Frå eitt medium til eit anna

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den digitale dimensjonen i Samfunnsfag i grunnskolen Nå kommer vi og tar deg!
Advertisements

Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Vurdering Iselin Høyvik Hva skal vi lære? • Hva vurdering er • Ulike former for vurdering og konsekvenser av/for disse • Kunne diskutere/trekke.
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
EPISK DIKTNING inkl novelle
Roman- og novelleanalyse
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
Kapittel 2: Episk diktning
Norskfaget i ei multimedietid
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
BUKKANE BRUSE PÅ BADELAND
NAM-møte 2014 Bodil Østerås, arkeolog og fagansvarleg ved Stiklestad nasjonale kultursenter avdeling Egge Museum.
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Vanlege nynorskfeil.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Tema Vg1, kap 4.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Sammenheng i tekst Trinnforelesning A
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Kapittel 3 Bruk av klasser og objekt. 3.1 Å lage objekt Eit variabelnamn i Java representerer Ein primitiv verdi (f eks boolean, int ) Eit objekt (f eks.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Kapittel 12 Samlingar Samlingar og datastrukturar Ei samling (collection) blir brukt til å oppbevare og handtere andre objekt ArrayList – klassen.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Kapittel 7 Array (lister og tabellar). 7.1 Arrayelement Array (lister, tabellar) er kjent frå VB Blir brukt til å organisere data når vi har mange dataelement.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Leksjon 03 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 3.
Språk og språkpolitikk i Norden
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Hvem er jeg? 1.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Filmanalyse.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Sammensatte tekster – dag Mål for dagen Videreutvikling av kunnskap om sammensatte tekster (forts. fra mandag) Få kunnskap om film som sammensatt.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Adaptasjon Fra bok til film. Adaptasjon: overføring eller tilpasning Bok – film Film – teater Dataspill – film Film – dataspill osv.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Retorikk og skriving. Omgrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
| Samansette tekstar.
Kapittel 7: Ord og bilete
Retorikk og skriving.
| Samansette tekstar.
Kapittel 17 Tale og lytte Læreplanen seier at du skal kunne
Munnleg kommunikasjon
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Adaptasjoner av et juleeventyr
Kapittel 3: Lyrisk dikting
Punkt og linjer Panorama Vg3 Heltar i litteraturen Læreplanmål
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 3: Film Kapittel 6 Læreplanmål
Å skrive både nynorsk og bokmål
Utskrift av presentasjonen:

Frå eitt medium til eit anna Kapittel 7 Frå eitt medium til eit anna Læreplanen seier at du skal kunne samanlikne og vurdere tekstar som blir overførte frå eitt medium til eit anna gjennomføre arbeidet med ei sjølvvald fordjupingsoppgåve og utforme henne som ein munnleg, skriftleg eller samansett tekst med språkleg, litterært eller anna norskfagleg emne 1 Tema Vg3, kap 7

Frå filmen Gymnaslærer Pedersen (2006) – Ane Dahl Torp som Nina Skåtøy Maleriet viser mennesker i hverdagslig arbeid, malt med fotografisk detaljrikdom. Både motivet og måten å male på representerte noe nytt i sin tid. Frå filmen Gymnaslærer Pedersen (2006) – Ane Dahl Torp som Nina Skåtøy 2 Tema Vg3, kap 7

Adaptasjon Adaptasjon (eller adapsjon) tyder «tilpassing». Det er adaptasjon når tekstar blir overførte til andre medium enn dei var skapte for. • frå bok til film • frå bok til teikneserie • frå teikneserie til film • frå film til dataspel • frå teater til film • ... Frå oppsetjinga av Få meg på, for faen av Olaug Nilsen på Det Norske Teatret i 2007 – Pia Tjelta som Maria og Nina Woxholt som mor til Alma 3 Tema Vg3, kap 7

Adaptasjonar er svært vanlege i filmbransjen: • fascinerande historier • gamle tekstar i nye medium: aktualisering • nytolking gjennom andre medium • utnytte kommersielt potensial I USA er om lag 50 % av spelefilmane adaptasjonar, i Noreg om lag 30 %. 4 Tema Vg3, kap 7

