12.04.2017 Markedsføringsplan Navn
Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid 12.04.2017 Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising og konkurranse
Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres 12.04.2017 Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres
Konkurranse Det konkurransepregede miljøet 12.04.2017 Konkurranse Det konkurransepregede miljøet Gi en oversikt over produktkonkurrenter og deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot det nye produktet
Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte 12.04.2017 Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren
Kommunikasjonsstrategier 12.04.2017 Kommunikasjonsstrategier Meldinger etter bruker demografi
Pakking og fullbyrdelse 12.04.2017 Pakking og fullbyrdelse Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende og strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produktet Varers inntakskost Oppsummer varenes inntakskost og stykkliste på høyt nivå
Lanseringsstrategier 12.04.2017 Lanseringsstrategier Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang
PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer 12.04.2017 PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.
Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi 12.04.2017 Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter
Andre reklamefremstøt 12.04.2017 Andre reklamefremstøt Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer
Prising Prising Policyer 12.04.2017 Prising Prising Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål
Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler 12.04.2017 Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig
Vertikale markeder/segmenter 12.04.2017 Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder
Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi 12.04.2017 Internasjonalt Internasjonal distribusjon Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner
Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år 12.04.2017 Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år Mål for suksess/fiasko Krav til suksess
Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning 12.04.2017 Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess