynorsk skriftkultur Bachelorprogram

FOU ved HVO44 Avdeling for lærarutdanning – noverande kompetanseprofil Høgskulelærarar14 Høgskulelektorar44 Amanuensar Førstelektorar6 Førsteamanuensar6 Høgskuledosentar Professorar1 Stipendiatar/forskarar2 Anna Sum73

FOU ved HVO45 Avdeling for lærarutdanning - nosituasjon SIP/SHP: ingen Andel 1. stillingar/professor: 18 % Master: ingen Allmennlærarutdanning (fire år) Bachelorprogram i: - Musikk - Kroppsøving og friluftsliv - Media, IKT og design - Førskulelærarutdanning

FOU ved HVO46 Avdeling for lærarutdanning (ALU) - situasjonen om 4 år Etablert ein SIP/SHP el. i utdanningsforsking/klasseromsforsking/spes.ped. Andel 1. stillingar/professor er auka frå 18 til 35% Tilsett ein professor i ei omgjort stilling Master i yrkesretta spesialpedagogikk (vidareført) Etablert master i lærararbeid (i nært samarbeid med andre avdelingar, særleg ASF og AHF) Medansvarleg og aktivt med i Nordvest Kompetansesenter Bachelorprogram

FOU ved HVO47 Mindretalet Roar Amdam fremmar slik deling av ansvaret for oppfølginga ved avdeling for lærarutdanning

FOU ved HVO48 Aktivitetsområdet pedagogikk, matematikk, natur- og samfunnsfag – noverande kompetanseprofil Høgskulelærarar10 Høgskulelektorar27 Amanuensar Førstelektorar2 Førsteamanuensar5 Høgskuledosentar Professorar1 Stipendiatar/forskarar Anna Sum45

FOU ved HVO49 Aktivitetsområdet pedagogikk, matematikk, natur- og samfunnsfag- nosituasjon SIP/SHP: ingen Andel 1. stillingar/professor: 15 % Master: Yrkesretta spesialpedagogikk Allmennlærarutdanning (fire år) Bachelorprogram i: - Førskulelærarutdanning - Media, IKT og design

FOU ved HVO50 Aktivitetsområde pedagogikk, matematikk, natur- og samfunnsfag - situasjonen om 4 år Etablert ein SIP/SHP el. i utdanningsforsking/klasseromsforsking/spes.ped. Andel 1. stillingar/professor er auka frå 15 til 40% Tilsett ein professor i ei omgjort stilling Master i yrkesretta spesialpedagogikk (vidareført) Etablert master i lærararbeid (i nært samarbeid med andre avdelingar, særleg ASF og AHF) Bachelorprogram

FOU ved HVO51 Aktivitetsområdet praktiske og estetiske fag – noverande kompetanseprofil Høgskulelærarar4 Høgskulelektorar17 Amanuensar Førstelektorar4 Førsteamanuensar1 Høgskuledosentar Professorar Stipendiatar/forskarar1 Anna Sum27

FOU ved HVO52 Aktivitetsområdet praktiske og estetiske fag - nosituasjon SIP/SHP: ingen Andel 1. stillingar/professor: 19 % Master: ingen Bachelorprogram i: - Musikk - Kroppsøving og friluftsliv

FOU ved HVO53 Aktivitetsområdet praktiske og estetiske fag - situasjonen om 4 år Medansvarleg og aktivt med i Nordvest Kompetansesenter Andel 1. stillingar/professor er auka frå 19 til 25 % Bachelorprogram

FOU ved HVO54 Avdeling for samfunnsfag – noverande kompetanseprofil Høgskulelærarar2 Høgskulelektorar10 Amanuensar5 Førstelektorar5 Førsteamanuensar7 Høgskuledosentar Professorar6 Stipendiatar/forskarar3 Anna Sum38

FOU ved HVO55 Avdeling for samfunnsfag – nosituasjonen SIP/SHP i kommunikativ planlegging og utvikling Andel 1. stillingar/professor: 60% Master i samfunnsplanlegging Bachelorprogram i: - Planlegging og administrasjon med fleire fordjupingar - Barnevernspedagogutdanning - Sosionomutdanning - Religion og kultur - Teologi og kyrkjefag