Frå roman til film • Ein roman fortel med ord, ein film fortel først og fremst med bilete. • Storyboard markerer overgangen til eit biletmedium. • Orda i romanen skaper individuelle, indre bilete. • Filmen lèt oss sjå og høyre romanen, han viser oss forteljinga. 5 Tema Vg3, kap 7

Frå roman til film • Forteljarposisjon i romanen → kameraposisjon i filmen (objektivt eller subjektivt kamera) • Filmen er som regel basert på scenisk framstilling og dialog. • Forteljarstemme kan leggjast på som «voice over». Frå filmen Tatt av kvinnen (2007) – Trond Fausa Aurvåg som ”Han”, og Marian Saastad Ottesen som Marianne. 6 Tema Vg3, kap 7

Frå roman til film Personane i romanen: • Kven er dei rette skodespelarane? Rollefordelinga (casting) er viktig. • Stil og stemning i romanen må attskapast med filmatiske verkemiddel, mellom anna – kameraføring – lys – reallyd, inklusive dialog – effektlyd og musikk 7 Tema Vg3, kap 7

Sult – ein modernistisk film • Romanen Sult er ein eg-roman. • Filmen Sult har ikkje gjennomgåande subjektivt kamera, men vi forlèt ikkje perspektivet til hovudpersonen. • Per Oscarsson blei vald til å spele hovudrolla. • Ytre detaljar blir dempa ned gjennom svart/kvitt-film. • Musikken er ein sentral stemningsskapar. 8 Tema Vg3, kap 7

9 Tema Vg3, kap 7

10 Tema Vg3, kap 7

Analyse av ein adaptasjon kan ta utgangspunkt i nokre av desse momenta: • Kva er likt, og kva er ulikt i oppbygginga av boka og filmen? • Er noko fjerna? • Er noko lagt til? • Er kronologien den same i boka og filmen? • Er det ein hovudkonflikt i filmen? Er det den same konflikten som i boka? 11 Tema Vg3, kap 7

Analyse av ein adaptasjon, framh. • Korleis er forteljarperspektivet i boka og i filmen? • Korleis er personane i boka og i filmen? • Korleis blir miljøet skildra i boka og i filmen? • Korleis er stilen og stemninga i filmen samanlikna med boka? • Finn vi den same tematikken i boka og i filmen? 12 Tema Vg3, kap 7

Dataspel som adaptasjon • Lord of the Rings • Harry Potter • Star Wars • Batman Frå dataspelet The Lord of the Rings Online 13 Tema Vg3, kap 7

Dataspel og film • Viktig forskjell frå film: interaktivitet • Dataspelet kan ikkje kopiere handlingsgangen i filmen direkte. Fleire dataspel er baserte på filmar og/eller bøker: • Dataspel må komponerast med tanke på spelaren som medskapar. • Dataspel er sjeldan komponerte lineært. • Vi kan snakke om arkitekturen i eit dataspel. 14 Tema Vg3, kap 7

Moment til samanlikning mellom film og dataspel: • Kva for element frå filmen er vidareførte i spelet? • Blir sjølve historia frå filmen brukt i spelet? Korleis? Kva for element i historia kan vi eventuelt kjenne att? • Kva er likt, og kva er ulikt, når det gjeld det visuelle uttrykket? Har til dømes dataspelet miljø, scenar og figurar som liknar miljø, scenar og personar i filmen? I kva grad har spelet skapt eigne, visuelle uttrykk? • Kva slags rolle kan spelaren ha i spelet? På kva måte skaper spelaren ei eiga forteljing i spelet? 15 Tema Vg3, kap 7

Biletliste 16 Tema Vg3, kap 7 side 2 Motlys/Erik Aavatsmark side 3 Det Norske Teatret/Marit-Anna Evanger side 6 SF Norge AS side 13 © Turbine 16 Tema Vg3, kap 7