Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ALKOHOL|IDRETT.
Advertisements

Bevisst kommunikasjon innad og utad
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen. Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen.
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Cary C K Huang Er utnevnt til RI President-E for perioden Han tiltre 1/ Forretningsmannen Gary C K Huang, har vært medlem av Taipei Rotary.
Introduksjonssenteret
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
Medlemskap og mangfold
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Seilflykonferansen Seilflykonferansen Møte med sporten og verdsetting av medlemmer.
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
NFF avdeling Telemark 2004 Overordnet målsetning 2004.
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nord-Trøndelag 23. Jan 2008.
Losby Golfklubb & Losby Golfpark
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Rapport år i utvikling Åpne opp for «fristilt frivillighet» Økt synlighet Arbeide for økt offentlig støtte Ta vare på og fornye Grasrotforankring,
Brumunddal Rotary Klubb Medlemsdiskusjon
Hva tenker du på ?.
Hvordan skape idrettsglede for ungdom?
Norsk fosterhjemsforening Hordaland ved Kjell Åge.
Bakhagen Hageselskapets intranett for tillitsvalgte.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
- Og annet politisk påvirkning.
CLT Stein Inge Sætereng Asistant Trainer JCI Presenter.
14. juni 2007 Landsmøte 2007 Hovedoppgaver for NBBL Ralph Norberg Adm. direktør.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Hvilken framtid har hagesaken: En spørreundersøkelse Ole-Johnny Nilsen og Per Espen Jahren, Hageselskapet Østfold HAGESELSKAPET ØSTFOLD.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Lions Club Sandefjord/Sandar – en klubb for fremtiden? - Klubber mister medlemmer (artikkel i Aftenposten ) - ”Utfordring til endring” (oppfordring.
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Markedsføring, motivasjon og samarbeid
”Juniors dagbok” Sak 3: Årsmeldinger 2005 og 2006.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Strategikonferansen 2009 Kommentarer del 1 Molde kommune v/ Personal- og organisasjonssjef Mette Holand.
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Prosjektfaser m.m. Nylen 2-3..
Strategi- og aktivitetsplan
1 Odd Godal Seniorrådgiver Norske kommuner og fylkeskommuner som internasjonale aktører – har det noen betydning.
SNAKKER VI OM………..? Fortid eller Framtid Tradisjon Det vi skal skape Historie Begrensninger eller Resultater Pengemangel Mål Ressursknapphet.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Der det er behov er det Lions
Visjon, virksomhetside og verdier
VELKOMMEN Fyll inn egen tekst.
Sammen får vi ting til å skje
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
Filter/fokusområde - Politikk
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Arbeid, verdiskaping, kompetansebygging, læring Ringvirkninger
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Utskrift av presentasjonen:

Visuell profil for fremtiden

Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten Utarbeide en plan for å øke Hageselskapets synlighet eksternt og internt Medlemsvekst Arbeide målrettet med aktiviteter for å øke antall medlemmer

Fortiden Lang og stolt historie - en verdifull arv! Tillitsvalgte og medlemmer som brenner for hagesaken, og som bruker store deler av sin fritid på å dele sin kompetanse 16 år med årevis nedgang i antall medlemmer Nedgang i antall medlemmer er færre ressurser til å sette våre merkesaker på agendaen Flere konkurrenter – flere valgmuligheter!

Fremtiden Tørre å se Hageselskapet utenfra og inn! Øke antall medlemmer –Kommunisere på deres premisser –Fremstå tydelige og troverdige i vårt budskap –Vise at vi har kompetanse –Skille oss fra konkurrentene Det blåser en grønn vind over landet… –Tradisjon og varighet –Kompetanse –Bærekraft

Visuell profils betydning for medlemsvekst Visuell profil Hvordan vi blir oppfattet Del av omdømmet vårt Omdømme Hvem som fatter interesse for Hageselskapet Interesse Hvem som ønsker å bli medlem i Hageselskapet, og forbli medlemmer!