FOU ved HVO56 Avdeling for samfunnsfag - situasjonen om 4 år SIP i kommunikativ planlegging og utvikling (vidareført) Etablert ein SIP/SHP el. i velferdsforsking med lokalt perspektiv Andel 1. stillingar/professor er framleis 60% Master i samfunnsplanlegging (vidareført) Etablert master i sosialt arbeid med mest mogleg felles undervisning med master i samfunnsplanlegging Bachelorprogram

FOU ved HVO57 Aktivitetsområdet doktorgradsprogram - situasjonen om fire år Rektor i samarbeid med ei gruppe av professorar frå alle avdelingane har laga ein søknad frå HVO, ev. i samarbeid med andre høgskular, om akkreditering av eit doktorgradsprogram i samfunnsarbeid (community work).

FOU ved HVO58 Tillegg. Nokre tankar om verkemiddel og tiltak for å nå måla i strategiplanen

FOU ved HVO59 Programorganisering SIP/SHP blir aktivt brukt i periodar for vidare oppbygging av kompetanse der høgskulen ønsker å gi nye studieemne/- program. Kvart program har ein leiar frå vitskapleg tilsette og ein programkonsulent frå administrativt tilsette Det blir oppretta eit PhD-program med ein programleiar frå vitskapleg tilsette (rektor) og med ein programkonsulent frå fellesadministrasjonen. Det blir oppretta MA- og BA-program med kvar sin programleiar frå vitskapleg tilsette og med programkonsulentar frå avdelingssekretariata. Programleiaren for doktor-, master- og bachelorprogramma er ansvarleg både for undervisning, FoU og administrative oppgåver lagt til programmet. Programleiarane og programkonsulentane rapporterer til dekanus/kontorsjef og rektor/direktør i nemnde rekkefølgje

FOU ved HVO60 Eigeninitiert versus programmert FoU Alle vitskapleg tilsette har FoU-plikt som ein del av stillinga og dermed høve til å drive eigeninitiert forsking. Fremming av slik forsking skjer gjennom forskingsrettleiing, arbeidsavtalar,tildeling av interne FoU-midlar og hjelp til oppnå ekstern finansiering. HVO bruker målretta sine satsingsområde for FoU til å oppnå nasjonal akkreditering av nye studieprogram og som vitskapleg høgskule, og til regional forankring. Deltaking i desse fagmiljøa vil redusere omfanget av den eigeninitierte forskinga til deltakarane.

FOU ved HVO61 Stipendiatvilkår og kompetanseheving Ved tilsetting i stipendiatstillingar skal HVO prioritere nyrekruttering av lovande akademikarar Når eigne tilsette er opptekne på doktorprogram skal desse i ein fireårsperiode få halvert undervisninga dei tre første åra og fritak for undervisninga det siste året for å avslutta avhandlinga Det blir oppretta postdoc-stipend Arbeidet med å stimulere til førsteopprykk og opptak til doktorgardsprogram må vidareførast

FOU ved HVO62 Arbeidsavtalar og kompetansebygging Dekanane/kontorsjefane bør inngå bindande fireårige kompetansebyggingskontraktar/ arbeidsplanar med alle vitskapleg tilsette. Begge partane kan initiere endringar av kontraktane i perioden. Vitskapleg tilsette som i periodar ikkje ønsker å kvittere for forskingsplikta, bør bli pålagt meir undervisning Vitskapleg tilsette kan fremme søknad om å flytte mellom avdelingane når deira aktivitet tilseier slik flytting.

FOU ved HVO63 Finansiering Etablerte undervisnings- og FoU-program blir finansiert gjennom budsjettsystemet, evt. med eksternt tilskot Oppbygginga av nye undervisnings- og FoU- program blir primært finansiert eksternt ved til dømes SHP og SIP, ved samarbeid med andre organisasjonar, og sekundært gjennom HVO sine strategiske midlar