12.04.2017 Markedsføringsplan Navn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Forbrukerombudets arbeid med markedsføring rettet mot barn og unge
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Forslag til oppsett på forretningsplanen
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Anvendelse av verktøyene
Beredskap influensapandemi Logistikk – mottak og utsending av vaksine til kommunene Kjersti Rydland, Avdeling for vaksinasjon og immunitet Smitteverndagene.
Intellectual Property due diligence
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Gruppeundervisning /
FUTURUM DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.
Strategi- og aktivitetsplan
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Besøk 9. klasse Rødberg/Veggli Service og samferdsel 12. og 13. mai 2016.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
FREMTIDENS VINDERHOLD
Markedsføring.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Velkommen! [Firmanavn].
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Formidle dårlige nyheter
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Segmentering og posisjonering
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Presentasjon av forretningsplan
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Sett inn bilde av produkt her
Oversikt som danner grunnlag for et felles målbilde på kompetansebehov
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

12.04.2017 Markedsføringsplan Navn

Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid 12.04.2017 Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising og konkurranse

Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres 12.04.2017 Produktdefinisjon Beskriv produktet eller tjenesten som markedsføres

Konkurranse Det konkurransepregede miljøet 12.04.2017 Konkurranse Det konkurransepregede miljøet Gi en oversikt over produktkonkurrenter og deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot det nye produktet

Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte 12.04.2017 Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

Kommunikasjonsstrategier 12.04.2017 Kommunikasjonsstrategier Meldinger etter bruker demografi

Pakking og fullbyrdelse 12.04.2017 Pakking og fullbyrdelse Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende og strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produktet Varers inntakskost Oppsummer varenes inntakskost og stykkliste på høyt nivå

Lanseringsstrategier 12.04.2017 Lanseringsstrategier Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang

PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer 12.04.2017 PR Strategi og gjennomføring PR-strategier Høydepunkter i PR-planer Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.

Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi 12.04.2017 Reklame Strategi og gjennomføring Oversikt over strategi Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter

Andre reklamefremstøt 12.04.2017 Andre reklamefremstøt Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer

Prising Prising Policyer 12.04.2017 Prising Prising Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål

Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler 12.04.2017 Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig

Vertikale markeder/segmenter 12.04.2017 Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder

Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi 12.04.2017 Internasjonalt Internasjonal distribusjon Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner

Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år 12.04.2017 Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år Mål for suksess/fiasko Krav til suksess

Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning 12.04.2017 Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess